Gå til innhold

Svenske IS-kvinner vil ikke sende barna til Sverige uten at de selv får være med

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7228801

– Mine barn skal være hos meg hvor uansett hvor jeg går, de er mitt kjøtt og blod, de er mine barn, jeg kan ikke tenke meg å sende dem hjem og jeg blir her, sier av av kvinnene ial-Hol-leiren hvor det finnes omtrent 60 barn med røtter i Sverige til Ekot.

IS-kvinnen som ikke vil dra uten sine barn forteller også til Ekot at de blir behandlet dårlig av vaktene i leiren, som vekker dem om natten og barna er redde. I tillegg er det dårlige sanitære forhold i leiren som fører til sykdommer.

Ekot: Så du alle de forferdelige tingene saker som IS gjorde, man satte hoder på staker, kastet homofile fra tak, hva synes du om det?

– Det er Allahs sharia, det er det som står og jeg følger islam.

Hva skal man gjøre da - la barna bli eller også ta hjem mødrene?

Anonymkode: 0e4b7...b33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun følger nok med - til svenskenes enorme jubelbrøl - dette kan de rett og slett ikke få nok av i verdens eneste (første og siste) humanitære stormakt. "Vi gillar olika", skriker de - og nå kan de få bevise akkurat det. "Human slaughters - Welcome to Swedistan"!

At barn brukes som brekkstang er intet nytt.

Over hele verden tar barn konsekvensen (ikke ansvaret) av foreldrenes valg. Valget er allerede tatt og konsekvensen er synlig. Det er rettferdig, humant og akseptabelt å la de bli der de er. Man kan ikke reise verden rundt og redde barn fra foreldrenes frie, gjennomtenkte og vurderte valg.

AnonymBruker
Skrevet

Av de jeg har sett intervjuer og bilder av hittil så er det kun en kvinne som er svensk-svensk. Altså hvit svensk, født i Sverige av svenske foreldre. Og en norsk-svensk mann (som er død) som har barn der nede. I og med at de ikke er svensker, aldri skulle vært i Sverige, aldri skulle hatt statsborgerskap eller bodd der, så ser jeg ingen grunn til av de skal tilbake til Sverige heller. De eller foreldrene deres har et annet hjemland, de kan dra dit. 

Europa skal liksom ta ansvar for 5000 "tilbakevendende" IS-krigere. Skulle aldri vært her i utgangspunktet. 

Anonymkode: 42909...842

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...