AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #1 Skrevet 22. mai 2019 Jeg går på AAP og skal mest sannsynlig over på uføretrygd. NAV vil ha meg på motivasjonskurs og jeg forstod det slik at dette er for å få meg ferdig avklart så jeg kan søkes over på uføretrygd. Hva går disse motivasjonskursene ut på? Er det andre måter å bli ferdig avklart på. Jeg er alvorlig psykisk syk og klarer ikke gruppeterapi/kurs/utredning. Noen som vet? Anonymkode: 761f6...995
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #2 Skrevet 22. mai 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg går på AAP og skal mest sannsynlig over på uføretrygd. NAV vil ha meg på motivasjonskurs og jeg forstod det slik at dette er for å få meg ferdig avklart så jeg kan søkes over på uføretrygd. Hva går disse motivasjonskursene ut på? Er det andre måter å bli ferdig avklart på. Jeg er alvorlig psykisk syk og klarer ikke gruppeterapi/kurs/utredning. Noen som vet? Anonymkode: 761f6...995 Vet ikke, men det høres ut som noe tull. https://www.nrk.no/ytring/motivasjonskurset-fra-helvete-1.13407381 Anonymkode: e789b...43e 3
bjelle bjelle Skrevet 23. mai 2019 #3 Skrevet 23. mai 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg går på AAP og skal mest sannsynlig over på uføretrygd. NAV vil ha meg på motivasjonskurs og jeg forstod det slik at dette er for å få meg ferdig avklart så jeg kan søkes over på uføretrygd. Hva går disse motivasjonskursene ut på? Er det andre måter å bli ferdig avklart på. Jeg er alvorlig psykisk syk og klarer ikke gruppeterapi/kurs/utredning. Noen som vet? Anonymkode: 761f6...995 Jeg forstår ikke hvorfor du skal på motivasjonskurs for å få lov til å søke uføretrygd... 2
Leo Skrevet 23. mai 2019 #4 Skrevet 23. mai 2019 14 minutter siden, bjelle bjelle skrev: Jeg forstår ikke hvorfor du skal på motivasjonskurs for å få lov til å søke uføretrygd... Det er det ikke sikkert NAV forstår heller (Selv om det står i regelverket at tiltakene skal være hensiktsmessige så er dette et ullent begrep...), men alle må, naturlig nok, avklares. Er dette noe TS overhodet ikke er i stand til å gjennomføre er fastlege/behandler rette veien å gå. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #5 Skrevet 23. mai 2019 Det er større krav om at man skal ha vært i avklaring når det gjelder om man klarer jobbe. Så forundrer meg ikke om man blir sendt på meningsløse kurs eller plassert ut i praksis man vet ikke vil fungere bare for å få noe på papiret Anonymkode: b915d...747
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #6 Skrevet 25. mai 2019 Tusen takk for svar. Jeg har snakket med behandleren min og han støtter meg i at jeg skal avklares individuelt. Anonymkode: 761f6...995
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #7 Skrevet 25. mai 2019 Hvis du ikke klarer kurs, eller svklaringstiltak må du vel ikke ta det? Jeg fikk nylig godkjent uføretrygd uten noe avklaring annet enn spesielterklæring, min psykiater skrev bare at jeg var for dårlig til tiltak Anonymkode: ce93c...4fc
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #8 Skrevet 25. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke klarer kurs, eller svklaringstiltak må du vel ikke ta det? Jeg fikk nylig godkjent uføretrygd uten noe avklaring annet enn spesielterklæring, min psykiater skrev bare at jeg var for dårlig til tiltak Anonymkode: ce93c...4fc Får jeg spørre om diagnose, og hvor mange uttalelser du trengte? Hva slags spesialist? Hva jeg forstår er det så særs få som får dette... Anonymkode: e7444...7c0
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #9 Skrevet 26. mai 2019 11 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du ikke klarer kurs, eller svklaringstiltak må du vel ikke ta det? Jeg fikk nylig godkjent uføretrygd uten noe avklaring annet enn spesielterklæring, min psykiater skrev bare at jeg var for dårlig til tiltak Anonymkode: ce93c...4fc Det skal VELDIG mye til for å få det. Anonymkode: e789b...43e
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #10 Skrevet 26. mai 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Får jeg spørre om diagnose, og hvor mange uttalelser du trengte? Hva slags spesialist? Hva jeg forstår er det så særs få som får dette... Anonymkode: e7444...7c0 Litt forskjellige psykiske diagnoser, PTSD, personlighetsforstyrrelse og spiseforstyrrelse. En uttalelse bare. Anonymkode: ce93c...4fc
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #11 Skrevet 26. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skal VELDIG mye til for å få det. Anonymkode: e789b...43e Åja. Vet bare at min psykiater skrev som et notis i selve spesialisterklæringen til uføretrygd at jeg var for dårlig til avklaring og da slapp jeg det. Fikk innvilget ufør med rettigheter som ung ufør. Anonymkode: ce93c...4fc
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #12 Skrevet 26. mai 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Åja. Vet bare at min psykiater skrev som et notis i selve spesialisterklæringen til uføretrygd at jeg var for dårlig til avklaring og da slapp jeg det. Fikk innvilget ufør med rettigheter som ung ufør. Anonymkode: ce93c...4fc Du må ha vært svært syk da. Anonymkode: e789b...43e
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #13 Skrevet 26. mai 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ha vært svært syk da. Anonymkode: e789b...43e Er vel ganske syk når jeg fikk godkjent ufør, ja Anonymkode: ce93c...4fc
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #14 Skrevet 26. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er vel ganske syk når jeg fikk godkjent ufør, ja Anonymkode: ce93c...4fc Du må være veldig syk for å slippe arbeidsutprøving. For det må de aller fleste av de som havner på uføre igjennom. Anonymkode: e789b...43e
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #15 Skrevet 26. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt forskjellige psykiske diagnoser, PTSD, personlighetsforstyrrelse og spiseforstyrrelse. En uttalelse bare. Anonymkode: ce93c...4fc Kun én uttalelse?? Jøss. Anonymkode: e7444...7c0
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #16 Skrevet 26. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kun én uttalelse?? Jøss. Anonymkode: e7444...7c0 Var kun min behandler på DPS som skrev inn. Nav ba ikke om noen fler. Hadde gått på AAP i nesten åtte år og alltid vært for syk til tiltak, så kan godt ha hatt noe med det å gjøre og. Anonymkode: ce93c...4fc
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #17 Skrevet 26. mai 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må være veldig syk for å slippe arbeidsutprøving. For det må de aller fleste av de som havner på uføre igjennom. Anonymkode: e789b...43e Ok. Jeg vet ikke hva de fleste må, kun hva jeg måtte ha for å få godkjent uføretrygd med ung ufør Anonymkode: ce93c...4fc
Atania Skrevet 26. mai 2019 #18 Skrevet 26. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Jeg vet ikke hva de fleste må, kun hva jeg måtte ha for å få godkjent uføretrygd med ung ufør Anonymkode: ce93c...4fc Du skriver jo at du hadde gått på AAP i nesten åtte år, da blir det noe annet.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #19 Skrevet 26. mai 2019 6 minutter siden, Atania skrev: Du skriver jo at du hadde gått på AAP i nesten åtte år, da blir det noe annet. Ja, gikk på AAP lenge. Hadde kun behandling under perioden med AAP, aldri vært i noe arbeidsuprøving eller arbeidsrettedetiltak. De fleste som får uføretrygd har vel vært på AAP først? Anonymkode: ce93c...4fc
Atania Skrevet 26. mai 2019 #20 Skrevet 26. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, gikk på AAP lenge. Hadde kun behandling under perioden med AAP, aldri vært i noe arbeidsuprøving eller arbeidsrettedetiltak. De fleste som får uføretrygd har vel vært på AAP først? Anonymkode: ce93c...4fc Ja, det stemmer. Da har du jo gjennomgått avklaring i forhold til om behandling vil bedre arbeidsevnen. Men mange misforstod deg nok først og synes det virket som om du gikk rett på ufør uten å ha hatt AAP først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå