Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Atania skrev:

Ja, det stemmer. Da har du jo gjennomgått avklaring i forhold til om behandling vil bedre arbeidsevnen. Men mange misforstod deg nok først og synes det virket som om du gikk rett på ufør uten å ha hatt AAP først. 

Åja, nei, da beklager jeg misforståelsen!

Det jeg mente var at når Nav åpnet for å sende søknaden ble jeg i første omgang meldt inn på et tiltak for å vurdere arbeidsevnen, siden dette aldri var gjort og det slapp jeg og nav meldte meg av. Og jeg fikk godkjent søknad uten noe arbeidsutprøving :)

Anonymkode: ce93c...4fc

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, nei, da beklager jeg misforståelsen!

Det jeg mente var at når Nav åpnet for å sende søknaden ble jeg i første omgang meldt inn på et tiltak for å vurdere arbeidsevnen, siden dette aldri var gjort og det slapp jeg og nav meldte meg av. Og jeg fikk godkjent søknad uten noe arbeidsutprøving :)

Jeg måtte heller ikke innom et arbeidsavklarings-tiltak først, og jeg hadde også (helt selvvalgt) gått lenge på AAP og lignende stønader før AAP ble innført. 

Arbeidsavklarings-perioden kan av og til kun bestå av forsøk på behandling. 

Jeg ville ikke gi opp å komme tilbake i arbeid selv om nav mange ganger ba meg om å søke ufør. (Har MS, og fikk også kreft med spredning under arbeidsavklarings-perioden). 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var kun min behandler på DPS som skrev inn. Nav ba ikke om noen fler. Hadde gått på AAP i nesten åtte år og alltid vært for syk til tiltak, så kan godt ha hatt noe med det å gjøre og.

Åja, 8 år på AAP forklarer kanskje en del.

Tusen takk for svar! Håper forresten det går bedre med deg nå som du kanskje kan fokusere på litt ro!

Anonymkode: e7444...7c0

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner. 

Ninab82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...