Gå til innhold

Snapchat i 4 klasse. 10 åringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ditt barn det ? Opplever mye mas og sur stemning her pga h#n ikke får ha det. Sier det er mange som har det og at h#n da blir utenfor. De har slike grupper med "De beste i 4"ol. Jeg synes de er for unge og umodne til å forstå konsekvensene av å legge ut bilder og komentarer de kanskje ikke kan stå inne for. Hva mener dere ? 

Anonymkode: 381eb...338

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff, er helt enig. Det er ikke bra..trist..Det er altfor tidlig for tiåringer å ha sånt.

Men om hun har telefon med kamera på så tar hun vel bilder uansett eller? 

Anonymkode: 6c4ca...00f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min går i 5.klasse. Mange på trinnet som har det, men min får ikke. Synes de er alt for unge. 

Anonymkode: a0c05...5b6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Altfor tidlig. Punktum. 

Anonymkode: 2bea1...dc1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min har ikke, hun går i 5. Kommer ikke til å få det med det første heller, selv om det er ikke er sikkert vi holder hardt på 13-årsgrensen.

Anonymkode: 58ce8...7ab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er 13-årsgrense på SoMe, og det forholder vi oss til. Barnet er umodent i utgangspunktet.

Anonymkode: 6ab6c...618

• Liker 6
Skrevet

HELT uaktuelt for min 4klassing ihvertfall. Vi holder oss til aldersgrensene på some.

• Liker 5
Skrevet

Snapchat har en aldersgrense av en grunn. Det er altfor tidlig. Stå på krava TS 😎

• Liker 6
Skrevet

Unnskyldningen «alle andre har det» er ikke en legitim grunn. Du bestemmer over ditt barn, ikke alle andre.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er 13-årsgrense på SoMe, og det forholder vi oss til. Barnet er umodent i utgangspunktet.

Anonymkode: 6ab6c...618

13 år er i grunn alt for ungt, burde være minst 18-års grense. Likes, snaps osv utløser de samme endorfinene som gambling, drikking osv, og skaper avhengighet som ikke hjernen til 13-åringer ikke er i stand til å håndtere.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Min 4.-klassing har ikke telefon (selv om «alle andre» har det). Foreldre reagerer på det, ikke barn. 

Snapchat hadde vært fullstendig uaktuelt, det samme med Facebook og andre SoMe.

Grunnen er de som NBA nevner. 

Anonymkode: e08e0...581

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer. Vi hører om enkeltelever som har snapchat (som er første some de fleste møter), men flertallet har ikke snapchat før i sjette. På ungdomsskolen er det utestenging å ikke tillate some. 

Anonymkode: 0b8b0...319

• Liker 1
Gjest no. 72
Skrevet

Hvis det er vanlig at vennene til barnet, som også er 10 år, har snap hadde jeg tatt det opp med læreren og sørget for at det ble tatt opp på et foreldremøte. 10åringer er alt for unge til å være på sosiale medier som snap. 

Når de først er gamle nok, 13 er vel aldersgrensen, så betyr ikke det at de kan slippes fritt ut i store snap-verdenen. Foreldrene må sørge for rette innstillinger, følge med og veilede. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lærer. Vi hører om enkeltelever som har snapchat (som er første some de fleste møter), men flertallet har ikke snapchat før i sjette. På ungdomsskolen er det utestenging å ikke tillate some. 

Anonymkode: 0b8b0...319

Så du som lærer mener at man ikke skal bli strengere med SoMe for tenåringer fordi det blir utestenging? Tenk om folk skulle ha samme tankegangen med tobakk, alkohol og narkotika...

Anonymkode: 40eda...db2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere har ikke en facebook-gruppe der du kan ta det opp? 

Min erfaring er at ofte når barnet sier at alle har det, så viser det seg at det gjelder noen få. Vet om et par barn som har snap der foreldrene overvåker hvem de legger til (bare nær familie) slik at det er ikke så åpent som barnet skal ha det til ovenfor sine venner.

Anonymkode: 0b28e...186

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Artig hvordan foreldre plutselig glemmer hvor mye de selv løy for sine foreldre...

• Liker 3
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altfor tidlig. Punktum. 

Anonymkode: 2bea1...dc1

Enig. Det er 13 års grense 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Enig. Det er 13 års grense 

Som også er aaaaaltfor tidlig.

• Liker 3
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som også er aaaaaltfor tidlig.

Sånn sett enig. Skulle noen ganger ønske jeg fikk Facebook mye senere enn da jeg var 14 år. Sykt kleint å lese gjennom tidligere meldinger🙈🙈🙈

Skrevet

Jeg fikk Facebook da jeg var 18. Selv så seint blir jeg meget klein over hva jeg skrev på veggen min.

Vi er ikke utviklet nok til å håndtere noe så varig i tenårene.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn har det. Hadde det da hun gikk i 4. klasse også. Fin måte å holde kontakt med familie og venner. Jeg følger selvsagt med, både på innhold som er lagret og hvem som er på vennelisten.

Anonymkode: 750a3...b42

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...