Nella Skrevet 28. april 2005 #21 Del Skrevet 28. april 2005 Alle oppskriftene får kjøpt i dagligvarebutikk. Handler alt på rema jeg fordi de er billigst på mel og sånn. Stussa litt på "rugbrød" jeg også da jeg så hva som var i, men det er den originale oppskrifta. Tror ikke jeg ville satsa på dette i brødbakemaskin, men det er jo kanskje verdt er forsøk? Det er jo 3 brød da så da må du i tillfelle dele opp litt. Og ang former. Etter irritasjon fordi det er vanskelig å få brodene ut av forma pleier jeg å legge bakepair i forma sånn at det kun er de to kortsidene som er uten papir. Klipper til så det ligger i bunn og på kantene. Da er et bare å løsne med kniv eller noe på kortsidene og snu forma. Evnt kan man jo dekke til kortsidene og det er enda enklere. Og den gjest som lurte på hvor man får kjøpt brødet. PÅ fibermat.no skal det stå alle bakerne som har brødet ihvertfall, og de sender jo ut til butikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 28. april 2005 #22 Del Skrevet 28. april 2005 Alle oppskriftene får kjøpt i dagligvarebutikk. Handler alt på rema jeg fordi de er billigst på mel og sånn. Stussa litt på "rugbrød" jeg også da jeg så hva som var i, men det er den originale oppskrifta. Tror ikke jeg ville satsa på dette i brødbakemaskin, men det er jo kanskje verdt er forsøk? Det er jo 3 brød da så da må du i tillfelle dele opp litt. Og ang former. Etter irritasjon fordi det er vanskelig å få brodene ut av forma pleier jeg å legge bakepair i forma sånn at det kun er de to kortsidene som er uten papir. Klipper til så det ligger i bunn og på kantene. Da er et bare å løsne med kniv eller noe på kortsidene og snu forma. Evnt kan man jo dekke til kortsidene og det er enda enklere. Og den gjest som lurte på hvor man får kjøpt brødet. PÅ fibermat.no skal det stå alle bakerne som har brødet ihvertfall, og de sender jo ut til butikk. thanks:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 28. april 2005 #23 Del Skrevet 28. april 2005 de hadde ikke hvetekli i butikken, what to do? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 28. april 2005 #24 Del Skrevet 28. april 2005 Har brukt kruskakli også jeg. Funker fint. De to skal stå ved sidenav hverandre omtrent i butikken.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 28. april 2005 #25 Del Skrevet 28. april 2005 Har brukt kruskakli også jeg. Funker fint. De to skal stå ved sidenav hverandre omtrent i butikken.... hmm.. kunne ikke se det på rema heller. men kan jeg lage brødet etter denne oppskriften uten å ha kli av noe slag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 28. april 2005 #26 Del Skrevet 28. april 2005 Her i huset går Ingers Rugbrød kun under navnet "KORNÅKER". Men jammen er det sunt og godt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 28. april 2005 #27 Del Skrevet 28. april 2005 hmm.. kunne ikke se det på rema heller. men kan jeg lage brødet etter denne oppskriften uten å ha kli av noe slag? Vet ikke. Går ann å prøve, men ville satsa på kli oppi Stor gul eske. Men tilsett mer mel og deigen skal ikke være helt som vanlig deig, mye mer rennede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #28 Del Skrevet 1. mai 2005 De selger det ferdigbakt på Baker Hansen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 3. mai 2005 #29 Del Skrevet 3. mai 2005 I går satte jeg i sving og bakte disse brødene. Veldig gode! Eneste var at de ble veldig deigete, så tror de må stekes lengre neste gang( stekte de 50 min denne gangen). *øvelse gjør mester ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå