Gå til innhold

Mann som er seksuelt misbrukt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig for en mann i 30 årene, som ble seksuelt misbrukt hele sin barndom å få et "normalt" sexliv ?

Pga mye smerter fra sin barndom virker det som om alle følelsene der nede er skrudd av. Det er aldri forbundet med noe godt , og han har heller aldri fått orgasme. Er heller ikke interessert i å gjøre seksuelle ting med partner , alt med sex og seksualitet er liksom borte.

er det for sent ?

Anonymkode: eab7a...1a5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok fullt mulig, med god hjelp fra psykolog! anbefaler deg å dra til lege og forklare det du sliter med så han kan henvise videre 😊

Anonymkode: 9eb6e...0ca

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er du partner?

Det kan nok øves på om ønsket er der, og man må nok ha støtteterapi over tid. 

Men det virker ikke som om motivasjonen er der kanskje? 

Anonymkode: 3a357...fe6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alltid mulig å bygge nye positive assosiasjoner, men man er jo mer sårbar når man bygger på en ustabil og tidligere skadelig grunn. Dermed tror jeg at når man er sårbar, så har man ikke like mye mulighet til å involvere seg med ustabile og useriøse personer. Relasjonen i bunn kan være avgjørende for hvordan man har det, også seksuelt. Forhold kan være både skadelige og helende. 

Anonymkode: e4368...bd1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan en sexolog eller en terapaut være til hjelp kanskje?

Stakkars mann❤

Anonymkode: 87a16...4b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Alltid mulig å bygge nye positive assosiasjoner, men man er jo mer sårbar når man bygger på en ustabil og tidligere skadelig grunn. Dermed tror jeg at når man er sårbar, så har man ikke like mye mulighet til å involvere seg med ustabile og useriøse personer. Relasjonen i bunn kan være avgjørende for hvordan man har det, også seksuelt. Forhold kan være både skadelige og helende. 

Anonymkode: e4368...bd1

Veldig bra sagt!

Anonymkode: 31f5c...593

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er partner ja. Vet han har fått mye behandling både av psykolog  litt sexolog nå de senere årene. Men virker som om han bare har gitt opp sex og ikke har noe interesse for det.. 

Helt forferdelig ja , og føler meg som en utrolig dårlig person hvis jeg skulle gått ifra han for dette. Men sex for meg er litt avgjørende også kjenner jeg  veldig på . Samtidig elsker jeg han og livet vi har sammen bortsett fra sex da.. 

Ts

Anonymkode: eab7a...1a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En person som har blitt seksuelt misbrukt i barndommen har flere utfordringer når det gjelder å få en mer normalfungerende seksualitet.

Traumene etter overgrepene må helbredes; til dette trengs det kompetente terapeuter og lang tid i behandling. Det spesielle med å ha blitt misbrukt som barn, betyr at man ble skadet før man hadde utviklet sin egen seksualitet. Som voksen trenger man da hjelp til å bygge opp sin seksualitet, og dessverre er mitt inntrykk at slik hjelp er vanskelig å finne. Foreslår å ta kontakt med Senter mot Incest(SMI) i fylket der man bor, for de kan kjenne til gode terapeuter.

Forhold til en forståelsesfull, støttende og stabil partner er også viktig, for å kunne finne frem til gode erfaringer og trygghet i seksuallivet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En person som har blitt seksuelt misbrukt i barndommen har flere utfordringer når det gjelder å få en mer normalfungerende seksualitet.

Traumene etter overgrepene må helbredes; til dette trengs det kompetente terapeuter og lang tid i behandling. Det spesielle med å ha blitt misbrukt som barn, betyr at man ble skadet før man hadde utviklet sin egen seksualitet. Som voksen trenger man da hjelp til å bygge opp sin seksualitet, og dessverre er mitt inntrykk at slik hjelp er vanskelig å finne. Foreslår å ta kontakt med Senter mot Incest(SMI) i fylket der man bor, for de kan kjenne til gode terapeuter.

Forhold til en forståelsesfull, støttende og stabil partner er også viktig, for å kunne finne frem til gode erfaringer og trygghet i seksuallivet.

Signerer denne.

Dess grovere en krenkelse har vært dess vanskeligere er veien tilbake til et A4-liv. Jeg bruker bevisst ikke begrepet normalt liv for hva er normalt? I tillegg vil det avhenge av hvordan man selv klarer å bearbeide det, hvilken hjelp man får og hvilket miljø man er i. Jeg kjenner de som aldri har klart å gå inn i et forhold, enn si ha seksuelle forbindelser. Jeg kjenner også de som har et vanlig liv med familie. Jeg kjenner ingen som har klart å bearbeide det alene. 

Anonymkode: 0ae78...e4b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Signerer denne.

Dess grovere en krenkelse har vært dess vanskeligere er veien tilbake til et A4-liv. Jeg bruker bevisst ikke begrepet normalt liv for hva er normalt? I tillegg vil det avhenge av hvordan man selv klarer å bearbeide det, hvilken hjelp man får og hvilket miljø man er i. Jeg kjenner de som aldri har klart å gå inn i et forhold, enn si ha seksuelle forbindelser. Jeg kjenner også de som har et vanlig liv med familie. Jeg kjenner ingen som har klart å bearbeide det alene. 

Anonymkode: 0ae78...e4b

Enig med deg i alt du skriver her. Jeg brukte uttrykket "mer normalfungerende" i betydningen "sunnere, friskere", som en motsetning til "skadet". Slik du beskriver din kjæreste, TS, høres det ut som at denne delen av ham er blitt stengt av og at han ikke kjenner seksuelle følelser. Det er en veldig vanlig følge av at han har så omfattende negativ erfaring med seksualitet.

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Føler med han. Så utrolig tungt. Ikke rart en plass at han ikke ønsker sex. Det er ikke noe personlig mot deg, men det handler om hans erfaringer. Har han vurdert Modum Bad? De er flinke på grove relasjonstraumer 

❤️

Skrevet

Ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt og tilsvar. 

Ninab82, mod

AnonymBruker
Skrevet

Traume behandling ved hjelp av MDMA

Anonymkode: 49e66...0b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...