Stjerneklart Skrevet 23. mai 2019 #1 Skrevet 23. mai 2019 Noen som har anbefalinger til steder / Restauranter / spesielle ting å se på Bali? Eller picture perfect instagram steder?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #2 Skrevet 23. mai 2019 Risterrasser i Ubub, fjelltur med soloppgang fra en vulkan, solnedgang på Kata beach eller en annen strand i sør, ta en tur til Nusa Penida og se på Broken Beach og Kelingking beach, monkey forest i Ubud. Maten var ikke noe å skryte av. Anonymkode: 02710...1ac 1
Snørtesnella Skrevet 26. mai 2019 #3 Skrevet 26. mai 2019 Å fy jeg misunner planleggingen din, Baliner paradis på jord! Vi har reist mye i sør-øst Asia og Bali, til tross for turismen, er virkelig en av favorittene! Var der tre uker i påsken og kunne dratt tilbake idag. Av insta-steder må du Google: Tirta Gangga, Gate of heaven, telallalang ricefields, Gili Trawangan, Suluban beach, Pedang Pedang beach, kelingking beach, ubud, Junglefish ubud, monkey bar and spa, aloha swing ubud+++ Kunne fortsatt i evigheter. Privat sjåfør er billeie, 300,- kr dagen ca, og leie av scooter til 3-5 dollar dagen og det inkluderer drivstoff. Vi reiste siste gangen med barn, 4 netter i Nusa dua(kjedelig sted men vindkule kun akklimatisere oss der), 4 netter i ubud, 4 netter Gili Trawangan, 4 i Seminyak og 4 i canggu. Jeg får ikke snakket godt nok og ubud men vi ELSKET gili Trawangan, 1,5 times båttur fra fastlandet(ikke forhåndsbestille båt fra Norge, koster bare 1-200,- kr der nede mens her hjemme koster billettene tusenvis). En liten øy uten biler og kun hester som taxi. Mange synes det er for turistifisert men nei, det er virkelig paradis. Og maten da... ubud kryr av små bakeri, prøv lokalmat, babi guling, bananpannekaker, smoothie i alle smaker, gled deg! herregud du har mye å glede deg til, tro meg, du vil elske det!!!
gard Skrevet 26. mai 2019 #4 Skrevet 26. mai 2019 Hei. Jeg har vært på Bali et par ganger og det er en spennende destinasjon. Første gangen besøkte vi Kuta (som kan være et ganske hektisk partysted), Ubud og Gili. Ubud var flott med risterasser, monkey forrest etc. Gili øyene er noen små flotte øyer som ligger ved Lombok - som nevnt så tar det en time eller 2 og komme seg dit men øyene er flott og verdt et besøk. Vi tok også en fjelltur på Mount Agung og det var utrolig å se soloppgangen fra toppen - nå har den vel hatt utbrudd så det er kanskje ikke så lett å ta turer der for øyeblikket. Jeg var også noen dager på Nusa Lembongan som ligger en halv times båttur fra Bali. Denne øya er mye roligere enn Bali og en kan leie moped å kjøre rundt. Det er fin snorkling i området og hvis du tar en litt lengre tur kan du se manta rays (rokker). Kelingking Beach på Nusa Penida har blitt et instagram punkt ser det ut som forresten og ser nydelig ut 🙂 God tur
deedee_ Skrevet 28. mai 2019 #5 Skrevet 28. mai 2019 Elsker Bali! Har tilbragt ca 7 mnd av mitt liv der tilsammen! Hvor gammel er du? Hvor lenge skal du være der? Gili, Nusa Penida og Nusa Lembongan som folks har nevnt er alle nydelige øyer. Ubud er og et must. Styr unna Kuta, det er som hvilket som helst kjedelig turiststed. Canggu er laidback, med masse surfere og MANGE gode restauranter, barer og utesteder. Folkene der er så hyggelige, så kan absolutt anbefale å bo på homestay hvis du vil bo billig med lokale. Lei scooter og utforsk. Uluwatu-området har helt sinnsyke strender, og er en fin del av øya å tilbringe noen dager da det er sikkert mulig å besøke forskjellige strender hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå