Gå til innhold

Kan noen forklare meg litt om Nordnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å spare i konto hos Nordnet. 

Dvs jeg vil spare penger, og for å ikke tape penger i banken pga inflasjon vil jeg spare flere steder. 

Jeg har såvidt hørt om Nordnet og globalt indeks fond... kan noen forklare litt rundt dette ? 

Jeg vil ikke spare i IPS pga at da er pengene bundet til jeg er 62. 

Jeg er voksen student med fast deltidsjobb så vil ikke spare så fryktelig mye første tiden. 

Takk for svar! 

Anonymkode: 82684...8e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan overføre penger til dem, og kjøpe fond gjennom brukergrensesnittet. Når du vil ha ut pengene selger du fondsandelene og overfører tilbake. Det er ikke så mye mer du trenger å vite om det.

Anonymkode: 308bd...eb5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja smart med globale indeksfond, greia er diversifisering, og i et globalt fond er du meget diversifisert. 

Du åpner bare konto hos Nordnet, overfører beløp til kontoen du opprettet, så kjøper du indeksfond. Lista over indeksfond er lang, velg klp eller dnb eller noe sitt globale indeksfond

Anonymkode: fc6bb...ebc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordelen med Nordnet er at de er handelsplattform med mange forskjellige fond og aksjer i inn- og utland. Ulempe: de er bare en plattform, ikke en bank, hvis det er en ulempe for deg da. Handler vel mer om oversikt på ting fremfor å ha forskjellige fond i forskjellige banker fordi de enkelte bankene bare tilbyr x antall fond.

Anonymkode: 356d1...413

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...