Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg står uten inntekt frem til høsten og må klare meg på 1000 kr i måneden på mat har jeg regnet meg frem til. Jeg er kun 1 person. 

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan klare det? Hvilke matvarer burde jeg kjøpe? Burde jeg lage en ukesmeny? Jeg har akkurat flyttet, så jeg har ikke noe særlig i skapene fra før av. 

Ellers har jeg tidligere både hatt lav jern og d-vitamin, så jeg kan ikke bare leve på nudler pga helsa. 

Blir glad for alle tips :)

Anonymkode: d7623...e1d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper du inn store kvantum når du først handler noe og alltid lager middag som kan vare i 2+ dager så blir det kjempe billig :) Også lurt og planlegge litt etter hva som er på tilbud.

Personlig er en mine storfavoritter havregryn med melk, som er veldig billig.

• Liker 3
Skrevet

Går ikke om du skal få alle vitaminer og slikt som kroppen trenger.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foreslår ertersuppe. 

Anonymkode: ec3aa...a79

• Liker 1
Skrevet

Vi er to personer som bruker rundt 1000-1500kr på mat i måneden, og vi koser oss (sparer ikke på hver eneste krone).

Mine beste tips: 

• Sjekk ut disken for kort dato varer 

• Finn noen innvandrerbutikker og kjøp diverse krydder osv. der om du er glad i krydret mat, mye billigere! 

• Lag ukesmeny og handle for 1-2 uker om gangen. Små stopp på butikken hele tiden gjør at man ofte drar med seg ting man ikke trenger 

• og mitt aller beste tips: lag mat fra bunnen! Det er så lett og koster mye mindre. Istedenfor å kjøpe en toropose til 40kr kan du kjøpe grønnsaker, kjøtt og saus til lavere pris, samtidig som at du kan bruke flere av råvarene i flere middager. 

• bruk rester! Si du har taco på fredag, så kan du lage en god tacogryte på lørdag og en salat av grønnsakene på søndag. 

Vi er veldig fornøyd med rema 1000. Syns rema sine egne varer er helt topp!

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Spis plantebasert. Jeg klarer meg ofte på 200-300kr uka da. Grønnsaker, bønner etc. Se etter tilbud, lag store middager og porsjoner ut/frys ned. Spiser middagsrester til lunsj dagen etter også. 

Anonymkode: 9d451...7c7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Handler inn dette på rema 1000, funker fjell for min del.

Tunfisk boks 13kr×7×4=364 kr                      Hvitløk i urter 23x5=115 kr              Annanas 3pk 13×7×4=364 kr                Sum 843 kr/pr/mnd

Anonymkode: f7a43...31f

Skrevet

Det høres hardt ut for min del, tror ikke jeg hadde greit det. Siste jeg sjekket tall fra myndighetene så mener jeg å huske at det var snakk om 2500 kr som et realistisk matbudusjett for en person.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler inn dette på rema 1000, funker fjell for min del.

Tunfisk boks 13kr×7×4=364 kr                      Hvitløk i urter 23x5=115 kr              Annanas 3pk 13×7×4=364 kr                Sum 843 kr/pr/mnd

Anonymkode: f7a43...31f

Er dette det eneste du spiser hele måneden?

Tunfisk, hvitløk og hermetisk ananas?

Anonymkode: 1c434...0bf

• Liker 32
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en flaske tran, da får du D vitamin og omega 3. 100 kr, varer tre mnd. 

Havregryn. 19 kr.

En pose peanøtter, de har mye proteiner, sunt fett og næringsstoffer. Fra butikkens billige merke ca 12 kr. 

Kjøp de grønnsakene som er på tilbud eks. Brokkoli 10 kr, poteter 10 kr, gulerøtter 15 kr posen osv. Evt. Gå på invandrerbutikk.

Kjøp Rema 1000 sitt kneippbrød, det er over 50% grovt og koster kun 7 kr, her er det mye å spare og du blir mer mett enn på knekkebrød.

Pålegg: peanøttsmør 21 kr på Rema.fiskekaker kr 15 for 10, egg inneholder alle næringsstoffer unntatt c vitamin. Du får appelsinjuice for 10 kr literen. Banan på skiva så dekker du også frukt. Ost på tilbud til 60 kr kg. 

Tunfisk på boks og bønner med salat til middag. Koteletter frossen på tilbud til 30 kr kg. Stekt egg og potetbåter du lager selv.

Du vil ikke få mangelsykdommer av denne "menyen" og du vil klare å holde budsjettet☺

Følg med på tilbud, samt kjøp butikkens billige merker. 

Anonymkode: a72a2...99c

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Skal du kjøpe godterier så kjøp en billig plate mørk kokesjokolade, det er mye jern i det. 

Anonymkode: a72a2...99c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, NBA skrev:

Går ikke om du skal få alle vitaminer og slikt som kroppen trenger.

Joda, det går om man kun går etter pris og næringsinnhold, ikke smak.

Anonymkode: 35177...46c

• Liker 2
Skrevet

Nei, det går ikke med mindre man veier 50 kg og ikke er i noe fysisk aktivitet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en pose havregryn, koster 20 kr, da kan du vel spise en porsjon havregrøt hver dag i en måned. Så har first price 4 kg ris til 30 kr, da har du vel ris som tilbehør til maten i 2 mnd. Er det innvandringsbutikker i nærheten kjøp bønner og linser som tørrvare, koster rundt 30 kr for en kg, og den har du veldig lenge. First price laksefilet, koster litt under 50 kr, da har du 4 laksemiddager. Kjøp sesongens frukt og grønnsaker, frossen brokkoli er og billig. Husman knekkebrød koster 14 kr, for en dobbeltpakke. Kyllingkjøttdeig er billig, og en pakke holder til flere middager. Pass og på tilbud på kyllingfilet, fisk osv. 

Anonymkode: 48008...597

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Handle ris, pasta og grønnsaker på en innvandrerbutikk. Det er billig. Og så kjøpere du fisk og kjøtt på tilbud. Bak ditt eget brød. Da sparer du mye penger..

Anonymkode: fba2e...969

• Liker 2
Skrevet

Last med Mattilbud-appen for å få oversikt. Coop-Obs butikker har av og til stort utvalg i dato-disk.

Handle billig på Kiwi, og skaff deg Trumf-kort og Kiwi-pluss-medlemskap for ekstra bonus på grønnsaker.

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pass og på tilbud på kyllingfilet, fisk osv. 

Anonymkode: 48008...597

Jeg har sett nå over lang tid at fersk (ikke frossen) kyllingfilet i ca 1-1,2 KG pakke (husker ikke helt) fra First Price har den beste kiloprisen, har aldri sett tilbudsvarer til mindre. Kyllingfileten fra F.P er også en av de beste syns jeg 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var veldig lite. Det hadde ikke jeg klart.

Anonymkode: 0acc5...910

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg klart lett! Men du må ha tilgang på frys.

Tips: havregryn, wok, lapskausblanding m/pølse, 

Toogood2go er også en appdu burde laste ned. 

Anonymkode: 36ee6...189

• Liker 1
Skrevet

Kjøp jern og D-vitamin fra iHerb, det koster en brøkdel av det du må betale i Norge. Kvaliteten er også bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...