Karianne Skrevet 26. april 2005 #1 Del Skrevet 26. april 2005 La oss si at du er ferdig student nå. Ville du "giddet" å jobbe dersom du hadde f.eks. 3 millioner i banken? La oss si f.eks. arvet masse penger. Ville du tatt et friår eller flere, eller ville du ha søkt på jobber sånn som en "skal og bør" gjøre? Litt vanskelig å svare på, men du kunne jo ha vunnet i lotto, eller blitt sammen med en mann med mye penger. Så bottom line er altså hva så mye penger ville gjøre med valg i livet ditt, som f.eks. jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. april 2005 #2 Del Skrevet 26. april 2005 Jepp, helt klart. Jeg ville finansiert mitt eget forskningsprosjekt. 3 mill ville vart endel år hvis jeg var eneste ansatte på prosjektet. Et liv uten jobb fortoner seg som temmelig meningsløst for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 26. april 2005 #3 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg hadde vel kanskje reist litt først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. april 2005 #4 Del Skrevet 26. april 2005 Bare 3 millioner? Det hadde ikke vart lenge (huskjøp o.l.), så jeg hadde helt klart jobbet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #5 Del Skrevet 26. april 2005 vel, nå har jeg/vi lån på 1,7mill, så 3mill hadde gått ganske fort unna. men la oss si at huset var nedbetalt, så jeg hadde tre mill til rent forbruk, så hadde jeg helt klart tatt meg fler friår. et år blir for lite. skulle brukt minst 6mnd i australia, og ellers reist masse. må sies at jeg ikke akkurat er rastløs, så ett år uten å gjøre noe hadde jeg klart helt fint (helst skulle jeg hatt minst 10mill, kjøpt meg leilighet i oslo og leid ut (spart inntekten til pensjon), kanskje et hus i sør-europa og bare kost meg. om jeg hadde giddet så kanskje jobbet litt innimellom) er liksom litt tabu å si at man gleder seg til å slutte å jobbe, men jobben er ikke livet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2005 #6 Del Skrevet 26. april 2005 Hvis jeg ikke hadde lån osv, hadde jeg unnet meg og sambo å jobbe deltid begge to. Kanskje 50-75%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 26. april 2005 #7 Del Skrevet 26. april 2005 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karianne Skrevet 26. april 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 26. april 2005 Bare 3 millioner? Det hadde ikke vart lenge (huskjøp o.l.)' date= så jeg hadde helt klart jobbet. Nei, 3 millioner til rent forbruk. Nedbetalt lån og hus er i boks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin S Skrevet 26. april 2005 #9 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg hadde nok jobbet. Men kanskje tatt en mindre stilling. 3 mill på kontoen hadde ikke vært vondt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 26. april 2005 #10 Del Skrevet 26. april 2005 Ja, jeg hadde jobbet. Men tatt meg råd til å gjennomføre en ny utdannelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 26. april 2005 #11 Del Skrevet 26. april 2005 3 mill er ikke nok. Så da hadde jeg nok jobbet. Men jeg hadde kanksje ikke vært så desperat i jakten på jobb. Og kunne tatt meg god tid til å finne drømme jobben. 3.mill er mye penger,men ikke nok til å leve av resten av livet. Men det er en sabla god start! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 26. april 2005 #12 Del Skrevet 26. april 2005 Ja - jeg hadde jobbet. Jeg liker jobben min veldig godt. Men jeg hadde nok unnet meg den "luksusen" og jobbe litt mindre. Det hadde jeg. Jeg leverte 5-ukers lotto og Joker idag- så jeg regner med at millionene er "i boks" nå snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Formosiss Skrevet 26. april 2005 #13 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg hadde jobbet. Kanskje ikke full stilling, men jeg hadde definitivt jobbet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #14 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg ville reist litt, men ville nok jobbet i tillegg ja. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #15 Del Skrevet 26. april 2005 Absolutt. Ville ha gått på veggene om jeg ikke hadde noe fast å ta meg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibs Skrevet 27. april 2005 #16 Del Skrevet 27. april 2005 Klart jeg hadde jobbet. Jeg elsker yrket mitt. Men jeg hadde gjerne jobbet på en plass med lavere tempo enn i dag og dermed tatt til takke med en noe lavere lønn. Eller kanskje ikke... Mye vil ha mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2005 #17 Del Skrevet 27. april 2005 Penga hadde jeg investert i noen utleieenheter til firmaet mitt; Privat Eiendom AS. Ellers hadde jeg fortsatt å jobbe som før, men ekstrainntekten gjennom ovennevnte firma hadde blitt brukt på reiser og andre ting en liten familie måtte finne glede av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 27. april 2005 #18 Del Skrevet 27. april 2005 Hadde jeg vært ferdig student er det mulig at jeg hadde tatt meg fri noen måneder og reist ja. Men nå når jeg jobber så hadde jeg antagelig gått ned på stillingsprosenten og brukt fritida til å starte eget firma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krølltoppen Skrevet 27. april 2005 #19 Del Skrevet 27. april 2005 Et klart og ubetinget: JA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 27. april 2005 #20 Del Skrevet 27. april 2005 hadde jeg hatt 3 mill hadde jeg kjøpt hus og bil og mc, og da hadde nok såpass mye vært borte at livet nok hadde vært som vanlig, bare med hus og bil og mc. hadde jeg hatt 3 mill etter at jeg hadde hus, bil og mc, så hadde jeg nok fremdeles jobbet, men ikke på samme måte som jeg gjør idag. muligens tatt meg en deltidsjobb istedenfor fulltid, funnet noe som var mer "meg" å jobbe med slik at jeg kunne hatt en jobb jeg virkelig kunne kose meg med. kanskje jeg hadde forsøkt å fått meg en leilighet i utlandet og hatt råd til å bo der til jeg fikk lært meg språket godt nok til å faktisk kunne jobbe der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå