Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har lenge tenkt at jeg skal prøve ut jojoba olje for var interessert i et produkt som kunne både rense og gi næring og fukt til huden. Jojoba olje skal jo egentlig gjøre alt dette i tillegg til løse opp talg og ikke gi kviser. 

Har nå brukt oljen ca en uke, og jeg har nå fått kviser, ikke enormt mange men sånn at jeg tenker at jeg hvertfall ikke vil ha flere 😝 noen som vet om det vil rette seg hvis jeg vil fortsette med å bruke jojoba olje og slutte å gi meg kviser? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finner du ut av hvis du fortsetter å prøve :)

Skrevet
31 minutter siden, Emblja skrev:

Det finner du ut av hvis du fortsetter å prøve :)

Jojo, men vil ikke risikere å gå hele sommeren full av kviser. Hadde noen erfaringer med det hadde det vært lettere å vite om jeg skulle gidde å fortsette å prøve 😊

Skrevet
46 minutter siden, Blingblingtahei skrev:

Jojo, men vil ikke risikere å gå hele sommeren full av kviser. Hadde noen erfaringer med det hadde det vært lettere å vite om jeg skulle gidde å fortsette å prøve 😊

Men det er ikke sånn at det som funker for en funker for alle! Jeg ville fortsatt å prøve. Har erfart at de hudproduktene som virker er ofte de som gir mer kviser i starten :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan renser du med oljen? Tar du den av igjen med mikrofiberklut beregnet på ansikt? Jeg bruker renseoljen Cleanse fra Crude (må bestilles fra USA), de selger også kluter som er gode. Klutene tar med seg alt av sminke og skitt sammen med oljen. Følger opp med nyperoseolje eller oljeblandingen Bloom fra Crude som «serum», og så fuktighetskrem til slutt beregnet på min hudtype, da holder huden seg stabil.

Har egentlig tørr hud som har vært mye uren fordi den er tørr (overkompenserer).

Anonymkode: 37611...f6f

Skrevet
På 24.5.2019 den 11.55, Blingblingtahei skrev:

Hei! 

Jeg har lenge tenkt at jeg skal prøve ut jojoba olje for var interessert i et produkt som kunne både rense og gi næring og fukt til huden. Jojoba olje skal jo egentlig gjøre alt dette i tillegg til løse opp talg og ikke gi kviser. 

Har nå brukt oljen ca en uke, og jeg har nå fått kviser, ikke enormt mange men sånn at jeg tenker at jeg hvertfall ikke vil ha flere 😝 noen som vet om det vil rette seg hvis jeg vil fortsette med å bruke jojoba olje og slutte å gi meg kviser? 

Er dette en ren olje, eller et produkter med jojoba olje som ingrediens?

Om det er et produkt med jojoba olje som ingrediens så tviler jeg på at jojoba oljen gir kviser men et av de andre ingrediensene som gjøør det. Men er det ren jojoba olje så kan det være det ikke passer din hud. 

Skrevet

Er ren jojoba olje.. Huden min er blitt såpass ille at jeg må hverfall bare sette det på vent.. Veldig kjipt.. 😢 

Skrevet

kanskje det er renselsesprosess?

Jeg bruker jobajoba olje nå til min hud(som aldri har vært plettfri). Er fornøyd nå, mindre porer og finere hud. Eneste gangene det er litt trøbbel er i forhold til syklusen😊 Prøv litt til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man skal aldri bruke olje om man har fet hud (som ofte er årsak til kviser) fordi det tetter porene. 

Aner ikke hvem som ga deg dette rådet, men dette er noe av det værste du kan bruke dersom du har fet hud og sliter med akne.

Mulig det fungerer som rens til vanlig uren hud og dersom man ikke har fet hud. Men har man derimot fet hud skal man aldri bruke kremer eller rens som er oljebasert.

Slitt med akne vulgaris i over 10 år, så dette kan jeg. Anbefaler deg å slutte umiddelbart dersom du har fet hud.

Anonymkode: e9686...23b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal aldri bruke olje om man har fet hud (som ofte er årsak til kviser) fordi det tetter porene. 

Aner ikke hvem som ga deg dette rådet, men dette er noe av det værste du kan bruke dersom du har fet hud og sliter med akne.

Mulig det fungerer som rens til vanlig uren hud og dersom man ikke har fet hud. Men har man derimot fet hud skal man aldri bruke kremer eller rens som er oljebasert.

Slitt med akne vulgaris i over 10 år, så dette kan jeg. Anbefaler deg å slutte umiddelbart dersom du har fet hud.

Anonymkode: e9686...23b

Jeg vet om to stk som hadde fet hud og det virket med jojoba olje, argan olje og shea smør. Det varierer fra person til person når det gjelder slikt. For en person vil det virke for en annen ikke. Det er prøve og feile som med de fleste produkter for hud og ansikt. 

Anonymkode: c0f64...7d2

• Liker 1
Skrevet
På 24.5.2019 den 13.35, Emblja skrev:

Men det er ikke sånn at det som funker for en funker for alle! Jeg ville fortsatt å prøve. Har erfart at de hudproduktene som virker er ofte de som gir mer kviser i starten :)

Det er min erfaring også. Kviser først, så blir det bedre. Akkurat som når jeg skal organisere noe på nytt; da er det kaos før det blir system. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, hudpleie som funker bruker å gi småkviser I startfasen, men dette er ikke småkviser som forsvinner fort.. Jeg tar det litt gradvis tror jeg, bruker oljen som rens ish, masserer meg med den og lar den sitte på en times tid før jeg vasker den av. Så får jeg gjøre det litt inni mellom å se om det hjelper, evt at jeg slutter å få kviser av den 😊 takk for alle svar, da har jeg fortsatt et håp om enkel hudpleie 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...