Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hørte ofte at de fleste  Nordmenn er  ikke  fornøyde med integrerignen av invandrere her I  Norge . jeg lurer på om dere har dårlige eller gode opplevelser med innvandrere ?  hva er det som irriterer dere mest med dem ?  

Anonymkode: fdcc5...5d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Irriterer meg over at de ikke lager like gode kebaber her i Norge som de gjør i hjemlandene sine. Utenom det så er de sikkert gode mennesker. 

Anonymkode: 21893...530

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste innvandrere jeg kjenner er godt integrert, men da snakker vi om innvandrere fra Øst- og Sør-Europa.

Kjenner også noen somaliere, men har ikke så mye kontakt lenger etter at de gjorde "rett til å slå barn" til sin viktigste kampsak. De var stort sett uføretrygdet, så vil ikke regne dem som godt integrert ellers heller.

Anonymkode: a9a92...3ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri skjønt hvorfor de nesten roper når de snakker i telefonen og ihvertfall ikke når telefonen er på innsiden av hijaben og fungerer som en mikrofon. Ringer de langdistanse hver eneste gang?

Anonymkode: ea2a8...d7e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Knivstikkinger, drap og voldtekt av helt tilfeldige offer er det som irriterer meg mest. På en god nummer to er gibbs me dat. Altså at de føler at de har rett til å komme hit og leve på staten uten engang å yte noe tilbake, noen gang. På tredje plass så er det det at de krever tilrettelegginger og ikke evner å tilpasse seg kulturen de kommer til. Feks ved å legge til en hijab på en bunad, i stedet for å la være å kødde med tradisjon og avstå å bruke den av respekt.

Anonymkode: 5f02c...7db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Integrering er en toveis-jobb. Når innvandrerfamilien mister ære om datteren blir kjæreste med en norsk gutt så sier det seg selv at integreringen ikke har lykkes. Når det verste som kan skje med en familie er at barna "blir for norske" så sier det noe om hvordan disse gruppene har blitt integrert.

Så lenge slike holdnigner eksisterer i innvandrermiljøene spiller det ingen rolle hva norske mmyndigheter gjør for å legge til rette for integrering, den vil aldri lykkes. Det er derfor noen sier at det ikke er mulig å integrerer noen innvandrergrupper, men de blir fort stemplet som rasister og problemet blir derfor aldri tatt tak i.

Anonymkode: 3c476...80c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

At de får goder og fordeler som vi nordmenn ikke får, bare fordi de er en gruppe minoriteter. Her har jeg søkt nesten 150 jobber, men hvem fikk jobben som jeg søkte på rema1000? Jo det var ei fra somalia. Rema ønsker sikkert å fremstå som inkluderende, men det går utover nordmenn som har stått utenfor arbeidslivet i 10+ år.

Anonymkode: d96d2...c82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, som en introvert norsk kvinne kan jeg ikke tenke meg noe mer irriterende enn dette. Men de var vel turister...

Anonymkode: e4c1b...ffb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

At de får goder og fordeler som vi nordmenn ikke får, bare fordi de er en gruppe minoriteter. Her har jeg søkt nesten 150 jobber, men hvem fikk jobben som jeg søkte på rema1000? Jo det var ei fra somalia. Rema ønsker sikkert å fremstå som inkluderende, men det går utover nordmenn som har stått utenfor arbeidslivet i 10+ år.

Det er helt sykt egentlig... Og ang minoriterer... hva vil det si egentlig?. Nordmenn er jo ikke mange de heller? 5 millioner..

AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi tenker på hele verden altså, så er ikke nordmenn mange.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle disse "minoritetene" har et hjemland de kan dra å være majoritet i!

Skrevet

For å si det sånn da, om jeg skulle flyttet til et annet land så hadde jeg føyet meg etter deres skikk og bruk. Og hadde jeg ikke likt deres skikk og bruk så hadde jeg ikke flyttet dit. Det er det som irriterer folk mest med innvandring. Pluss at det selvsagt er for mye av det. Det er liksom ikke noen få som kommer hit fordi de er veldig interessert i landet og kulturen, eller har funnet en partner. De fleste som kommer er kun ute etter å øke pengebeholdningen uten å endre på levesettet. Det er merkelig at vi har veldig forståelse for at indianerne i Amerika, og Afrikanerne i Afrika ikke likte masseinnvandring av de årsakene, men selv har vi liksom ikke lov til å mislike det når det skjer med oss.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vil svært gjerne hvilke goder og fordeler dette er, som innvandrer. Kan ikke si at jeg har fått et eneste gode andre nordmenn ikke får, med unntak av morsmålsopplæring par år som barn.

Anonymkode: 34b42...62a

AnonymBruker
Skrevet
Just now, dr_zhivago said:

For å si det sånn da, om jeg skulle flyttet til et annet land så hadde jeg føyet meg etter deres skikk og bruk. Og hadde jeg ikke likt deres skikk og bruk så hadde jeg ikke flyttet dit. Det er det som irriterer folk mest med innvandring. Pluss at det selvsagt er for mye av det. Det er liksom ikke noen få som kommer hit fordi de er veldig interessert i landet og kulturen, eller har funnet en partner. De fleste som kommer er kun ute etter å øke pengebeholdningen uten å endre på levesettet. Det er merkelig at vi har veldig forståelse for at indianerne i Amerika, og Afrikanerne i Afrika ikke likte masseinnvandring av de årsakene, men selv har vi liksom ikke lov til å mislike det når det skjer med oss.

Du ser ingen forskjell på innvandringen hit til Norge og invasjonen av Amerika og Afrika?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil svært gjerne hvilke goder og fordeler dette er, som innvandrer. Kan ikke si at jeg har fått et eneste gode andre nordmenn ikke får, med unntak av morsmålsopplæring par år som barn.

https://www.faktisk.no/faktasjekker/xoy/flyktninger-som-far-opphold-i-norge-har-krav-pa-rettigheter-som-ellers-krever-40-ars-medlemskap-i-fo

https://www.nrk.no/sognogfjordane/no-far-flyktningane-gratis-forarkort-i-laerdal-1.14328217

Som arbeidsinnvandrer eller innvandrer pga kjærligheten får man ikke noe gratis her i landet, tvert i mot, men problemgruppene får fordeler.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når barn som er født i Norge har et veldig dårlig norskspråk når de begynner på skolen. Tro meg, det er en del. 

Anonymkode: 5c262...8a7

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser ingen forskjell på innvandringen hit til Norge og invasjonen av Amerika og Afrika?

Norge invaderte ingen av stedene, derfor bør ikke vi måtte oppføre oss som vi har noe å unnskylde.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir det ikke mye integrering av akkurat, men så klart Katie Hopkins tar jo feil når hun sier at østkanten av Oslo tas over av innvandrere.

• Liker 2
Skrevet
On 5/23/2019 at 5:13 PM, AnonymBruker said:

Jeg hørte ofte at de fleste  Nordmenn er  ikke  fornøyde med integrerignen av invandrere her I  Norge . jeg lurer på om dere har dårlige eller gode opplevelser med innvandrere ?  hva er det som irriterer dere mest med dem ?  

Anonymkode: fdcc5...5d2

Integreringen i Norge er feilslått, det er blitt til segregering.

Skrevet (endret)
On 5/23/2019 at 11:44 PM, AnonymBruker said:

Irriterer meg over at de ikke lager like gode kebaber her i Norge som de gjør i hjemlandene sine. Utenom det så er de sikkert gode mennesker. 

Anonymkode: 21893...530

Hahaha! Ja, helt enig!

Den dritten de lager i Norge kan knapt kalles mat. De har virkelig forsøkt å fjerne alt som heter smak. Maten fra deres hjemland er jo blandt verdens aller beste, så jeg synes det er veldig synd at det skal "fornorskes".

Endret av Stonegiant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...