AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #1 Skrevet 23. mai 2019 Var på konsultasjon og ble interessert, og følte han var flink og oppriktig. Men tiden gikk fort og jeg fikk ikke svar på alt jeg lurte på alt inngrepet. Sendte først en mail og fikk svar raskt. Hadde flere spm så sendte en mail til og etterspurte flere detaljer og om hvordan resultat jeg ønsket blant annet. Fordi jeg følte jeg ikke ante hvordan resultatet faktisk ville bli. Ingen svar. Hvorfor? Spurte også etter før og etter bilder, men det var ikke å oppdrive fordi det var vanskelig å se forskjell på bilder. Han har et godt rykte. Men kjenner jeg blir irritert, han sa også på timen at han var redd for at jeg var for perfeksjonist eller noe i den duren. Er det ikke bra pasienter stiller spm og vil vite hva de kan forvente? Siden han ikke hadde før og etter bilder spurte jeg om han kunne finne noe på nett som vil ligne, men det har han altså ikke svart på. Anonymkode: eca6c...3f8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #2 Skrevet 24. mai 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Var på konsultasjon og ble interessert, og følte han var flink og oppriktig. Men tiden gikk fort og jeg fikk ikke svar på alt jeg lurte på alt inngrepet. Sendte først en mail og fikk svar raskt. Hadde flere spm så sendte en mail til og etterspurte flere detaljer og om hvordan resultat jeg ønsket blant annet. Fordi jeg følte jeg ikke ante hvordan resultatet faktisk ville bli. Ingen svar. Hvorfor? Spurte også etter før og etter bilder, men det var ikke å oppdrive fordi det var vanskelig å se forskjell på bilder. Han har et godt rykte. Men kjenner jeg blir irritert, han sa også på timen at han var redd for at jeg var for perfeksjonist eller noe i den duren. Er det ikke bra pasienter stiller spm og vil vite hva de kan forvente? Siden han ikke hadde før og etter bilder spurte jeg om han kunne finne noe på nett som vil ligne, men det har han altså ikke svart på. Anonymkode: eca6c...3f8 Altså....Du er for perfeksjonist. Ha det også i hue at det er han som velger om han har lyst å jobbe med deg. Om han får intrykk av at du er milimeter detaljestyrt så vil han ikke jobbe med deg fordi han vet du uansett ikke blir fornøyd. Resultatet er vanskelig å si 100% før dere er på operasjonsstuen og han ser hva han har å jobbe med. Til og med jeg skjønner det. Han har ikke anledning til en mail roman med deg. Og hvordan skal andres før og etter bilder hjelpe deg? Når det hverken er hans pasienter eller din nese, og ditt utgangspunkt. Mener du virkelig at han skal bruke av sin tid til å tråle internett for deg?) Han skal operere og følge opp pasienter. Bestill heller en ny konsultasjon om du har mye mer du lurer på. Men jeg tviler på at det har noe for seg egentlig. For han har ikke lyst å jobbe på deg. Anonymkode: a2e2b...5ba 8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #3 Skrevet 24. mai 2019 Om han har godt rykte så har han mest trolig mye erfaring også. Om han får dårlige vibes av deg så har han full mulighet til å velge deg bort. Kirurgi har ingen garantier og kroppene reagerer ulikt, så derfor er det umulig å google bilder av hvordan det kommer til å se ut. Om eg kirurg sendte meg google-bilder som lovnad hadde jeg fått kalde føtter umiddelbart... Anonymkode: 369af...7c1 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #4 Skrevet 24. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså....Du er for perfeksjonist. Ha det også i hue at det er han som velger om han har lyst å jobbe med deg. Om han får intrykk av at du er milimeter detaljestyrt så vil han ikke jobbe med deg fordi han vet du uansett ikke blir fornøyd. Resultatet er vanskelig å si 100% før dere er på operasjonsstuen og han ser hva han har å jobbe med. Til og med jeg skjønner det. Han har ikke anledning til en mail roman med deg. Og hvordan skal andres før og etter bilder hjelpe deg? Når det hverken er hans pasienter eller din nese, og ditt utgangspunkt. Mener du virkelig at han skal bruke av sin tid til å tråle internett for deg?) Han skal operere og følge opp pasienter. Bestill heller en ny konsultasjon om du har mye mer du lurer på. Men jeg tviler på at det har noe for seg egentlig. For han har ikke lyst å jobbe på deg. Anonymkode: a2e2b...5ba Det er ganske mye penger det er snakk om, og et stort inngrep for meg da jeg aldri har vært i narkose. Jeg aner ikke hvordan jeg vil se ut i etterkant, jeg vil jo se bedre ut enn jeg gjør nå. Siden jeg aldri fikk noe bekreftlelse på det ble jeg veldig usikker. Synes det er viktig å vite hva jeg går til. Nei, mente ikke han skulle tråle internett. Men når man betaler 35000 kr for å endre på ansiktet er det greit å vite hvordan det vil bli endret. Jeg ville ha en pekepinn. Men men. Anonymkode: eca6c...3f8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #5 Skrevet 24. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om han har godt rykte så har han mest trolig mye erfaring også. Om han får dårlige vibes av deg så har han full mulighet til å velge deg bort. Kirurgi har ingen garantier og kroppene reagerer ulikt, så derfor er det umulig å google bilder av hvordan det kommer til å se ut. Om eg kirurg sendte meg google-bilder som lovnad hadde jeg fått kalde føtter umiddelbart... Anonymkode: 369af...7c1 Ja, sikkert sant det altså . Men ønsket bare å vite sånn ca da jeg ikke fikk noe følelse av hvordan det ville bli. I tillegg har flere andre kirurger takket nei til å gjøre dette med meg, så da vil jeg jo selvf ha litt mer info enn 10 min konsultasjon om at vi skal sette inn litt her og der, ta litt bilder osv. Anonymkode: eca6c...3f8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #6 Skrevet 24. mai 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, sikkert sant det altså . Men ønsket bare å vite sånn ca da jeg ikke fikk noe følelse av hvordan det ville bli. I tillegg har flere andre kirurger takket nei til å gjøre dette med meg, så da vil jeg jo selvf ha litt mer info enn 10 min konsultasjon om at vi skal sette inn litt her og der, ta litt bilder osv. Anonymkode: eca6c...3f8 Hvorfor har de andre kirurgene sagt nei da? Kan virke som du har fått enda et avslag. Når folk ikke vil ha deg som kunde så tenker jeg det må være urealistiske forventninger som er grunnen. Anonymkode: 369af...7c1 9
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #7 Skrevet 24. mai 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske mye penger det er snakk om, og et stort inngrep for meg da jeg aldri har vært i narkose. Jeg aner ikke hvordan jeg vil se ut i etterkant, jeg vil jo se bedre ut enn jeg gjør nå. Siden jeg aldri fikk noe bekreftlelse på det ble jeg veldig usikker. Synes det er viktig å vite hva jeg går til. Nei, mente ikke han skulle tråle internett. Men når man betaler 35000 kr for å endre på ansiktet er det greit å vite hvordan det vil bli endret. Jeg ville ha en pekepinn. Men men. Anonymkode: eca6c...3f8 Men hvordan kan noen vise deg utifra andres bilder om hvordan du blir seende ut??? Hallo! Skjønner godt at kirurgen får dårlig følelse her, kirurgen kan ikke love deg det du vil. Anonymkode: f067d...853
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #8 Skrevet 24. mai 2019 Hva er det ønsker å få gjort? Anonymkode: 0e107...8e4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #9 Skrevet 24. mai 2019 Ville nok ikke brukt den kirurgen. Siden andre ikke ville operere deg, har du dysmorfofobi? Anonymkode: 18b08...370
Sirah Skrevet 24. mai 2019 #10 Skrevet 24. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså....Du er for perfeksjonist. Ha det også i hue at det er han som velger om han har lyst å jobbe med deg. Om han får intrykk av at du er milimeter detaljestyrt så vil han ikke jobbe med deg fordi han vet du uansett ikke blir fornøyd. Resultatet er vanskelig å si 100% før dere er på operasjonsstuen og han ser hva han har å jobbe med. Til og med jeg skjønner det. Han har ikke anledning til en mail roman med deg. Og hvordan skal andres før og etter bilder hjelpe deg? Når det hverken er hans pasienter eller din nese, og ditt utgangspunkt. Mener du virkelig at han skal bruke av sin tid til å tråle internett for deg?) Han skal operere og følge opp pasienter. Bestill heller en ny konsultasjon om du har mye mer du lurer på. Men jeg tviler på at det har noe for seg egentlig. For han har ikke lyst å jobbe på deg. Anonymkode: a2e2b...5ba Dette. Når flere andre kirurger allerede har sagt nei til deg så er det kanskje en grunn til det? Forstår godt at du vil ha så mye info som overhodet mulig, men dette er ikke kirurgens jobb å ta med deg på mail. Da må du bestille en ny konsultasjonstime, eventuelt be om en dobbelttime. Spørsmål om narkose og lignende kan du ta med en sykepleier - også som en konsultasjonstime. Å kreve at kirurgen skal tråle nettet for å finne bilder er fullstendig urimelig. Så lenge jobben ikke er gjort av han så vil det jo være fullstendig russisk rulett å sende deg et bilde. Hva hadde du sagt i etterkant om bildet overhodet ikke stemte med resultatet du fikk? Det er tilnærmet umulig å gi deg et skikkelig svar på hvordan resultatet vil bli da så mange faktorer spiller inn. Han sa jo selv at han var redd for at du var for perfeksjonist og dermed har et urealistisk syn på resultatet. Det er kjempebra at du tenker nøye gjennom dette og at du stiller spørsmål, men dette må du ta hos kirurgen eller en sykepleier og ikke på mail. Jeg ville virkelig revurdert operasjonen da det på innlegget ditt virker som om du har litt urealistiske forventninger. Mye mulig at jeg tar helt feil Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #11 Skrevet 24. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, sikkert sant det altså . Men ønsket bare å vite sånn ca da jeg ikke fikk noe følelse av hvordan det ville bli. I tillegg har flere andre kirurger takket nei til å gjøre dette med meg, så da vil jeg jo selvf ha litt mer info enn 10 min konsultasjon om at vi skal sette inn litt her og der, ta litt bilder osv. Anonymkode: eca6c...3f8 Om flere kirurger har takket nei til å jobbe med deg så er det vel ganske åpenbart at dine forventninger er altfor høye. Anonymkode: a2e2b...5ba 7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #12 Skrevet 24. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ville nok ikke brukt den kirurgen. Siden andre ikke ville operere deg, har du dysmorfofobi? Anonymkode: 18b08...370 Jeg føler ikke det selv. Det jeg ser er jo der i speilet og i kamera. Det synes godt. Jeg var pen tidligere, men nå har jeg blitt stygg Eller, jeg føler meg stygg og ikke vel i mitt eget skinn. Innhulte kinn og ujevn kjevelinje (blant annet) gjør at folk tror jeg er mye eldre enn jeg er. Jeg følger også flere plastiske kirurger (hovedsaklig utenlandske - blant annet Kaoplastic osv) som opererer på yngre jenter enn meg, og jenter som ikke har alle de problemene med huden som jeg har. Norske kirurger er veldig opptatt av alder føler jeg, og vil ikke operere en på 35 år. De sier jeg må komme tilbake om 5-10 år. Forstår ikke hvorfor andre som er på min alder og yngre - og mindre uttalte problemer enn meg får operere seg(i utlandet og blant annet Sophie Elise her hjemme). Jeg føler meg ikke vel med utseendet mitt for tiden, og vil endre på det. Men det skal ikke være så lett tydeligvis. Anonymkode: eca6c...3f8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #13 Skrevet 24. mai 2019 1 time siden, Sirah skrev: Dette. Når flere andre kirurger allerede har sagt nei til deg så er det kanskje en grunn til det? Forstår godt at du vil ha så mye info som overhodet mulig, men dette er ikke kirurgens jobb å ta med deg på mail. Da må du bestille en ny konsultasjonstime, eventuelt be om en dobbelttime. Spørsmål om narkose og lignende kan du ta med en sykepleier - også som en konsultasjonstime. Å kreve at kirurgen skal tråle nettet for å finne bilder er fullstendig urimelig. Så lenge jobben ikke er gjort av han så vil det jo være fullstendig russisk rulett å sende deg et bilde. Hva hadde du sagt i etterkant om bildet overhodet ikke stemte med resultatet du fikk? Det er tilnærmet umulig å gi deg et skikkelig svar på hvordan resultatet vil bli da så mange faktorer spiller inn. Han sa jo selv at han var redd for at du var for perfeksjonist og dermed har et urealistisk syn på resultatet. Det er kjempebra at du tenker nøye gjennom dette og at du stiller spørsmål, men dette må du ta hos kirurgen eller en sykepleier og ikke på mail. Jeg ville virkelig revurdert operasjonen da det på innlegget ditt virker som om du har litt urealistiske forventninger. Mye mulig at jeg tar helt feil Lykke til! Men om det var mange spm kunne han sendt en oppfølgingsmail om at jeg må bestille ny konsultasjon evt. Synes vel heller egentlig ikke det er dumt å være nøye på informasjon om hvordan man evt vil se ut, når vi ikke diskuterte det i hele tatt. Det er jo russisk rulett for meg også, betale masse penger uten å vite hva jeg går til? Jeg vil vite sånn ca hvor ting skulle legges og sånn ca hvordan resultatet ville bli, det fikk jeg ikke vite noenting om. Da har han veldig lav terskel for hva en perfeksjonist er. I utlandet betaler man gjerne mer for en konsultasjon og man får mye mer informasjon, og de har også en liste med spørsmål det kan være lurt å stille kirurgen. Enig med deg at jeg ikke skal kreve at han skal tråle internett. aldri ment det heller. Enig også med det ang å gi urealistisk forhåpninger ved å sende bilde fra internett. Men som sagt - jeg fikk ingen pekepinn i det hele tatt på hvordan det ville bli. Når man går for å få silikon eller andre ting så får man jo vite sånn ca hvordan det blir. Var ikke noe mer enn det jeg ønsket. Jeg er vel heller egentlig ikke perfeksjonist, men. Da hadde jeg retta opp mye mer med meg selv enn det jeg gjør;) Kan hende jeg har for store krav til dette, jeg vet ikke. Men takk for svar uansett:) Anonymkode: eca6c...3f8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #14 Skrevet 24. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det ønsker å få gjort? Anonymkode: 0e107...8e4 Fettinjekson til ansikt. Anonymkode: eca6c...3f8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #15 Skrevet 24. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har de andre kirurgene sagt nei da? Kan virke som du har fått enda et avslag. Når folk ikke vil ha deg som kunde så tenker jeg det må være urealistiske forventninger som er grunnen. Anonymkode: 369af...7c1 Jeg har ikke sagt til han jeg ønsker å se perfekt ut eller at jeg forventer ditt eller datt. Jeg ønsket å få vite hvordan det ville legge seg og hva jeg kunne forvente etterpå. Det er jo helt vanlig å ville vite hvordan man vil se ut i etterkant - sånn omtrent(jeg skjønner også at det kan skje ting osv osv.) Akkurat som når man vil ta silikon eller neseopereasjon osv. Anonymkode: eca6c...3f8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #16 Skrevet 24. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har de andre kirurgene sagt nei da? Kan virke som du har fått enda et avslag. Når folk ikke vil ha deg som kunde så tenker jeg det må være urealistiske forventninger som er grunnen. Anonymkode: 369af...7c1 Glemte å svare på spm. Fordi de mener jeg er for ung. Noe som er tull, man skal se på hudtilstand og ikke alder. Hadde jeg vært 40 med disse problemene hadde de operert meg. Men jeg vil ikke gå rundt i 5 år til for å forfalle enda mer. Har ikke råd til utlandet heller:( Anonymkode: eca6c...3f8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #17 Skrevet 24. mai 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske mye penger det er snakk om, og et stort inngrep for meg da jeg aldri har vært i narkose. Jeg aner ikke hvordan jeg vil se ut i etterkant, jeg vil jo se bedre ut enn jeg gjør nå. Siden jeg aldri fikk noe bekreftlelse på det ble jeg veldig usikker. Synes det er viktig å vite hva jeg går til. Nei, mente ikke han skulle tråle internett. Men når man betaler 35000 kr for å endre på ansiktet er det greit å vite hvordan det vil bli endret. Jeg ville ha en pekepinn. Men men. Anonymkode: eca6c...3f8 Enig. Noen slike klinikker bruker et spesielt 3D-program der bilder av deg blir lagt inn og bilder av resultat etter operasjonen blir lagt inn, der legen og pasienten planlegger endringene og ser på hvordan resultatet vil bli, i god tid før en eventuell operasjon. Anonymkode: f1703...628 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #18 Skrevet 24. mai 2019 Fikk ikke noe spesielt svar før på selve dagen, feks så bestemte jeg gram på innlegg noen minutter før jeg dro inn i operasjonssalen! Jeg var på to konsultasjoner, når jeg kom på den andre så virket det som jeg var teit som hadde dukket opp igjen om du skjønner? Følte jeg bare brukte opp unødvendig tid hos kirurgen. Selvfølgelig vil man vite alt før man opereres, i mitt tilfelle ble det et uheldig resultat, skulle ønske jeg visste mer om hvilke resultat det kan bli. Får dekt ny operasjon, men fortsatt jævlig kjipt. Anonymkode: d1c3d...4a0
Sirah Skrevet 24. mai 2019 #19 Skrevet 24. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Men om det var mange spm kunne han sendt en oppfølgingsmail om at jeg må bestille ny konsultasjon evt. Synes vel heller egentlig ikke det er dumt å være nøye på informasjon om hvordan man evt vil se ut, når vi ikke diskuterte det i hele tatt. Det er jo russisk rulett for meg også, betale masse penger uten å vite hva jeg går til? Jeg vil vite sånn ca hvor ting skulle legges og sånn ca hvordan resultatet ville bli, det fikk jeg ikke vite noenting om. Da har han veldig lav terskel for hva en perfeksjonist er. I utlandet betaler man gjerne mer for en konsultasjon og man får mye mer informasjon, og de har også en liste med spørsmål det kan være lurt å stille kirurgen. Enig med deg at jeg ikke skal kreve at han skal tråle internett. aldri ment det heller. Enig også med det ang å gi urealistisk forhåpninger ved å sende bilde fra internett. Men som sagt - jeg fikk ingen pekepinn i det hele tatt på hvordan det ville bli. Når man går for å få silikon eller andre ting så får man jo vite sånn ca hvordan det blir. Var ikke noe mer enn det jeg ønsket. Jeg er vel heller egentlig ikke perfeksjonist, men. Da hadde jeg retta opp mye mer med meg selv enn det jeg gjør;) Kan hende jeg har for store krav til dette, jeg vet ikke. Men takk for svar uansett:) Anonymkode: eca6c...3f8 Jeg er helt enig i at han burde svart deg uansett altså Om ikke bare for å be deg bestille en ny time. Skjønner godt at du ønsker å få mer informasjon, men tror du valgte litt feil fremgangsmåte. Jeg syntes du forklarer deg mye bedre her enn i HI, kanskje du har vært for "krass" i mailen? Kanskje har han glemt å svare deg? Bestill en ny time du 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #20 Skrevet 24. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Noen slike klinikker bruker et spesielt 3D-program der bilder av deg blir lagt inn og bilder av resultat etter operasjonen blir lagt inn, der legen og pasienten planlegger endringene og ser på hvordan resultatet vil bli, i god tid før en eventuell operasjon. Anonymkode: f1703...628 Ja, ikke sant! Dette har jeg hørt om også. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk ikke noe spesielt svar før på selve dagen, feks så bestemte jeg gram på innlegg noen minutter før jeg dro inn i operasjonssalen! Jeg var på to konsultasjoner, når jeg kom på den andre så virket det som jeg var teit som hadde dukket opp igjen om du skjønner? Følte jeg bare brukte opp unødvendig tid hos kirurgen. Selvfølgelig vil man vite alt før man opereres, i mitt tilfelle ble det et uheldig resultat, skulle ønske jeg visste mer om hvilke resultat det kan bli. Får dekt ny operasjon, men fortsatt jævlig kjipt. Anonymkode: d1c3d...4a0 Ja, skjønner akkurat hva du mener og det synes jeg er en uting! Man skal være nøye med dette, mener jeg. For som du har opplevd - uheldig resultat og noe alle som opererer er redde for. Burde ikke legen være glad for at man avklarer så mye som mulig på forhånd for å ikke skape urealistiske forventinger? Er jo nettopp det jeg hadde fått nå, siden han sier NULL om hvordan det kommer til å bli. Da danner jeg mitt eget bilde i hodet. Bra du fikk det dekket! Anonymkode: eca6c...3f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå