Gå til innhold

Valtrex og herpes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sammen med samboeren min for par år siden og han har aldri fortalt med om herpes. Jeg fikk noe jeg trodde var papercuts på den ene ytre kjønnsleppen for noen mnd siden...men nå er jeg ikke så sikker lenger på at det bare vare et kutt. Har nå fått det tilbake og måtte titte med speil. Ser ut som 2-3 små små blemmer som er sprukket og det svir som f. Må jo være heepes???

Jeg lette etter Ibux (pga mensen) og siden tomt der de pleier ligge så jeg i hans toalettmappe. Og der finner jeg noe som heter valtrex!!!! Har googlet og sett det er mot herpes.

Kjenner jeg blir sint, fordi jeg spurte han for mange mnd siden om han noen gang hadde hatt det, noe han da benektet. Kan valtrex brukes mot noe annet enn herpes?? Og hva søren gjør jeg nå? Lyst til å stampe inn på soverommet og vekke han og spørre han.

Anonymkode: ffd68...370

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han har nok lurt deg ☹️Gå til legen og bli testet. Valtrex er standard herpes medisin, har aldri hørt om at det brukes til noe annet. Symptomene dine høres akkurat likt ut som et vanlig utbrudd. Stor klem fra meg!!!

Anonymkode: 04746...aca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer nok det, at Valtrex er herpesmedisin. Utrolig dårlig gjort av samboeren din å ikke si noe om dette, og på toppen av det hele nekte når du tar det opp med ham! Hadde vært utsparkingsgrunn for min del.

Anonymkode: 63de5...68d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Valtrex brukes mot virus infeksjon som herpes gen. og helvetesild (som også er en herpes type), så han har nok ikke vært helt ærlig. 

Anonymkode: ec28e...c6f

AnonymBruker
Skrevet

Arghh...og jeg som trodde han var ærligheten selv. Skal taes opp når middagen er spist.

Takk for svar🌸

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 095f3...3ab

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det?

For å si det sånn: mer enn halvparten av befolkningen har herpesvirus, mange av disse ligger latent i kroppen og blusser "aldri" opp. Jeg har hatt masse plager gjennom mer enn 20 år, men det har nå mer og mer brent ut, så jeg har bare utbrudd 3-4 ganger i året (det er ingenting sammenlignet med hva det har vært) Har en ff nå, men så lenge jeg ikke har utbrudd så smitter jeg ikke. Så har valgt å ikke fortelle det....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

For å si det sånn: mer enn halvparten av befolkningen har herpesvirus, mange av disse ligger latent i kroppen og blusser "aldri" opp. Jeg har hatt masse plager gjennom mer enn 20 år, men det har nå mer og mer brent ut, så jeg har bare utbrudd 3-4 ganger i året (det er ingenting sammenlignet med hva det har vært) Har en ff nå, men så lenge jeg ikke har utbrudd så smitter jeg ikke. Så har valgt å ikke fortelle det....

Jeg hadde en ff i 2 år, jeg har da HSV1 nedentil og han hadde ingenting (tatt blodprøver i forbindelse med noe annet så han visste han ikke hadde det). Jeg fortalte han om viruset med en gang bare for å slippe angst da jeg har lest at dette smitter uansett, men altså, vi hadde mye sex regelmessig i 2 år og jeg smittet han aldri, så tror det er veldig overdreven skremselspropaganda om hvordan dette smitter utenfor utbrudd altså. Venninna mi som også har herpes hadde sex med eksen i 4 år uten å smitte han, nå har hu hatt type i 2 år og enda ikke smittet han. 

Anonymkode: a37c5...f93

AnonymBruker
Skrevet

Men ts, du må skrive hva han svarte, jeg syns det er rart at en samboer juger om noe sånt..

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en ff i 2 år, jeg har da HSV1 nedentil og han hadde ingenting (tatt blodprøver i forbindelse med noe annet så han visste han ikke hadde det). Jeg fortalte han om viruset med en gang bare for å slippe angst da jeg har lest at dette smitter uansett, men altså, vi hadde mye sex regelmessig i 2 år og jeg smittet han aldri, så tror det er veldig overdreven skremselspropaganda om hvordan dette smitter utenfor utbrudd altså. Venninna mi som også har herpes hadde sex med eksen i 4 år uten å smitte han, nå har hu hatt type i 2 år og enda ikke smittet han. 

Hvis det ikke hadde smittet utenom utbrudd, så hadde vel ikke så mange hatt viruset. Det er vel ikke så mange som har sex eller kysser med noen som har tydelig utbrudd? Likevel har størstedelen av befolkningen en eller annen tyoe herpesvirus i kroppen. Og de fleste av dem vet ikke at de har det. 

Anonymkode: dfc1d...c4a

AnonymBruker
Skrevet
På 24.5.2019 den 5.39, AnonymBruker skrev:

Jeg ble sammen med samboeren min for par år siden og han har aldri fortalt med om herpes. Jeg fikk noe jeg trodde var papercuts på den ene ytre kjønnsleppen for noen mnd siden...men nå er jeg ikke så sikker lenger på at det bare vare et kutt. Har nå fått det tilbake og måtte titte med speil. Ser ut som 2-3 små små blemmer som er sprukket og det svir som f. Må jo være heepes???

Jeg lette etter Ibux (pga mensen) og siden tomt der de pleier ligge så jeg i hans toalettmappe. Og der finner jeg noe som heter valtrex!!!! Har googlet og sett det er mot herpes.

Kjenner jeg blir sint, fordi jeg spurte han for mange mnd siden om han noen gang hadde hatt det, noe han da benektet. Kan valtrex brukes mot noe annet enn herpes?? Og hva søren gjør jeg nå? Lyst til å stampe inn på soverommet og vekke han og spørre han.

Kanskje er det hans første utbrudd også? Umulig i så fall å vite hvor lenge dere har hatt det og hvem som har smittet hvem. Viruset kan ligge latent i mange år. 

Men det er også mulig at han har løyet for deg, elker vært utro. Umulig å vite. Noen påstår også at man kan bli smittet av toaletter e.l.

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis det ikke hadde smittet utenom utbrudd, så hadde vel ikke så mange hatt viruset. Det er vel ikke så mange som har sex eller kysser med noen som har tydelig utbrudd? Likevel har størstedelen av befolkningen en eller annen tyoe herpesvirus i kroppen. Og de fleste av dem vet ikke at de har det. 

Det smitter jo mange i barndomsalder, hvor ungene deler vannflasker og slikt med utbrudd. Grunnen til at det kan smitte utenom utbrudd er fordi det kan smitte mens viruset er aktivert (den tiden det prikker, under utbrudd som ikke alltid gir synlige blemmer og rett etterpå), og ikke alle merker noe til dette, evt er lite in tune med kroppen sin. Jeg merker hver lille detalje som skjer, og har aldri hatt sex når jeg har merket det minste tegn til en liten prikking osv, jeg får også andre nevrologiske symptomer flere dager før utbrudd, som prikking i armen og i høyre bryst, så er forsåvidt heldig sånn sett.

AnonymBruker
Skrevet

Pakken var fra 2016...altså fra før vi ble sammen. 

Jeg spurte igjen i går kveld og han benekter at han noen gangbar hatt det. Jeg sa jeg spurte fordi jeg nå lurer på om jeg har fått det. Han nekter.  Har ikke nevnt pakken for vil ikke si tabbet har vært i toalettmappen hans...

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte igjen i går kveld og han benekter at han noen gangbar hatt det. Jeg sa jeg spurte fordi jeg nå lurer på om jeg har fått det. Han nekter.  Har ikke nevnt pakken for vil ikke si tabbet har vært i toalettmappen hans...

Spør om han har hatt helvetesild da, mange som har det aner ikke eller tenker ikke over at det er et herpes virus. Du kunne jo bare sagt at du lette etter Ibux og fant pakken og lurte. 

Anonymkode: ec28e...c6f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei vel, men så lenge ingen av dere spiller med åpne kort kommer dere iallfall ingen steder og forblir på stedet hvil. «Du har denne i toalettmappa di kjære, jeg lurer jo på hvordan det har seg dersom du aldri har hatt herpes?» 

Anonymkode: c6c16...30c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...