AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #1 Skrevet 23. mai 2019 Jeg har lyst på bunad! Nordlandsbunad Jeg ser at på https://www.norskebunader.no/nb/category/2108/nordland koster bunaden 18900 uten sølv. Mens på husfliden https://www.norskflid.no/bunad/bunader/nordland/nordlandsbunaden/ koster den 29200 uten sølv. Det er jo en ganske stor prisforskjell! Hvorfor det? Jeg stoler jo mest på husfliden når det gjelder kvalitet, men er det noen som vet om norske bunader er seriøse og kvaliteten på arbeidet? Anonymkode: 9e8ed...84a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #2 Skrevet 23. mai 2019 Fordi de ene produseres i Kina, ser det ut for. Og det er ikke Husfliden. Anonymkode: 4b783...5ed 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #3 Skrevet 23. mai 2019 Norske bunader er veldig seriøse. De syr deler av bunaden i Kina. Husfliden er og veldig seriøse, men jeg mener å ha lest at også de syr noe i lavkostland. Det har vært mange debatter om dette, og man oppfordres til å "velge norsk" Jeg er ikke uten videre enig. Har selv kjøpt fra begge leverandører, og må ærlig si at jeg ikke ser noen feil på "kinakvaliteten" Mange kinesere har lang tradisjon for søm og skreddervirksomhet. Men det er et lavkostland og derfor så mange andre klær og sys i lavkostland. Anonymkode: 3a453...633 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #4 Skrevet 23. mai 2019 Jeg ser stort sett forskjell på det som er sydd av husfliden og det som er sydd av norske bunader. Har selv en skjorte fra norske bunader, og den ser noe mindre "genuin" ut enn det jeg har som er fra husfliden. Det er noe med det som er sydd på fabrikker i Asia som ser litt mer masseprodusert og "perfekt" ut? Men husfliden bruker også syersker i andre land, Øst-Europa blant annet. Anonymkode: 0dd34...601
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #5 Skrevet 23. mai 2019 Jeg bestilte bunad nylig (ikke fått den enda) og styrte glatt unna Norske Bunader etter et lite google-søk. Jeg bestilte min på Heimen Husfliden. Norske Bunader har også en del negative tilbakemeldinger på FB. Synd å bruke 19000 på en bunad som ikke er i topp stand. Da hadde jeg heller brukt 29000 og vært trygg på at den holdt i generasjoner.https://www.tv2.no/a/3863240/ Anonymkode: 8e41d...e44
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #6 Skrevet 23. mai 2019 Jeg har en sydd av norske bunader og moren min sin er sydd av husfliden. De er virkelig heeelt like. Anonymkode: 13873...a26 1
Honey Dew Skrevet 23. mai 2019 #7 Skrevet 23. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sydd av norske bunader og moren min sin er sydd av husfliden. De er virkelig heeelt like. Anonymkode: 13873...a26 Det er det som er feilen. At de er nesten like.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #8 Skrevet 23. mai 2019 Jeg har også en fra norske bunader og moren min fra husfliden. De ser nesten helt like ut, og det er egentlig ikke noe jeg hadde tenkt over hvis ikke jeg hadde sjekket nøye. Uansett, så er ikke den lille forskjellen noe som jeg har lyst til å betale 10 000kr++ mer for. Det er jo ikke sånn at husfliden er 100% norsk heller hvis det er det som påvirker. Anonymkode: 2c90c...857
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå