Gå til innhold

Lyver Jordan Peterson?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt litt interessert i Jordan Peterson etter at en venninne har blitt helt besatt av ham. Jeg så på noen videoer og så fant jeg dette, kan det være sant? Hvorfor sier han det i tilfelle hvis det ikke er sant?: 

Anonymkode: fc3a7...aff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo se intervjuet selv og se om det er slik det presenteres av denne fyren.

Min første tanke er at om det er dette han lager en sak av fra et tre timer langt(!) intervju, så er han bare desperat etter å ta Peterson for ett eller annet, men har ikke klart å finne en eneste innvending mot noe han sier.

• Liker 4
Skrevet

Noe må han ha sovet, ellers hadde han gått fra vettet. Jeg tror nok at han kan ha sovet minimalt og kanskje gjør det fortsatt. Han ser ikke akkurat sunn og frisk ut.

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt lyver han.

Anonymkode: 5633b...10d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, linsejesus said:

Du kan jo se intervjuet selv og se om det er slik det presenteres av denne fyren.

Min første tanke er at om det er dette han lager en sak av fra et tre timer langt(!) intervju, så er han bare desperat etter å ta Peterson for ett eller annet, men har ikke klart å finne en eneste innvending mot noe han sier.

Han er sitert over alt. Jeg har også hørt intervjuet der han sier det. TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er sitert over alt. Jeg har også hørt intervjuet der han sier det. TS

Hvorfor linker du ikke heller til det da?

Anonymkode: e2dcc...2d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor linker du ikke heller til det da?

Vil det hjelpe deg tror du? Skal dere slutte å kverulere da?

Her er det. Ca 15 minutter inn sier han "I DIDN'T SLEEP AT ALL FOR 25 DAYS"

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil det hjelpe deg tror du? Skal dere slutte å kverulere da?

Her er det. Ca 15 minutter inn sier han "I DIDN'T SLEEP AT ALL FOR 25 DAYS"

Nå ble det mer sammensatt og forståelig, ja. 

Gjest Parkeringsvakt
Skrevet

Er det ikke slik at de med store søvnvansker ofte ikke vet at de har duppet av noen minutter eller en time? Han har nok ikke vært lys våken hele tiden, han har nok duppet av, men når man sover lite kan man bli litt fjern og ikke merke at man sov i noen minutter. 

Mulig han tror på det selv at han ikke sov, det er litt rart da man skulle tro at en utdannet psykolog (var det ikke noe sånt han var?) ikke vet mer om søvnvansker enn det, men... Det er også litt rart at han ikke vet at det er umulig at han har hatt 0 søvn så lenge. På samme tid virker det merkelig at han ville velge dette å lyve om om han skulle bevisst lyve. 

Måten han sier det på virker som om han tror han ikke sov i det hele tatt. 

Men han er da en person, han er ikke et orakel, har 50000 IQ eller noe. Selvsagt tar han feil, feilvurderer og mangler kunnskap han også. Aldri ta hva andre sier for god fisk, selv om dere har inntrykk av at de er smarte og kompetente. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Parkeringsvakt said:

Er det ikke slik at de med store søvnvansker ofte ikke vet at de har duppet av noen minutter eller en time? Han har nok ikke vært lys våken hele tiden, han har nok duppet av, men når man sover lite kan man bli litt fjern og ikke merke at man sov i noen minutter. 

Mulig han tror på det selv at han ikke sov, det er litt rart da man skulle tro at en utdannet psykolog (var det ikke noe sånt han var?) ikke vet mer om søvnvansker enn det, men... Det er også litt rart at han ikke vet at det er umulig at han har hatt 0 søvn så lenge. På samme tid virker det merkelig at han ville velge dette å lyve om om han skulle bevisst lyve. 

Måten han sier det på virker som om han tror han ikke sov i det hele tatt. 

Men han er da en person, han er ikke et orakel, har 50000 IQ eller noe. Selvsagt tar han feil, feilvurderer og mangler kunnskap han også. Aldri ta hva andre sier for god fisk, selv om dere har inntrykk av at de er smarte og kompetente. 

Stemmer nok at han har trodd at han ikke har sovet, men om han hadde vært koblet til en maskin som kunne registrere om han sov eller ei hadde det nok vist at han sov. Merkelig at en psykolog ikke vet det. TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...