AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #1 Skrevet 24. mai 2019 Jeg ELSKER leiligheten vår. Vi har bodd her i 7 år og den har perfekt planløsning, er så lys og luftig og sentral. Jeg får god-følelsen hver gang jeg kommer hjem! Nå har vi solgt den. Vi har snart to barn, og det blir for trangt rett og slett. I september flytter vi til rekkehus utenfor byen. Kjenner ingen der. Ny barnehage, snart ny baby. Usentralt. Jeg gleder meg til bedre plass, hage og mer barnevennlige omgivelser, men herregud så jeg gruer meg til å flytte her i fra!! Her er alt jeg trenger utenfor døra. Men også mye trapper, mye sneiper og glasskår, en del bråk, brannalarm som går i tide og utide – og andre ting som ikke er så kult med barn. Men ja. Det er en sorg å skulle flytte. Føler jeg gir avkall på en gammel drøm, og går videre til et nytt kapittel. Blir voksen. Får større utgifter, blir mer bundet til hjemmet, må planlegge mer og bli kjent med nye folk. Samboeren min er ikke nervøs/redd, han bare gleder seg. Jeg er livredd for å angre. For at jeg skal få «hjemlengsel» og føle meg stuck. Tenk hvis jeg glemmer hvordan leiligheten vår ser ut? Hvordan det lukter her? Tenk hvis de nye eierne ikke tar vare på den Noen som har gjort samme omveltningen? Som kan si at det går bra? Føles nesten som en midtlivskrise dette her, som jeg gir avkall på ungdomstida 😅 Anonymkode: c870f...948 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #2 Skrevet 24. mai 2019 Vi gjorde det samme i vinter. Angrer ikke 1 sekund. Hvor flytter dere? Anonymkode: d4d71...e0c 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #3 Skrevet 24. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi gjorde det samme i vinter. Angrer ikke 1 sekund. Hvor flytter dere? Anonymkode: d4d71...e0c Åh, så flott! Var du redd for at du skulle angre på forhånd? Usikker på om det var rett valg? Vi flytter fra Oslo til en nabokommune, så det er ikke så langt. ts Anonymkode: c870f...948
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #4 Skrevet 24. mai 2019 Det er alltid litt skummelt med tanke på forandringer Dette kommer du ikke til å angre på 😀 Anonymkode: c79fe...368 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #5 Skrevet 24. mai 2019 Flyttet fra Oslo til Ski. Du kommer ikke til å angre😊 Anonymkode: 43b0e...ba5
Ild Skrevet 25. mai 2019 #6 Skrevet 25. mai 2019 Vi flyttet ut av oslo da minste var ett år. Følte meg "hjemme" på det nye stedet etter ett helt år, og ble først lommekjent etter 2 år (mammapermisjon hjalp veldig!). Nå elsker jeg stedet vi bor. Skal aldri flytte herfra. Huset vi bor nå skal jeg bo i til jeg blir båret ut ❤ 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #7 Skrevet 25. mai 2019 Vi flyttet i høst fra sentrum og ut i høst. Det jeg liker best er tanken på at barna nå kan få stabile barndomsvenner. I sentrum flytter folk så mye. Anonymkode: 4991a...4aa 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #8 Skrevet 25. mai 2019 Vi flyttet fra Bergen sentrum til en grisgrendt plass rett utenfor for 10 år siden. Gjeldsfri for fem år siden, masse plass, uendelig med lekeareal for barna i skogen. Det er perfekt! Livet for oss utarter seg som kapitler. Vi tenker med glede tilbake til noen svært gode år i byen. Men vi er ferdige med det og ingen av oss har lyst til å bytte "nå" mot "da". Snart er barna såpass selvstendige at de tar lengre bussturer hist og pist og er uavhengige av oss mtp reising og fritid. Nytt kapittel som vi også gleder oss til. Lykke til! Anonymkode: 6f51e...1be 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #9 Skrevet 4. juni 2019 Aldri skjønt hvorfor man MÅ flytte ut av byen fordi man får barn. Har selv oppdratt to barn som nå er tenåringer på Torshov i Oslo, og hatt det helt supert. Jada, vi har mindre plass enn vi ville hatt i et hus i forstedene, og jada, det er sneiper og glasskår i gatene, men det har da levd barn i byene til alle tider. Kulturtilbud like utafor døra, et spekter av mennesker, jeg ville ikke ha byttet det bort. Ser for meg at man fort blir grodd fast i kjedelige rutiner når man bor i forstedene. Men mulig jeg er fordumsfull Anonymkode: 02ac9...e45 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #10 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 4.6.2019 den 18.43): Aldri skjønt hvorfor man MÅ flytte ut av byen fordi man får barn. Har selv oppdratt to barn som nå er tenåringer på Torshov i Oslo, og hatt det helt supert. Jada, vi har mindre plass enn vi ville hatt i et hus i forstedene, og jada, det er sneiper og glasskår i gatene, men det har da levd barn i byene til alle tider. Kulturtilbud like utafor døra, et spekter av mennesker, jeg ville ikke ha byttet det bort. Ser for meg at man fort blir grodd fast i kjedelige rutiner når man bor i forstedene. Men mulig jeg er fordumsfull Anonymkode: 02ac9...e45 Gammel tråd; men jeg lurer på dette.. er det helt uaktuelt å oppdra 2 barn i byen (Oslo). Vi er en familie på 4. noen som har erfaring med å bo med barn (fra de er små til de flytter ut..) i leilighet i byen? Anonymkode: ba64a...3c5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #11 Skrevet 24. mars 2022 Fint å flytte men bil må man ha da. Og kjører du ikke selv så ja, da er det kjipt. Man må kjøre. Da kan du komme deg ut litt, når du har babyen. Anonymkode: 220d6...44d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #12 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Gammel tråd; men jeg lurer på dette.. er det helt uaktuelt å oppdra 2 barn i byen (Oslo). Vi er en familie på 4. noen som har erfaring med å bo med barn (fra de er små til de flytter ut..) i leilighet i byen? Anonymkode: ba64a...3c5 Såklart er det ikke uaktuelt. Nå har jeg ikke barn selv, men er både vokst opp og bor i blokkstrøk i oslo, og her bor folk med både 1, 2 og 3 barn (mer blir ofte litt trangt), og selv om det kanskje kan være trangt, så er det en stor fordel med kort vei til by og mark og parker og lekeplass og alt mulig av tilbud, mange barn å leke med overalt, mange skoler i nærheten å velge mellom på vgs, og generelt nok å gjøre. De ungdommene jeg kjente fra utenfor byen da jeg vokste opp levde mye "tøffere liv" fordi hjemmefester var mye vanligere fra tidligere alder, vi hadde alltid nok annet å finne på. Anonymkode: 63376...11e
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #13 Skrevet 25. mars 2022 Dere som skriver at det går så fint å vokse opp i leilighet byen… hvordan har dere selv vokst opp? Jeg er bybarn og savnet ingen ting i oppveksten. Da jeg selv fikk barn flytta jeg for første gang i livet til en forstad og bodde for første gang i noe annet enn leilighet. Jeg er misunnelig på barna mine som får en mer fri oppvekst enn jeg selv fikk. Jeg ser alt de har som jeg ikke visste at jeg kunne hatt. Hvis jeg kunne valgt min egen oppvekst på nytt skulle den IKKE vært i leilighet midt i byen. Anonymkode: d4853...00c 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #14 Skrevet 26. mars 2022 Vi var i samme situasjon. Vi bodde i den usentrale eneboligen i 3,5 år før vi flyttet tilbake til byen igjen, til det samme området. Vi må bo mindre, men vi har mer tid til overs og til hverandre. Barna trives ekstremt mye bedre nå! Men det skal sies, vi bodde veldig usentralt i den perioden. Anonymkode: 4d687...078
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #15 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi var i samme situasjon. Vi bodde i den usentrale eneboligen i 3,5 år før vi flyttet tilbake til byen igjen, til det samme området. Vi må bo mindre, men vi har mer tid til overs og til hverandre. Barna trives ekstremt mye bedre nå! Men det skal sies, vi bodde veldig usentralt i den perioden. Anonymkode: 4d687...078 Hva er usentralt? Anonymkode: 183ff...466
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå