Gå til innhold

Hvordan ble du fridd til/fridde du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klarte ikke å finne en god tråd med svar på dette, så da spør jeg.

Kommer til å bli fridd til i løpet av sommeren og har helt feber for dette temaet😍 utrolig spent på hva min romantiske kjæreste finner på.

Anonymkode: 505ea...157

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk inn her og trodde du ville ha tips.. Er du ikke redd for å bli skuffet hvis han ikke frir like fantastisk som svarene du kan få her? Er det ikke bedre å lage sin egen historie? 🙂 

Jeg kan forøvrig si at jeg ikke gadd å vente mer, så fridde selv på skuddårsdagen. Historien vår blir ekstra morsom fordi mannen ble advart på jobb om hvilken dag det var, så han burde jobbe overtid. Det ble overtid på han uansett, ikke linket til dagen, men jeg rakk å fri uansett  😉 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Teyla skrev:

Gikk inn her og trodde du ville ha tips.. Er du ikke redd for å bli skuffet hvis han ikke frir like fantastisk som svarene du kan få her? Er det ikke bedre å lage sin egen historie? 🙂 

Jeg kan forøvrig si at jeg ikke gadd å vente mer, så fridde selv på skuddårsdagen. Historien vår blir ekstra morsom fordi mannen ble advart på jobb om hvilken dag det var, så han burde jobbe overtid. Det ble overtid på han uansett, ikke linket til dagen, men jeg rakk å fri uansett  😉 

Nei, jeg er ikke redd for det, jeg kommer til å elske det uansett om det er flash mob eller mens vi ligger i pysjamas på sofaen. Vil du fortelle mer om hvordan du fridde? Syns det er gøy når kvinner tar steget, men i mitt tilfelle så vet jeg det er viktig for han at han får gjøre det❤ hvor var dere, hva sa du, hva sa han?❤

AnonymBruker
Skrevet

Ingen andre som har historier?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg satt i stua og gikk gjennom en del forsikringspapirer, hvem-kontakte-hvis-noe-skjer-på-jobben papirer og alt mulig sånt, det var spredd utover stuebordet foran meg. Vi hadde da vært sammen i fem år og samboere like lenge. Hadde et barn på to år. 

Det falt meg inn at alt dette med arv osv ville gå automatisk om man bare var gift. Så jeg sa litt oppgitt at "Skal vi ikke bare ta og gifte oss?" og slo ut med armene mot alle papirene. Mannen satt på gulvet og lekte med småen, men kikket opp og sa at ja, det kunne vi godt. Da svarte jeg at jeg skulle fikse alle detaljer, det blir borgerlig (ikke noe kirke!) og i utlandet. Høres dette greit ut for deg også? Han bekreftet at det gjorde det.

Så da var vi "forlovet", og giftet oss fem måneder senere. Det var det tidligste de hadde ledig tid på den norske ambassaden vi valgte å gifte oss ved (en storby).

Dette opplegget passet meg utmerket, da jeg aldri kunne tenkt meg å gifte meg i en kirke på kristent vis. Jeg er ikke religiøs og ikke mannen heller. Brudekjolen min kostet 600 kroner på salg 😄

Endret av Million
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde i en trang leilighet og drev og krasjet på gangen hvor to voksne ikke kunne passere hverandre. Til slutt lo jeg og sa at vi må slutte å møtes på denne måten. Mannen sa at det er sant, vi kan jo bare gifte oss. Jeg sa meg enig, og en måned senere kjøpte vi oss matchende ringer (og brukte de samme i bryllupet). Husker ikke datoen engang, men det var en hverdagskveld og vi var vel ikke sikre på om det var alvor før etter noen dager. 

Anonymkode: 8f13d...8ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter seks år sa jeg «skal du ikke fri snart?» han svarte «jo, vil du gifte deg med meg?» noen måneder senere giftet vi oss på tinghuset med nærmeste familie tilstede. Dette er nå mange veldig fine år siden😊

Anonymkode: 9598f...a05

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi var på et morgenmøte med skolen da mannen min ba meg komme frem, og vipps sto han på knærne og fridde til meg foran alle

Anonymkode: f371b...4b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opp😁

AnonymBruker
Skrevet

På nyttårsaften fridde han til meg. Vi var å så på fyrverkeriet i byen, hadde en anelse, men så var fyrverkeriet over, og vi var på tur bort til bilen igjen. Han stopper meg, kysser meg, tar meg å hånden og vi går enda lengre. Litt vekke fra folkemengden tar han tak i meg, tar begge hendene mine, nøler litt, før han forsiktig går ned på knær og spør lavt om jeg vil gifte meg med han. Akkurat passe lavt til at ingen reagerte nevneverdig, akkurat passelig for meg som hater oppmerksomhet. Jeg ler, litt fortumlet tar jeg rundt han, han ser på meg og spør om det betyr et ja? Og jeg innser da at jeg hadde jo ikke svart ordentlig, og måtte si ja på nytt.

Hahahaha, uansett hvor forberedt en er, så kan en bli overrasket og fortumlet og glemme å svare 😅

Anonymkode: 2f781...9b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

På nyttårsaften fridde han til meg. Vi var å så på fyrverkeriet i byen, hadde en anelse, men så var fyrverkeriet over, og vi var på tur bort til bilen igjen. Han stopper meg, kysser meg, tar meg å hånden og vi går enda lengre. Litt vekke fra folkemengden tar han tak i meg, tar begge hendene mine, nøler litt, før han forsiktig går ned på knær og spør lavt om jeg vil gifte meg med han. Akkurat passe lavt til at ingen reagerte nevneverdig, akkurat passelig for meg som hater oppmerksomhet. Jeg ler, litt fortumlet tar jeg rundt han, han ser på meg og spør om det betyr et ja? Og jeg innser da at jeg hadde jo ikke svart ordentlig, og måtte si ja på nytt.

Hahahaha, uansett hvor forberedt en er, så kan en bli overrasket og fortumlet og glemme å svare 😅

Romantisk ❤

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Romantisk ❤

Haha ja, var egentlig helt perfekt for meg. Enkelt og greit ❤

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal fri om 14 dager. På en sydenferie....vet ikke helt hvordan. Tenkte på balkongen på rommet, ha ordnet med champagne og tapas i hemmelighet også gå ned på knær i solnedgangen....jeg kommer til å begynne å grine...begynner nesten å grine av å skrive dette.

Anonymkode: 7f1d7...b3f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi var et friluftslivpar og etter syv år sammen skulle vi gjenoppleve én av våre fineste turopplevelser. En tur vi hadde første året som kjærester oppover en bortgjemt dal i vanvittig vakre omgivelser. Det gikk nok ikke som han planla, det regnet og regnet og regnet og regnet, jeg skled og vrikket ankelen og haltet og hadde vondt på den store dagen, men han fridde nå i hvert fall som planlagt oppe på en liten knaus over den ene teltplassen som han hadde dratt meg med opp på uten at jeg egentlig skjønte vitsen. Jeg var sur og tverr og misfornøyd inni meg, men skjulte det kanskje godt...så gikk han ned på kne og jeg ble helt overveldet av følelser og ente opp med å gråte og danse om hverandre oppe på den knausen.

...synd han var en utro drittsekk, hvis ikke kunne det vært et riktig godt minne.

Anonymkode: 27355...122

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi var et friluftslivpar og etter syv år sammen skulle vi gjenoppleve én av våre fineste turopplevelser. En tur vi hadde første året som kjærester oppover en bortgjemt dal i vanvittig vakre omgivelser. Det gikk nok ikke som han planla, det regnet og regnet og regnet og regnet, jeg skled og vrikket ankelen og haltet og hadde vondt på den store dagen, men han fridde nå i hvert fall som planlagt oppe på en liten knaus over den ene teltplassen som han hadde dratt meg med opp på uten at jeg egentlig skjønte vitsen. Jeg var sur og tverr og misfornøyd inni meg, men skjulte det kanskje godt...så gikk han ned på kne og jeg ble helt overveldet av følelser og ente opp med å gråte og danse om hverandre oppe på den knausen.

...synd han var en utro drittsekk, hvis ikke kunne det vært et riktig godt minne.

Yikes! Du slapp vel å gifte deg med han før du fant det ut?

AnonymBruker
Skrevet

Vi ble sammen da jeg var 16 og fikk barn da jeg var 23. Et par år etterpå var forholdet nedadgående for min del. Men da slo han frampå om vi ikke skulle gifte oss, mens vi satt i sofaen foran TV. Jeg lo det bort. Han nevnte det en gang eller to til. Jeg kjente at jeg virkelig ikke hadde lyst. Etter tre år fant jeg endelig motet til å gjøre det slutt. The End. 

Anonymkode: 7e6cd...d50

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Yikes! Du slapp vel å gifte deg med han før du fant det ut?

Heldigvis. Folk ble plutselig veldig ærlige med meg da jeg fortalte om forlovelsen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjemme i stua på julaften. Begge ungene våre tilstede. Bare oss 4😊 Han gikk ned på kne, jeg satt i sofaen. Han sa masse fint, ble gråtkvalt og fridde med en nydelig ring. 

Anonymkode: de601...ce4

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis. Folk ble plutselig veldig ærlige med meg da jeg fortalte om forlovelsen.

Kan jeg spørre om du spurte noen av dem som var ærlige med deg, om hvorfor de ikke var ærlige før han fridde?

Uansett, bra du fant ut av det før det ble bryllup!

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Cleopatra. skrev:

Kan jeg spørre om du spurte noen av dem som var ærlige med deg, om hvorfor de ikke var ærlige før han fridde?

Uansett, bra du fant ut av det før det ble bryllup!

Jeg snakket ikke så mye mer med dem for å være ærlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...