AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #1 Skrevet 23. mai 2019 Idag kjøpte jeg den NYT isen i cookie dough. Jeg ble skikkelig skuffa! Det var ikke en eneste deig bit i den sånn som det er i ben and jerrys! Er det fler som har prøvd den? Kan det være produksjonsfeil? De kan jo ikke kalle en is for cookie DOUGH når det ikke er noe deig i den! Ikke smakte det sånn heller, smakte vanilje is med sjokolade saus. Anonymkode: c928b...2b4
SPOCA Skrevet 23. mai 2019 #2 Skrevet 23. mai 2019 Helt enig, den smaker forferdelig, det er virkelig 350 bortkastede kalorier for å si det på den måten. Jeg syntes den smakte kunstig og rart. 2
visp Skrevet 23. mai 2019 #3 Skrevet 23. mai 2019 Is har jo ikke allverdens med kalorier uansett. Kjøp vanlig og spis litt mindre. 5
Djungelvrål Skrevet 23. mai 2019 #4 Skrevet 23. mai 2019 3 minutter siden, visp skrev: Is har jo ikke allverdens med kalorier uansett. Kjøp vanlig og spis litt mindre. Vanlig fløteis har over 200 kalorier pr 100 gram. Det er mye. Man spiser lett 2-300 gram is. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #5 Skrevet 23. mai 2019 6 minutter siden, SPOCA skrev: Helt enig, den smaker forferdelig, det er virkelig 350 bortkastede kalorier for å si det på den måten. Jeg syntes den smakte kunstig og rart. Ja da er det bedre å eventuelt spise halve boksen av ben and jerry istede. Denne nyt isen hadde en veldig tørr konsistens også. Never again Anonymkode: c928b...2b4 1
SPOCA Skrevet 23. mai 2019 #6 Skrevet 23. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja da er det bedre å eventuelt spise halve boksen av ben and jerry istede. Denne nyt isen hadde en veldig tørr konsistens også. Never again Anonymkode: c928b...2b4 Jau, bare så synd det er ganske mange flere kalorier i Ben&Jerry's, og at jeg aldri klarer å bare spise en halv boks (det er en grunn til at jeg ikke spiser det så ofte).
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #7 Skrevet 23. mai 2019 Kjøp den med sjokoladesmak, og la den tine litt før den spises. Himmelsk. Anonymkode: f1ee0...6a1 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #8 Skrevet 23. mai 2019 3 minutter siden, SPOCA skrev: Jau, bare så synd det er ganske mange flere kalorier i Ben&Jerry's, og at jeg aldri klarer å bare spise en halv boks (det er en grunn til at jeg ikke spiser det så ofte). Ja, det er akkurat dét. Jeg klarer heller ikke stoppe, så er vel kanskje 1 gang i året at jeg kjøper det Anonymkode: c928b...2b4
visp Skrevet 23. mai 2019 #9 Skrevet 23. mai 2019 5 minutter siden, SupaWoman skrev: Vanlig fløteis har over 200 kalorier pr 100 gram. Det er mye. Man spiser lett 2-300 gram is. Jeg regner med at ts teller kalorier siden den isen ble valgt. Det er bedre å få i seg 400 kalorier på litt mindre mengde av noe man liker og koser seg med enn 350 av noe man syns smaker ille. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #10 Skrevet 23. mai 2019 1 minutt siden, visp skrev: Jeg regner med at ts teller kalorier siden den isen ble valgt. Det er bedre å få i seg 400 kalorier på litt mindre mengde av noe man liker og koser seg med enn 350 av noe man syns smaker ille. Jeg trodde jo den var god da. Hadde jo ikke kjøpt den ellers. Når jeg spiser is så kan jeg spise store mengder, så tenkte at det var litt bedre med denne. Men nei... jeg har en is i sverige som er fantastisk god da. Den heter LOHILO. Maange forskjellige smaker og alle er helt himmelske. Det er ca 200 kalorier i en boks, men boksen er litt over halvparten av en ben and jerry i størrelse. Får fortsette å kjøpe den istede. Anonymkode: c928b...2b4
Brunhilde Skrevet 24. mai 2019 #11 Skrevet 24. mai 2019 15 hours ago, SPOCA said: Helt enig, den smaker forferdelig, det er virkelig 350 bortkastede kalorier for å si det på den måten. Jeg syntes den smakte kunstig og rart. Jeg prøvde den med karamell og peanøtter, aldri igjen! Jeg spiser heller is litt sjeldnere og spiser en is som er god. Ei venninne prøvde NYT ispinne med dobbel sjokolade (eller noe), og hun likte den veldig godt. 1
SPOCA Skrevet 24. mai 2019 #12 Skrevet 24. mai 2019 14 minutter siden, Brunhilde skrev: Jeg prøvde den med karamell og peanøtter, aldri igjen! Jeg spiser heller is litt sjeldnere og spiser en is som er god. Ei venninne prøvde NYT ispinne med dobbel sjokolade (eller noe), og hun likte den veldig godt. Enig. Jeg har også smakt en av disse NYT-ispinnene, og den var litt bedre, men synes fremdeles den var kunstig i smaken. Ikke verdt verken pengene eller kaloriene. 1
Mehr Skrevet 24. mai 2019 #13 Skrevet 24. mai 2019 Når man først skal kose seg med is kan man like godt kose seg med ordentlig is! Nekter å prøve de NYT isene, kan ikke forstå at de smaker noe godt. Har forøvrig ikke hørt om noen som liker de heller. Er litt imot prinsippet også. Ok, greit at de som skal ned i vekt har et lavkalorialternativ... Men hva er vitsen om det ikke smaker godt? Alt etter hvilken type is så klart, men de fleste iser er under 300 kcal per 100 g. Og 100 g is er en fin porsjon det. 2
Brunhilde Skrevet 24. mai 2019 #14 Skrevet 24. mai 2019 Jeg ble litt inspirert av @Mehr - så jeg tok en titt på hjemmesiden til Hennig-Olsen. Sørlandsis med jordbær: 190 kcal/100 gram Inspira Maple/Pecan: 297 kcal/100 gram (den er farlig god) Dugg Sorbet Bringebær: 121 kcal/100 gram NYT-isen har 126 +/- 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #15 Skrevet 24. mai 2019 Det var cookie dough i bøtta jeg spiste, og den smaker godt, men det var veldig små og få biter. Konsistensen og smaken på isen var ikke supergod, og sjokoladesaus er jeg ikke så glad i. Denne ble veldig bom for min del. Men ærlig talt, is er jo ikke sunt uansett, så om jeg først skal ha det vil jeg ha skikkelig is! Anonymkode: b4307...909 2
Djungelvrål Skrevet 24. mai 2019 #16 Skrevet 24. mai 2019 1 time siden, Brunhilde skrev: Jeg ble litt inspirert av @Mehr - så jeg tok en titt på hjemmesiden til Hennig-Olsen. Sørlandsis med jordbær: 190 kcal/100 gram Inspira Maple/Pecan: 297 kcal/100 gram (den er farlig god) Dugg Sorbet Bringebær: 121 kcal/100 gram NYT-isen har 126 +/- Kjøpte Dugg Sorbet Mango igår, helt grei. Ska prøve bringebær neste gang. Har satt meg selv på en kalorirestriksjon og da er denne et fint alternativ når man har lyst på noe søtt. Spiser noen skjeer også putter jeg den i frysa igjen. 2
applestories Skrevet 25. mai 2019 #17 Skrevet 25. mai 2019 På 23.5.2019 den 22.45, SupaWoman skrev: Vanlig fløteis har over 200 kalorier pr 100 gram. Det er mye. Man spiser lett 2-300 gram is. Har du prøvd å veie isen? Jeg prøvde det i går. Tre sorter fløteis, skålen var godt toppet og vel så det. Veide så skålen med isen i. 354 gram. Veide så den tomme skålen. Isen i seg selv veide 137 gram, eller ca. 286 kalorier. Nå ville kanskje andre spist mer enn meg, man isåfall hatt større skål for å få plass til mer is, men jeg tror man blir litt lurt hvor luftig boksisen er. Venter man til den smelter ser man jo at en svær skål ikke blir så mye likevel. Jeg ser også for meg at dersom jeg hadde tatt en hel liten boks og spist fra den, ville jeg spist mer enn om jeg har isen i en skål og når det er tomt så er man ferdig. 3
Fju Skrevet 25. mai 2019 #18 Skrevet 25. mai 2019 Jeg synes den smaker helt ok til å være lett-is. Selvfølgelig smaker den ikke som ekte vare når det er så lite sukker og fett i den, det sier seg jo selv. Den største ulempen er at den trenger lang tid på å tine. 1
Rumle Skrevet 25. mai 2019 #19 Skrevet 25. mai 2019 (endret) Den prøvde jeg ved et uhell (på en måte) og den smakte helt grusomt. Fikk ikke ned en skje. Jeg følte meg litt snytt for jeg trodde det var vanlig is, men jeg hadde nok bare lest for dårlig på boksen i farten Endret 25. mai 2019 av Rumle
Mehr Skrevet 25. mai 2019 #20 Skrevet 25. mai 2019 På 23.5.2019 den 22.45, SupaWoman skrev: Vanlig fløteis har over 200 kalorier pr 100 gram. Det er mye. Man spiser lett 2-300 gram is. Over 200 kalorier per 100 gram er ikke så altfor mye. Sjokolade og potetgull inneholder mye mer! Is er virkelig ikke det verste man kan spise når man skal ned i vekt - og man får jo litt for kaloriene også. En porsjon is på 100 g er ikke stor, men den er ikke altfor liten heller. Bruker man små dessertskåler ser det ikke så lite ut heller. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå