AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #1 Skrevet 23. mai 2019 Hva var det med kunnskapens tre? Det var det Adam og Eva skulle holde seg unna, men ble straffet fordi de ikke gjorde. Hvorfor skulle ikke vi mennesker ha kunnskap? Er intelligens en side ved oss som egentlig er unødvendig? Skulle vi ha dyrket åndelighet og følelser isteden, og at det er der vi har misforstått? Jeg vet ikke hvor i Bibelen jeg har sett noen forklaring på dette, og jeg har lurt mye på det. Håper noen vil bidra her så jeg skjønner litt mer 😊 Jeg vet at noen er motstandrere av å tro her inne, men dere trenger ikke bruke energi på å motbevise religion her. Jeg er interessert i å høre fra de som er interessert i dette og som vil opplyse meg litt. Anonymkode: 100ac...d02
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #2 Skrevet 23. mai 2019 https://no.wikipedia.org/wiki/Syndefallet Anonymkode: 679b0...976 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #3 Skrevet 1. juni 2019 Wikipedia er ikke noe god plass å lese om dette. Da bør man heller høre en preken, eller lese bibelen selv. Hvis du leser 1 mosebok, kapittel 2, står noe av dette i vers 16 og 17. Der stod det blant annet at ved å spise av treet, ville man få kunnskap til godt og ondt. Før syndefallet hadde de ikke kjennskap til ondt. Det hadde vi heller ikke behov for. Derfor sa Gud at de ikke skulle spise av treet. Men da de valgte å være ulydige mot Gud, kom synden inn i verden. Dette er veldig enkelt forklart. Håper det var til hjelp Anonymkode: 84d11...d6a 2
Rottenikken1 Skrevet 4. juni 2019 #4 Skrevet 4. juni 2019 På 23.05.2019 den 16.18, AnonymBruker skrev: Hva var det med kunnskapens tre? Det var det Adam og Eva skulle holde seg unna, men ble straffet fordi de ikke gjorde. Hvorfor skulle ikke vi mennesker ha kunnskap? Er intelligens en side ved oss som egentlig er unødvendig? Skulle vi ha dyrket åndelighet og følelser isteden, og at det er der vi har misforstått? Jeg vet ikke hvor i Bibelen jeg har sett noen forklaring på dette, og jeg har lurt mye på det. Håper noen vil bidra her så jeg skjønner litt mer 😊 Jeg vet at noen er motstandrere av å tro her inne, men dere trenger ikke bruke energi på å motbevise religion her. Jeg er interessert i å høre fra de som er interessert i dette og som vil opplyse meg litt. Anonymkode: 100ac...d02 Treet til kunnskap om godt og ondt stod der i hagen som et sympol på Guds rett til å fastsette regler for hva som var godt og hva som var ondt. Det at de spiste av det viste at de gjorde opprør mot Guds rett til å bestemme hva som er godt og hva som er ondt. De ville selv bestemme og fastsette kunnskapen om hva som var godt og ondt, og være uavheninge av Guds styre.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #5 Skrevet 4. juni 2019 1 minutt siden, Rottenikken1 skrev: Treet til kunnskap om godt og ondt stod der i hagen som et sympol på Guds rett til å fastsette regler for hva som var godt og hva som var ondt. Det at de spiste av det viste at de gjorde opprør mot Guds rett til å bestemme hva som er godt og hva som er ondt. De ville selv bestemme og fastsette kunnskapen om hva som var godt og ondt, og være uavheninge av Guds styre. Hvor står det at det er kunnskap om godt og vondt? Leste at kunnskap er mye lidelse. Jo mer en vet, jo mer kan en lide. Kan det ikke ha med det å gjøre? Anonymkode: 100ac...d02 1
Rottenikken1 Skrevet 4. juni 2019 #6 Skrevet 4. juni 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor står det at det er kunnskap om godt og vondt? Leste at kunnskap er mye lidelse. Jo mer en vet, jo mer kan en lide. Kan det ikke ha med det å gjøre? Anonymkode: 100ac...d02 Der er jeg ikke enig. Jeg har epilepsi og jeg har kunnskap om hvilke medisiner jeg må bruke. Det er det motsatte av å lide. Og i bibelen kalles treet med kunnskap om godt og ONDT - ikke Vondt. Treet til kunnskap om godt og ondt stod der i hagen som et sympol på Guds rett til å fastsette regler for hva som var godt og hva som var ondt. Det at de spiste av det viste at de gjorde opprør mot Guds rett til å bestemme hva som er godt og hva som er ondt. De ville selv bestemme og fastsette kunnskapen om hva som var godt og ondt, og være uavheninge av Guds styre. Endret 4. juni 2019 av Rottenikken1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå