Gå til innhold

Når bør man forvente at barnet går på toalette å tisser selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At barnet forstår og husker å gå selv. Spesielt gutter jeg tenker på.

Anonymkode: ae8bc...070

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

4?

Anonymkode: d8528...ce6

AnonymBruker
Skrevet

Helt opp til syv års alder. Barn er ikke like.  Noen trenger tid til å lære seg det andre ikke. 

Anonymkode: 426ca...cb2

AnonymBruker
Skrevet

Tisse selv klarer de fleste fra de er ca 4, men ikke alle klarer å holde seg ellers, og mange må bli minnet på å gå på do langt opp i skolealder 

Anonymkode: e5d57...389

AnonymBruker
Skrevet

Min begynte når han var mellom 3,5 og 4. Har selvfølgelig gått gradvis. På offentlig toalett får han ikke gå alene fordi han trenger hjelp til å komme seg opp på doen. Vil ikke at han skal nevle på hele tolettet når han klatrer opp🙈

Anonymkode: 01700...c84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min begynte når han var mellom 3,5 og 4. Har selvfølgelig gått gradvis. På offentlig toalett får han ikke gå alene fordi han trenger hjelp til å komme seg opp på doen. Vil ikke at han skal nevle på hele tolettet når han klatrer opp🙈

Åj svarte visst ikke helt. Etter fylte 4 har han gått selv igrunn uten påminning. Barn er veldig ulike og utviklig kan komme helt plutselig.

AnonymBruker
Skrevet

I min familie (alle jenter) begynte de og tisse alene når de var 3. Har hørt at gutter mer jobb når det kommer til å lære dem å bruke toalettet. Niesen min på tre går på do, og så roper hun hvis hun har bæsjet og må ha hjelp. Hendene vasker hun uten å bli bedt om det. 

Anonymkode: 7dc41...839

• Liker 3
Skrevet

Det der med å huske på å gå tidsnok, kan ta lang tid. Noen er små petimetre som klarer å avbryte lek for å slippe uhell, mens andre er så oppslukt at tissebehovet skal være veldig sterkt for å bli lagt merke til og tatt til følge. Hvis barnet da heller ikke synes det er så farlig med en liten skvett i trusa, kan det gå opp i skolealder før tørr truse havner høyt nok opp på prioriteringslisten til at barnet blir helt selvgående.

Skrevet

For å gjøre det lettere kjøpe vi toalettsete med softclose på voksendelen og vanlig på barnesetet. Barnesetet henger seg fast med magnet. Lett for barnet å manuvrere selv. 

Så vår 3 åring gjør dette nå. Og vår 5 åring også. 

Skrevet

DDC6D903-9CE2-42AC-B467-8C7F725E91E7.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen vår var vel rundt 3,5 når han gikk på do på eget initiativ når han måtte på do. Og uten hjelp fra oss. Ordner opp selv og med håndvask (har en krakk under vasken han bare drar fram).  Eneste vi må hjelpe å tørke hvis han har bæsjet (da roper han ferdig). 

Anonymkode: 9c826...b8a

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi på 3, klarer fint å gå selv, men hun får ikke tørket seg godt nok synes jeg, og tror hun hadde slurva med håndvasken uten tilsyn. Ser ikke for meg at hun klarer dette skikkelig selv før 4 år +?

Dere med små jenter tørker de seg selv etter tissing?

Blir det ikke sur lukt i trusa og dårlig håndvask?

Mulig det er jeg som er litt fin på det..

Anonymkode: f6219...6d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...