Gå til innhold

Tenåringer og overnatting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som mamma til 15 årig jente  lurer jeg på følgende : Når er det vanlig at kjæresten får overnatte eller at hun overnatter hos kjæresten??

Når det gjelder venninne overnatting har jo dette pågått i alle år men når det gjelder kjæresten er jeg litt skeptisk. Vi har ett åpent forhold og snakker om "livets goder" hun har fortalt hva de HAR gjort og også hva de IKKE har gjort,men vil liksom ikke ha det på meg at de har samleie for 1. gang fordi jeg sa han kunne overnatte. Noen fornuftige svar ??

Anonymkode: 1b3ad...91c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du redd for hvilket rykte det vil gi deg dersom datteren din har sex? Det må du nesten forklare.

Anonymkode: 6eae8...889

• Liker 1
Skrevet

De trenger ikke å overnatte for å ha samleie!...

Jeg tenker de bør være 16 og ha vært sammen litt mer enn et par uker 😊

Nå høres det jo ut som datteren din er åpen, og det er jo kjempebra. Prevensjon er jo også noe som bør være på plass først. Det er jo en samtale som ikke blir et problem mellom dere, vil jeg tro.

Var gjennom det samme med en av mine døtre. Hun og kjæresten snakket om de var klare (de var 17), er så imponert over ungdommen! Så vi ordnet prevensjon før de var klare  😊

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tenker du kan gjøre det klart for din datter om at et evt samtykke til overnatting ikke på noen måte er et samtykke til aktiviteter du ikke ønsker.  DU kan for så vidt ikke hindre noe uansett, men du kan sette "house rules".

Endret av Whistler
typo
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, mam4ma skrev:

De trenger ikke å overnatte for å ha samleie!...

Jeg tenker de bør være 16 og ha vært sammen litt mer enn et par uker 😊

Nå høres det jo ut som datteren din er åpen, og det er jo kjempebra. Prevensjon er jo også noe som bør være på plass først. Det er jo en samtale som ikke blir et problem mellom dere, vil jeg tro.

Var gjennom det samme med en av mine døtre. Hun og kjæresten snakket om de var klare (de var 17), er så imponert over ungdommen! Så vi ordnet prevensjon før de var klare  😊

Haha, vet at de ikke trenger å overnatte for å ha samleie men vil ikke legge til rette for at det kan skje 🙂 Prevensjon er allerede ordnet, bare noen dager etter at hun fortalte om fingring osv.....Nå er hun 15 og han 16 så det er vel bare ett spm om tid 😉 

AnonymBruker
Skrevet

Man klarer ikke hindre ungdommen fra å ha sex. Men jeg har ikke tenkt å sette meg og faren i den situasjonen at vi ligger og vurderer lyder fra rommet til det vi tenker på som babyen vår. Heller ikke netter der de sover borte, og man bare ligger og fantaserer over hva som foregår. Så her skjer det først etter h*n flytter ut.

Anonymkode: 06c6c...f7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Whistler skrev:

Jeg tenker du kan gjøre det klart for din datter om at et evt samtykke til overnatting ikke på noen måte er et samtykke til aktiviteter du ikke ønsker.  DU kan for så vidt ikke hindre noe uansett, men du kan sette "house rules".

Klokt svar men så var det det å følge regler da.....blir jo ikke lett når de ligger der halvnaken eller naken og de har fått lov til å overnatte.....

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man klarer ikke hindre ungdommen fra å ha sex. Men jeg har ikke tenkt å sette meg og faren i den situasjonen at vi ligger og vurderer lyder fra rommet til det vi tenker på som babyen vår. Heller ikke netter der de sover borte, og man bare ligger og fantaserer over hva som foregår. Så her skjer det først etter h*n flytter ut.

Anonymkode: 06c6c...f7a

Veldig klokt svar, kjenner meg igjen i hvert ord …..

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klokt svar men så var det det å følge regler da.....blir jo ikke lett når de ligger der halvnaken eller naken og de har fått lov til å overnatte.....

Du kan ikke gjøre mer enn å gi barna dine et moralsk kompass.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Whistler skrev:

Du kan ikke gjøre mer enn å gi barna dine et moralsk kompass.

Du har så rett så rett og det har jeg allerede gjort. Men så er det som en annen her skriver....man kan ikke unngå å høre etter lyder....er søren meg ikke lett å vite hva man skal gjøre.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du har så rett så rett og det har jeg allerede gjort. Men så er det som en annen her skriver....man kan ikke unngå å høre etter lyder....er søren meg ikke lett å vite hva man skal gjøre.

Det kan du helt fint hvis du bare vil.

Jeg tenker at det må vel være mye bedre at hun debuterer hjemme i trygge og kjente omgivelser med foreldrene innen rekkevidde hvis det skulle være noe?

I altfor mange tilfeller skjer det i fylla på en fest og lignende.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Uredd skrev:

Det kan du helt fint hvis du bare vil.

Jeg tenker at det må vel være mye bedre at hun debuterer hjemme i trygge og kjente omgivelser med foreldrene innen rekkevidde hvis det skulle være noe?

I altfor mange tilfeller skjer det i fylla på en fest og lignende.

Er ikke så mange år siden jeg var i den alderen, og herregud, jeg kunne ikke tenkt meg noe verre enn å skulle debutere på barnerommet mitt, livredd for at mamma og pappa skulle høre meg. Er virkelig ingenting som føles trygt med den situasjonen, for ikke å snakke om romantisk, sexy eller spesielt. Bare kleeeeeint! Jeg hadde før gjort det i skauen!!
Snakk om å romantisere hele greia med den seksuelle debuten da, med å tenke at ungdommene skal ligge og knote med penis og vagina og alt det det innebærer, og så tenke at mor og far ligger og velsigner situasjonen i rommet ved siden av. "Sett i gang, hvis noe blir ubehagelig, kan vi jo bare søke hjelp hos mamsen!". Tro meg, ingen tenåringer ønsker at mamma og pappa skal være til stede når det skjer.

Alle burde få slippe å være en del av, både direkte og indirekte, foreldrene sine eller barna sine sitt sexliv. 

Anonymkode: 88c90...183

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...