AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #1 Skrevet 23. mai 2019 Er det greit at folk fra Troms og finmark bruker nordlandsbunaden? Er den for hele Nord-Norge eller er det bare de i Nordland som kan bruke denne? Før så var det bare en bunad i hele Nord-Norge sp da brukte jo alle den. Manns bunaden for Troms og Nordland er enda lik. Nordlandsbunaden har jo mye historie bak seg i alle fylkene mens Troms og finmarks bunadene er relativt nye. så ja er det da greit? Eller skal man ta fra sitt fylke? Anonymkode: 73ee7...0c0
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #2 Skrevet 23. mai 2019 Man får holde seg til det fylket man selv eller foreldrene er født i. Et tips her er å ta med kopi av fødselsattest på seg selv og foreldrene sine. Da kan man bevise sin rett til å bruke det mønsteret man har på ulla man har tatt på. Anonymkode: d2fd5...262
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. mai 2019 #3 Skrevet 23. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får holde seg til det fylket man selv eller foreldrene er født i. Et tips her er å ta med kopi av fødselsattest på seg selv og foreldrene sine. Da kan man bevise sin rett til å bruke det mønsteret man har på ulla man har tatt på. Anonymkode: d2fd5...262 Seriøst?
Jegerikkeminskyld Skrevet 23. mai 2019 #4 Skrevet 23. mai 2019 Det finnes ingen regler for hvilken bunad du kan bruke. Du kan velge den du foretrekker selv.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #5 Skrevet 23. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får holde seg til det fylket man selv eller foreldrene er født i. Et tips her er å ta med kopi av fødselsattest på seg selv og foreldrene sine. Da kan man bevise sin rett til å bruke det mønsteret man har på ulla man har tatt på. Anonymkode: d2fd5... Haha. Særlig Anonymkode: 69b32...304
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #6 Skrevet 23. mai 2019 Vet du hva, alle er fra norge. Jeg er dritt lei, jeg kommer fra bergen og her har vi en kjempe stygg bunad (om man kan kalle den det). Bunader er kjempe dyre, hvorfor skal man kjøpe en stygg bunad når man kan kjøpe en fin? Anonymkode: a24a4...59b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #7 Skrevet 23. mai 2019 5 minutter siden, Dævendøtte skrev: Seriøst? Så klart. Du kan da vel ikke tro at det er likegyldig hvilket mønster man har på en ullstakk? Anonymkode: d2fd5...262
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. mai 2019 #8 Skrevet 23. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så klart. Du kan da vel ikke tro at det er likegyldig hvilket mønster man har på en ullstakk? Anonymkode: d2fd5...262 😂
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. mai 2019 #10 Skrevet 23. mai 2019 Jeg syns man skal ha tilhørighet, enten med slekt eller bosted.
Elán Skrevet 23. mai 2019 #11 Skrevet 23. mai 2019 1 minutt siden, Luna Llena skrev: Jeg syns man skal ha tilhørighet, enten med slekt eller bosted. Enig.
Christina82 Skrevet 23. mai 2019 #12 Skrevet 23. mai 2019 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Mvh Ninab82, mod 1
Anbefalte innlegg