AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #1 Skrevet 23. mai 2019 Heisann! Jeg har en litt trist tanke kombinert med sinne og frustrasjon, som jeg trenger å få ut. Det har seg slik at jeg er tante til ei jente som i år skal konfirmeres som bor i en annen by. Min bror som da er hennes far, stiller kun opp til konfirmasjon uten å bidra med noe mer slikt som invitasjon av slekt, bunad etc. men kun økonomisk, ikke noe mer. Fra hans familie, er det kun han som drar på konfirmasjon. Fra før har de en dårlig relasjon, noe jeg tenker kan ha noe med hans nåværende dame. Hun er nok sjalu og han er en tøffelhelt. Niesen min er utrolig trist over at familien på hennes far sin side (tre søsken og stemor), ikke har mulighet å komme på grunn av dyre flybilletter. Jeg kjenner det så langt inni hjerterota at dette er så feil overfor både henne og hennes søsken. Synes at det er utrolig dårlig unnskyldning med økonomiske problemer, i og med at de spontant skal reise til utlandet i sommer, når de lenge har visst at de er nødt til å spare til konfirmasjonen hennes. Mine foreldre har begge tilbydd økonomisk støtte og foreslått at barna kan være med de når de skal kjøre til konfirmasjonen. Dette vil være en meget rimelig løsning, men de har takket nei. I flere år har vi nærmeste kommet med flere "preken" om at han er nødt til å stille bedre opp som far, da hun ofte kontakter oss og er gråter over relasjonen med han. Som en søster så føler jeg at jeg er nødt å ta opp med han hvordan hun har det, og hvor mye avsmak jeg får over hele situasjonen med han og dama. Nå er det gått så langt at niesen min ønsker å kutte kontakten med han etter konfirmasjonen. Noen som har vært i en lignende situasjon, og vet hvordan man skal takle det og hvordan eventuelt ta det opp med han? Anonymkode: 45143...02a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #2 Skrevet 23. mai 2019 Kjenner til en lignende situasjon. Der datteren har tatt initativ til kontakt, og der faren ignorerte henne helt og latet som om hun var en helt fremmed når han møtte henne på butikken. Han er visst svært opptatt med sin nye thaikone og hennes 2 barn. Denne faren har mange barn med sin første kone som han plutselig ignorerer. Har ingen råd. Det er så utrolig simpelt gjort og jeg kan ikke skjønne hvordan man kan gjøre slikt mot egne barn. Anonymkode: 355b7...b04 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #3 Skrevet 23. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjenner til en lignende situasjon. Der datteren har tatt initativ til kontakt, og der faren ignorerte henne helt og latet som om hun var en helt fremmed når han møtte henne på butikken. Han er visst svært opptatt med sin nye thaikone og hennes 2 barn. Denne faren har mange barn med sin første kone som han plutselig ignorerer. Har ingen råd. Det er så utrolig simpelt gjort og jeg kan ikke skjønne hvordan man kan gjøre slikt mot egne barn. Anonymkode: 355b7...b04 Jeg vet.. Kjenner at jeg blir så utrolig matt og irritert! Jeg har så lyst å filleriste han og spørre hva i alle dager han holder på med. Spesielt når både han og dama selv har hatt dårlig relasjon til egne fedre. - ts Anonymkode: 45143...02a 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #4 Skrevet 23. mai 2019 "kjærlighet" = toxic Slik er der bare... Anonymkode: e331f...2f9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #6 Skrevet 23. mai 2019 Du som tante kan jo strekke ut an hånd til jenta? Det samme kan dine foreldre. Gi jenta konfirmasjonsgave uansett. Og inviter henne til alle deres sammenkomster, bursdager etc. Hva med å foreslå en hyggelig aktivitet sammen i sommer? Anonymkode: c5a5d...589 7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #7 Skrevet 23. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet.. Kjenner at jeg blir så utrolig matt og irritert! Jeg har så lyst å filleriste han og spørre hva i alle dager han holder på med. Spesielt når både han og dama selv har hatt dårlig relasjon til egne fedre. - ts Anonymkode: 45143...02a Hva med å fortelle broren din at du ikke makter dette lenger? Og rett å slett si at om det står mellom han og dattera så vil du alltid velge dattera Også må du stille opp for niesen din. Ikke prøv å unnskyld broren din, men fortell hu heller at du er like skuffet over han som henne og at du ikke klarer å forstå han. Hun trenger familien på begge siden. Å når får svikter så får tanter, onkler og besteforeldre dra lasset. Anonymkode: f7c69...651 9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #8 Skrevet 23. mai 2019 Siden du vet så mye om konfirmasjonen, hvorfor har du ikke tilbudt deg å stille opp fra familien? Anonymkode: 7ed11...a2b 3
Gjest ti10 Skrevet 23. mai 2019 #9 Skrevet 23. mai 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden du vet så mye om konfirmasjonen, hvorfor har du ikke tilbudt deg å stille opp fra familien? Anonymkode: 7ed11...a2b Hun sier jo at både hun og resten av familien stiller opp, problemet er at konfirmanten savner faren sin. Verken tante eller besteforeldre kan erstatte faren til jenta. Og siden du svarte så aggressivt: Føler du deg truffet av innlegget?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #10 Skrevet 23. mai 2019 Jenta lider av at foreldrene er sure på hverandre. På tide å begrave stridsøksa og snakke sammen. Alle må være venner pga jenta. Ingen kan krangle eller være sjalu, baksnakke, osv. Det er løsningen. Anonymkode: 065a5...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #11 Skrevet 23. mai 2019 Jeg forstår ikke helt - tenker du at dere er avhengige av at jentas far inviterer sin del av familien i konfirmasjonen for at dere skal kunne dra? Det er jeg i så fall helt uenig i. Det er jentas konfirmasjon, og hun må få bestemme hvem som skal komme. Eventuelt synes jeg mor som har hovedomsorg (om jeg ikke misforstår?) står nærmest å sende ut invitasjoner. Jeg hadde trosset far her. Selv trosset jeg min egen far som hadde lagt sin ekskone for hat, og møtte henne ved flere anledninger for å kunne ha et forhold til mine egne halvsøsken. Det er jeg utrolig glad for i dag. Anonymkode: 79585...262 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #12 Skrevet 23. mai 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Du som tante kan jo strekke ut an hånd til jenta? Det samme kan dine foreldre. Gi jenta konfirmasjonsgave uansett. Og inviter henne til alle deres sammenkomster, bursdager etc. Hva med å foreslå en hyggelig aktivitet sammen i sommer? Anonymkode: c5a5d...589 Vi hjelper alltid til, hun er blitt som en søster da foreldrene min er de som tar ansvaret når hun er på besøk. Anonymkode: 45143...02a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #13 Skrevet 23. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å fortelle broren din at du ikke makter dette lenger? Og rett å slett si at om det står mellom han og dattera så vil du alltid velge dattera Også må du stille opp for niesen din. Ikke prøv å unnskyld broren din, men fortell hu heller at du er like skuffet over han som henne og at du ikke klarer å forstå han. Hun trenger familien på begge siden. Å når får svikter så får tanter, onkler og besteforeldre dra lasset. Anonymkode: f7c69...651 Jeg har dessverre ikke mulighet da jeg har eksamen dagen etter. Jeg stiller opp med det jeg kan, har hjulpet til med sying av bunad etc. Hun vet nok alle vårt ståsted når det gjelder faren. Jeg kommer nok til å ta en alvorsprat med broren min -ts Anonymkode: 45143...02a 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #14 Skrevet 23. mai 2019 6 timer siden, ti10 skrev: Hun sier jo at både hun og resten av familien stiller opp, problemet er at konfirmanten savner faren sin. Verken tante eller besteforeldre kan erstatte faren til jenta. Og siden du svarte så aggressivt: Føler du deg truffet av innlegget? Tusen takk! 😊Er akkurat det jeg vil frem til, problemet mitt er at jeg kjenner at jeg ikke vil se på dette lenger og ønsker å ta opp hvor dårlig det er av broren min og dama å snu ryggen - spesielt nå. Konfirmasjon er jo et utrolig stort høydepunkt i hennes liv akkurat nå, og dette viser jo hvem som stiller opp for henne og ikke. Jeg er utrolig lei meg for at jeg ikke kan dra. Vi møtes i sommer, så vi får feira litt da. - ts Anonymkode: 45143...02a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #15 Skrevet 23. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke helt - tenker du at dere er avhengige av at jentas far inviterer sin del av familien i konfirmasjonen for at dere skal kunne dra? Det er jeg i så fall helt uenig i. Det er jentas konfirmasjon, og hun må få bestemme hvem som skal komme. Eventuelt synes jeg mor som har hovedomsorg (om jeg ikke misforstår?) står nærmest å sende ut invitasjoner. Jeg hadde trosset far her. Selv trosset jeg min egen far som hadde lagt sin ekskone for hat, og møtte henne ved flere anledninger for å kunne ha et forhold til mine egne halvsøsken. Det er jeg utrolig glad for i dag. Anonymkode: 79585...262 Nå er ikke mor så utrolig begeistra for konfirmasjonen, hun er nok også veldig bitter på broren min og velger å "straffe" ved at hun kun får invitere nærmeste familie fra han sin side. Og nei, familien drar uansett. Men hun har veldig lyst til å invitere resten av slekta og, da hun føler mer tilknytning til vår familie kontra moren sin. - ts Anonymkode: 45143...02a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #16 Skrevet 23. mai 2019 8 hours ago, ti10 said: Hun sier jo at både hun og resten av familien stiller opp, problemet er at konfirmanten savner faren sin. Verken tante eller besteforeldre kan erstatte faren til jenta. Og siden du svarte så aggressivt: Føler du deg truffet av innlegget? Aggressivt? Jeg leser at hun klager over at det ikke er noen andre enn far i konfirmasjon og syns det er rart om de faktisk stiller opp så mye som hun sier. Virkelig ingen aggressivitet, kun en tanke. Skjønner ikke hva jeg skulle føle meg truffet av. Anonymkode: 7ed11...a2b
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #17 Skrevet 23. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aggressivt? Jeg leser at hun klager over at det ikke er noen andre enn far i konfirmasjon og syns det er rart om de faktisk stiller opp så mye som hun sier. Virkelig ingen aggressivitet, kun en tanke. Skjønner ikke hva jeg skulle føle meg truffet av. Anonymkode: 7ed11...a2b Hvorfor synes du at det er rart at vi andre har stilt opp så mye? Alt av bunad etc. dekkes av meg og mine foreldre. Foreldrene mine skal hjelpe til pynting og ordning av selskapet i helga, de hjelper også til økonomisk. Her er det far og stemor som ikke stiller opp, og utrolig synd for både henne og søsken at de ikke får feiret denne store dagen sammen. - ts Anonymkode: 45143...02a 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #18 Skrevet 23. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor synes du at det er rart at vi andre har stilt opp så mye? Alt av bunad etc. dekkes av meg og mine foreldre. Foreldrene mine skal hjelpe til pynting og ordning av selskapet i helga, de hjelper også til økonomisk. Her er det far og stemor som ikke stiller opp, og utrolig synd for både henne og søsken at de ikke får feiret denne store dagen sammen. - ts Anonymkode: 45143...02a Jeg syns ikke det var rart at dere hadde stilt opp. Jeg syns det er rart at man ikke blir invitert om man har stilt opp. Da høres det ut som det er noe mer enn en lite tilstedeværende far som er problemet Anonymkode: 7ed11...a2b
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #19 Skrevet 23. mai 2019 Denne faren høres håpløs ut. Har det noe å si om du konfronterer han eller ikke? Hvis du tror det vil forandre noe, så gjør det. Hvis du vet han kommer til å fortsette med å være like håpløs, så bare drit i det. La datteren kutte han ut hvis hun vil. Det smerter mindre hvis hun selv tar det valget, enn om han kutter henne ut. Anonymkode: 8d411...50b 2
tirben Skrevet 23. mai 2019 #20 Skrevet 23. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns ikke det var rart at dere hadde stilt opp. Jeg syns det er rart at man ikke blir invitert om man har stilt opp. Da høres det ut som det er noe mer enn en lite tilstedeværende far som er problemet Anonymkode: 7ed11...a2b Hun sier jo at besteforeldrene skal kjøre bil dit og har tilbudt seg å ta med de andre barna hos far, men at far har avslått det. Da forstår vi jo at de skal i konfirmasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå