Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det i ytterste konsekvens et skjellsord eller en hedersbetegnelse? Eller er det helt nøytralt?

Så i en tråd at det ble brukt negativt, sidestilt ned å være en konspirasjonsteoretiker. 

Jeg er vokst opp med at det er å se på som et gode, å være glad i sitt fedreland. Tenkte Oj, da jeg så det brukt som noe negativt. 

Anonymkode: 8f0fc...8e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på det som en hedersbetegnelse. Hvem er det som ikke vil være en patriot liksom? Sånne folk ville ikke jeg hatt med meg i krigen i hvert fall.
For øvrig er jeg en patriot og en nasjonalist.

Man kan jo sette "jævla" foran alt da for å få det til å bli et skjellsord. 🤷‍♀️

Anonymkode: b5c20...f5e

AnonymBruker
Skrevet

En patriot er vel en person som er VELDIG glad i landet sitt. Er vel overhodet ikke noe galt med å være dette!  

Problemet er at dersom man anser seg selv som en patriot, så blir man også stemplet som nasjonalist. Dermed er det dessverre ekstremt kort vei til å bli anklaget for å være såkalt "rasist" eller fremmed-fiendtlig... 

Anonymkode: 046dc...a11

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det kommer helt an på. Kan være positivt, negativt eller nøytralt. Ikke noe galt i å elske landet sitt, så fremt man ikke sprer hat om alle andre! 

Anonymkode: 0f12e...a38

Skrevet

Kommer lit ann på hva slags patriot det er snakk om.

Det kan både være positivt og negativt og nøytralt

AnonymBruker
Skrevet

Hva som er patriot for en kan være landssviker for en annen.  Hadde du spurt Quisling hadde han sagt at ingen er større patriot enn han. 

Anonymkode: d5aa0...417

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...