Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man får jo ofte høre hvordan tjueårene skal være de beste årene i våres liv, men jeg kan ikke si at jeg synes det selv... Tvert imot har det nok vært de verste årene av mitt liv sålangt...

Når blir det egentlig bedre? Hvordan var tjueårene for deg?

Anonymkode: 31de7...49c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel første halvdel av tjueårene bestod i all hovedsak av arbeid for meg, og minimalt sosialt liv utenom på nett, der jeg traff min nåværende kone. Det vle altså bedre mot slutten av 20-årene.

Anonymkode: 814b6...3d0

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble nettopp 24 og så langt har det bare vært dritt på alle måter.

Gjest Madame Bovary
Skrevet

Tredveåra er bedre! Man har mere penger, er tryggere i jobben og på seg selv, forstår mer av verden osv. Mange (de fleste) ser bedre ut også.

Gjest Krampus
Skrevet

Det er positive ting og negative ting ved hver alder. Hvem påstår at 20åra er de beste? 20åra er masse drama, stress, studering, jobb og lite penger. Digget å være i 20 åra, de var mye bedre enn tenåra, men nå som jeg er i 30åra så syns jeg de er best. Selv om de også har sine dritkjipe sider. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også tyveårene har vært litt dritt. Er 26 år nå.

Det jeg angrer mest på, er at jeg kastet bort tre år på et dårlig forhold da jeg var 20-23 år. Han var manipulerende, ga meg dårlig samvittighet for den minste ting, gjorde at jeg ble mer deprimert, etc. Og i tillegg var det et avstandsforhold, så jeg brukte mye tid på å sitte hjemme og 'vente', fordi han ikke likte at jeg dro på byen med venninner osv. 'Alle' mine venner og studievenner var single og var sosiale og hadde det gøy ute på byen, mens jeg hadde dårlig samvittighet og måtte tekste eksen hele tiden for å forsikre ham om at jeg ikke snakket med andre menn.. Det var så dritt. Føler at jeg kastet bort mine 'beste år'.

Mitt tips blir vel å kutte ut vennskap og relasjoner som påvirker deg negativt! Vær sammen med folk som gjør deg glad, støtter deg, som vil være sosiale og finne på ting :) Dra på konserter, dra på helgeturer, dra på gytta, gå ut på byen.. om du så må gå alene. Kanskje du treffer ukjente som du kan ha det gøy med. Jeg er ikke flink til å være spontan, men får en veldig god følelse når jeg bare hopper ut i noe. Gir meg mestringsfølelse og gode minner. Gå turer, joggeturer, prøv en ny sport eller hobby.. Jeg håper at ting snur for deg og at du kan skape noen gode minner. :)

Anonymkode: 447db...de2

AnonymBruker
Skrevet

24. De har vært møkk. Ferdig med utdannelsen til sommeren så håper det bedrer deg. Jævla høyskole.

Anonymkode: 21223...f11

AnonymBruker
Skrevet

Synes 20-årene var de verste, etter 30 går alt oppover og blir bedre og bedre :)

Anonymkode: b607e...933

AnonymBruker
Skrevet

Syns det var gøy jeg:) Gikk på folkehøgskole, tok et jobbeår mens jeg bodde i kollektiv, studerte. Jobbet deltid her og der. Var mye rundt om kring i Norge. Nå er jeg 30, med studiegjeld og uten jobb. Hurra! 

Anonymkode: f0feb...44e

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man vil ha det bedre i 20 årene kan det lønne seg å høre på foreldrene sine eller få tips/råd fra eldre.

Men ofte i 20 årene vil man ikke høre på andre enn seg selv. Derfor vil man slite seg gjennom feil foreldrene kunne gitt nyttige tips for å unngå. Derfor blir 20 årene litt repeat av forrige generasjons samme feil og lite kunnskapsoverføring desverre.

Anonymkode: b7877...c4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man vil ha det bedre i 20 årene kan det lønne seg å høre på foreldrene sine eller få tips/råd fra eldre.

Men ofte i 20 årene vil man ikke høre på andre enn seg selv. Derfor vil man slite seg gjennom feil foreldrene kunne gitt nyttige tips for å unngå. Derfor blir 20 årene litt repeat av forrige generasjons samme feil og lite kunnskapsoverføring desverre.

Anonymkode: b7877...c4a

Hvilke feil?

Anonymkode: 1a06c...4d9

AnonymBruker
Skrevet

Mitt liv var helt fantastisk i 20-årene. Ingen forpliktsler, ingen forventninger, ingen bekymringer.

Anonymkode: e36dd...716

AnonymBruker
Skrevet

For min del ble alt bedre etter fylte 25, men "roen" og selvtilliten ble faktisk best etter fylte 40. Ikke at alt er perfekt, men ting går ikke så innpå meg nå, er rett og slett blitt litt mer kynisk og egoistisk på en måte som er bra for meg. Høres kanskje ikke ut som en bra ting, men det går ut på at jeg endelig har skjønt hva som er viktig i livet, nemlig min egen og min families lykke. Drama og destruktive tanker preller rett og slett av meg nå. 

Anonymkode: 7ca8f...5de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...