Gå til innhold

Hvordan ble du fridd til/fridde du?

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakket ikke så mye mer med dem for å være ærlig.

Anonymkode: 27355...122

Det skjønner jeg veldig godt! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har ikke rukket det enda, vøtt.. Var for lenge i militæret. Og studerte for lenge også. Dro på turer. Glemte helt hele opplegget med å finne den rette. Men da jeg gjør, etter å ha vært sammen en stund, så skal det du snakker om gjøres totalt uforglemmelig! Er bare XXVIII. 

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 1
Skrevet

Han gikk ned på et kne på 30 års dagen min i Roma ❤️

Skrevet

Min (nå eks-mann) fridde til meg på den kafeen vi hadde vår første date :)  vi satt å ventet på mat og pratet om løst og fast, og plutselig tar han hendene mine og sier "kjære, vil du gifte deg med meg?"   jeg gråt og sa selvfølgelig ja, og så kom maten. Tror ikke jeg spiste så mye av den... hehe. Bryllupet sto ca 8 mnd etterpå og hele greia varte i 7  år. Men et fint minne er det uansett.

håper på et nytt frieri en gang om ikke så lenge :)

Skrevet

Jeg fridde på en skogstur om vinteren, etter å ha bygd snømann, hatt snøballkrig og drukket kakao. Veldig koselig :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde snakket om det lenge. Vi hadde bodd med hverandre i veldig mange år, og begge var enige om at det var lurt å gifte seg tilfelle noe skulle skje med en av oss, han tok det opp. Så planla vi bryllupet og avtalte tid i kirken vi ville ha i litt over et år frem i tid. Så snakket vi litt ang å si det til øvrig familie, og jeg spurte "når folk spør hvordan og når vi forlovet oss, skal vi bare si at vi ble enige?" også sa han "neii jeg skal jo fri på ordentlig, sånn romantisk. skal ovveraske deg". Også glemte jeg det egentlig av, og et par mnd senere når vi var på ferie fridde han mens vi var på et sånn lite karamarancruise i solnedgangen! ❤️

Anonymkode: 86a4c...182

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke særlig romantisk av meg så jeg floppet hele frieriet fullstendig. Tror det som gjorde det litt dårlig var at allé + kona var sikker på at jeg skulle fri da vi var på tur til Paris. Ettersom jeg følte et viss press så ble det ikke noe av det. Sikkert helt tåpelig men nå er jeg nå litt merkelig. 

Hadde vært den perfekte anledning men jeg så selvfølgelig ikke det da. Irritere meg litt den dag i dag ettersom kona er ganske romantisk og hun ble nok veldig skuffet over frieriet slik det endte opp. 

Ca 2 uker etter paristuren sto hun og la sammen klær da jeg gikk til henne og ba henne velge mellom to utstrakte hender.

"dette bør ikke være det jeg tror det er sa hun" 

Det var det. 

Hun valgte og der var ringen. "vil du gifte det med meg?"  spurte jeg "klart det" sa hun😊

Hun var veldig klar på at vi skulle gifte oss men jeg tror hun undervurdert hvor utrolig lite romantisk jeg var. 

Selv om jeg var neste 100% sikker på at hun ville si ja så sleit jeg noe voldsomt med å fri. Jeg er sjenert og introvert og klarte nesten ikke å puste da jeg skulle si ordene. Jeg nærmest hvisket ordene og kjente tårene presset på. Dette var hjemme på vaskerommet. 

At jeg skulle fri et eller annet sted med andre personer til stede er bare utenkelig. 

Hver gang vi ser en romantisk film så ender som regel frieriet med at han frir foran 40000000 mennesker på en stadion, live på tv eller lignende. Slik jeg ser det ihvertfall. 

Har lyst til å synke ned i et hull i gulvet når noen spør hvordan jeg fridde til henne. Hva skal hun si? Er jo ingen måte å fortelle det på som får meg til å virke som en mann med hjerne og et snev av sympati.. 

Uansett så er vi godt gift. Vi elsker hverandre og har to små jenter som vi elsker over alt. Jeg prøver å bli litt flinkere å vise at jeg elsker henne men det blir dårlig med blomster. 

Er mer at jeg f.eks vasker kjøkkenet og rydder slik at alt er fint til hun står opp. Jeg står alltid  opp med ungene slik at hun kan sove lenger og dekker på frokost i helgene.

Lager av og til litt god mat til oss som vi koser oss med. 

Jeg tenkte kanskje å fri på nytt når vi nå kommer 10 årsjubileumet vårt men er litt usikker på om det bare blir teit.. 

Anonymkode: df8ff...fdb

• Liker 7
Skrevet (endret)
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke særlig romantisk av meg så jeg floppet hele frieriet fullstendig. Tror det som gjorde det litt dårlig var at allé + kona var sikker på at jeg skulle fri da vi var på tur til Paris. Ettersom jeg følte et viss press så ble det ikke noe av det. Sikkert helt tåpelig men nå er jeg nå litt merkelig. 

Hadde vært den perfekte anledning men jeg så selvfølgelig ikke det da. Irritere meg litt den dag i dag ettersom kona er ganske romantisk og hun ble nok veldig skuffet over frieriet slik det endte opp. 

Ca 2 uker etter paristuren sto hun og la sammen klær da jeg gikk til henne og ba henne velge mellom to utstrakte hender.

"dette bør ikke være det jeg tror det er sa hun" 

Det var det. 

Hun valgte og der var ringen. "vil du gifte det med meg?"  spurte jeg "klart det" sa hun😊

Hun var veldig klar på at vi skulle gifte oss men jeg tror hun undervurdert hvor utrolig lite romantisk jeg var. 

Selv om jeg var neste 100% sikker på at hun ville si ja så sleit jeg noe voldsomt med å fri. Jeg er sjenert og introvert og klarte nesten ikke å puste da jeg skulle si ordene. Jeg nærmest hvisket ordene og kjente tårene presset på. Dette var hjemme på vaskerommet. 

At jeg skulle fri et eller annet sted med andre personer til stede er bare utenkelig. 

Hver gang vi ser en romantisk film så ender som regel frieriet med at han frir foran 40000000 mennesker på en stadion, live på tv eller lignende. Slik jeg ser det ihvertfall. 

Har lyst til å synke ned i et hull i gulvet når noen spør hvordan jeg fridde til henne. Hva skal hun si? Er jo ingen måte å fortelle det på som får meg til å virke som en mann med hjerne og et snev av sympati.. 

Uansett så er vi godt gift. Vi elsker hverandre og har to små jenter som vi elsker over alt. Jeg prøver å bli litt flinkere å vise at jeg elsker henne men det blir dårlig med blomster. 

Er mer at jeg f.eks vasker kjøkkenet og rydder slik at alt er fint til hun står opp. Jeg står alltid  opp med ungene slik at hun kan sove lenger og dekker på frokost i helgene.

Lager av og til litt god mat til oss som vi koser oss med. 

Jeg tenkte kanskje å fri på nytt når vi nå kommer 10 årsjubileumet vårt men er litt usikker på om det bare blir teit.. 

Anonymkode: df8ff...fdb

Heller et slikt frieri enn noe storslagent slik man ser på film!

Her gikk han ned på kne en litt fuktig men hyggelig nyttårsaften 2000 etter vi da hadde vært sammen i tre år den dagen. Det ble liksom ikke noe mer enn en forlovelse, så 9 mnd etter -over vaskebøtta- sier jeg: "du, kanskje vi bare skulle hatt gifta oss vi og?" Han var enig og i august 2002 giftet vi oss. Vi er fremdeles gift. ❤

Endret av MarianneE
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk gjennom lykkens portal, altså bybroen i Trondheim. Det var masse folk, jeg gikk med barnevogn og måtte stoppe flere ganger pga alle folkene. Var opptatt med hvor jeg skulle kjøre vogna, og om jeg skulle gå midt på broen i stedet, mindre folk der. Plutselig tar samboeren tak i meg og sier: "Det ble ikke helt som planlagt, men vil du gifte deg med meg?"

Heldigvis gikk han ikke ned på kne. Jeg synes frieriet var kleint nok, men jeg er ikke så romatisk av meg. Gleder meg veldig til bryllup, da. 

Anonymkode: dd26c...766

• Liker 2
Gjest Krampus
Skrevet

Han fridde i brorens bryllup, jeg sa nei og da dumpet han meg og hele familien hans ble så sinte på meg at jeg måtte sove i en campingvogn de hadde i hagen.

Jeg fridde i bilen på road trip i Danmark hun sa ja og det var helt perfekt

Skrevet (endret)

Jeg hadde vært på jobbreise i to uker. Kom hjem og skulle dusje. Tok av meg smykkene og åpnet smykkeskrinet, og så det manglet en ring. Spør samboeren min om han har sett den. Han får et litt merkelig ansiktsuttrykk, sier nei, går ut av badet og sier han skal gå ut med hunden.

Ettersom jeg ikke er en idiot, begynner jeg å ane at noe skal skje 😜 Teorien min er at han har lånt en ring for å sjekke ringstørrelsen. Jeg dusjer, tar på meg pysjen min og står og pusser tennene når han kommer inn på badet. Han kysser meg, tar opp en svart eske fra lomma og sier: "Jeg hadde egentlig tenkt å gjøre noe mer romantisk, men når du plutselig skal være Nancy Drew så.. vil du gifte deg med meg?"

Endret av popstar
  • Liker 2
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her!! Jeg ble forlovet i dag❤️❤️❤️ 

Mannen vil vi skal fortelle foreldre først så jeg må holde munn, men så kom jeg på at jeg lagde denne tråden og bare heeeello! Så får jeg iallefall fortalt det til noen😁

Han har oppført seg rart idag, som om han pønsker på noe, men han pønsker ofte så jeg mistenkte ikke frieri. 

Han påstod han skulle handle på jernvaren, så han lånte familiemedlems varebil. Etter litt kommer han hjem, og så sender han meg en link til noe. 

I sommer har vi spilt masse quiz på Sporcle-appen, så jeg måtte le da jeg så han hadde lagd en Sporcle-quiz. Der var det masse morsomme spørsmål om oss, mange interne spøker. Quizen førte meg etterhvert på skattejakt for å finne neste svar. Vi endte opp langt nedi gata, hvor varebilen stod. Han åpna dørene, og der stod en fantastisk retro damesykkel han hadde kjøpt til meg! ❤️ (som han visste jeg ønska meg). 

Vi går hjem, prater litt, jeg er så glad for sykkelen og så sier jeg noe helt grufullt: "jeg var så nervøs for at du skulle fri, jeg, for jeg hadde så vondt i ræva, og tenkte åneeei han kan ikke fri mens jeg har vondt i ræva". 😬😬😂

Etter noen minutter sender han meg en ny quiz, flere morsomme spørsmål, jeg ler og ler, siste spørsmål er heller en beskjed om at jeg skal finne hunden vår, fordi han har noe til meg. Jeg finner hunden, han holder i båndet til en flott innpakket eske som han slenger rundt som en slegge. Jeg åpner, og det er en ringboks! Men jeg hadde faktisk lagt helt fra meg at det var frieri på gang i dag, så jeg trodde 100% at det var en "vanlig gave", som nå høres dumt ut når det gjelder en diamantring. Så jeg beundrer bare ringen før han sier "da er vi enige, da?". Og jeg bare hæh? Og så setter han seg på kne og spør om jeg vil gifte meg med han🤧❤️

Jeg fikk sjokk så jeg hadde visst vært stum i noen sekunder, da hadde mannen blitt nervøs og trodd jeg kom til å si nei, men jeg husker ikke dette, bare hvor lett det var å si JA! Og så fikk jeg hakk i plata og spurte "er det NÅ det skjer? Er det på ordentlig?". 

Aaaah for en fin dag. Vi er forlovet❤️ gleder meg til han blir ektemannen min. 

Anonymkode: c22ef...432

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fridde (teknisk sett) ved å utfylle en offisiell "ønsker-å-inngå-ekteskap-med-XX"–formular på nettet (bosatt utenfor Norge; sånn er systemet her). Men samboer-XX misset det, fordi (tror jeg) man får mye spam om irrelevante kommune-ting på den konto også. Nå har det gått 7 mdr, og jeg venter fortsatt på at samboer-XX "oppdager" frieriet. Jaja, ikke kritisk. :) 

Anonymkode: bace1...53a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fridde (teknisk sett) ved å utfylle en offisiell "ønsker-å-inngå-ekteskap-med-XX"–formular på nettet (bosatt utenfor Norge; sånn er systemet her). Men samboer-XX misset det, fordi (tror jeg) man får mye spam om irrelevante kommune-ting på den konto også. Nå har det gått 7 mdr, og jeg venter fortsatt på at samboer-XX "oppdager" frieriet. Jaja, ikke kritisk. :) 

Gifter du deg pga hevn over en eks? Hvor smålig er ikke det? Og så uromantisk da. Kikka du ikke henne i øynene in real? Fri over nettet?? Ville blitt så fornærma og sagt nei.

Anonymkode: 9790c...a66

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Gifter du deg pga hevn over en eks? Hvor smålig er ikke det? Og så uromantisk da. Kikka du ikke henne i øynene in real? Fri over nettet?? Ville blitt så fornærma og sagt nei.

Anonymkode: 9790c...a66

Nei. XX er samboer, ikke en eks. 

• Liker 1
Skrevet

Ble fridd til på en helt fantastisk måte, og hadde absolutt ingen peiling på at han hadde planer om å fri. Vi er begge litt historie- og litteraturnerder, så i fjor sommer dro vi til Korfu i Hellas på ferie. 
Et par dager inn i ferien dro vi til Paleokastritsa, som er et område med en helt fantastisk strand.
Det er jo selvfølgelig mye turister der, så han foreslo at vi kunne se oss litt rundt. Etter litt gåing opp et fjell, fant han ut at vi måtte komme oss ned til vannet. Det var litt av et styr, flere nesten-ulykker og litt skrubbsår. Men det var ganske verdt det. Vi var helt alene i en liten kulp, bare oss og havet.

Vel nede, så forteller han meg en historie jeg egentlig har hørt mange ganger før, men elsker å høre han snakke så engasjert om ting. I følge The Odyssey av Homer, så er Paleokastritsa standen hvor Odysseus, Konge av Ithaka, ble skylt i land etter 10 år med utrolige eventyr og forsøk på å komme seg hjem. Det er på denne øya at han gjenforteller og husker hele sin utrolige historie, og til slutt endelig husker sin Dronning Penelope hjemme i Ithaka og hvor mye han elsker henne og at det kun er hun som er den eneste for han.
Etter at han forteller denne historien, sier han at det er noe han må spørre meg. Og det er først da jeg skjønner at dette kan være et frieri. Og det var det!

I februar neste år får jeg gleden av å gifte meg med verden beste mann.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...