Gå til innhold

Legen sykemelder meg videre over tlf, er det lov?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sykmeldt pga fysisk skade siden i mars, der jeg og lege har ukentlige samtaler - og han tar standpunkt til om jeg skal sykemeldes videre.

Dette reagerte min tante på, som jobber i NAV, og sa at dette ikke er lovlig. Jeg skal visst møte opp fysisk for å ta standpunkt til videre sykmelding. Men dette var ikke jeg klar over? Jeg tenker at hvis legen lurer på noe mer, så ville han ha satt opp en fysisk time til meg? Har jeg noe ansvar for dette, da jeg ikke visste om dette?

Anonymkode: 6fcae...fed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min lege gjør også det, men hvorvidt det er lov eller ikke vet jeg ikke.. 

Anonymkode: d6aec...00c

AnonymBruker
Skrevet

Ved første sykemelding skal du møte opp fysisk.  Men videre sykemelding ser jeg ingen grunn til at man skal møte opp.  Jeg får ukentlige sykemeldinger og det gjøres over tlf.  Hvordan kan nav vite om du har møtt opp eller ikke? Det står jo ikke på sykemeldingen.

Anonymkode: 5e26f...8fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger er det åpenbart at man fortsatt trenger sykemelding. Da blir det bare misbruk av legen og pasientens tid å være helt firkantet i forhold til generelle regler. 

Anonymkode: 6c1a8...6fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går og venter på operasjon, og det er ikke aktuelt å bli friskmeldt før dette er gjort. Legen fornyer sykemeldingen når den inneværende går ut uten at han vurderer meg på nytt.

Det er jo ikke så rart at det er mye surr med NAV hvis de som jobber der tror at alle syke er friske nok til å fly til legen alltid. 

Folk blir alvorlig syke, går inn og ut av sykehus. NAV har gjort det litt vanskelig for seg selv ved at fastlegen sender sykemelding elektronisk, sykehusene må bruke papir. Dette gjør at det blir to prosesser som er tidkrevende, og ender med at den syke må vente vinter og vår for å få pengene sine

Anonymkode: 163f7...5e5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...