AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #1 Skrevet 22. mai 2019 Oppdaget plutselig at det var kjøttaroma i potetgullet (mexican fiesta, leste bak posen når telefonen sto på ladning). Sikkert mange andre ting som inneholder kjøttaroma. Er dette noe som er kunstig, som vegetarianere også kan spise? Det er vel ordentlig kjøtt? Kan muslimer spise det eller er det «haram»? Spiser alt selv, men kjenner folk som kanskje ikke kan. Greit å vite liksom Anonymkode: 0ecfd...124
Tøytigern Skrevet 22. mai 2019 #2 Skrevet 22. mai 2019 (endret) Har aldri hørt at kjøttaroma er haram. Det kommer sikkert an på hva som er basen for aromaen. Dersom det er kjemisk framstilt er det neppe hverken haram eller galt for veggiser. Se på hvilket e-stoff det dreier seg om, også googler du det og finner ut hva det består av. Lykke til Endret 22. mai 2019 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 22. mai 2019 #3 Skrevet 22. mai 2019 Åu. nåu! Jeg svarte helt feil Les her, så står det om kjøttaroma for veggiser. Det er nesten uten unntak ikke-vegetarisk! http://veg-veg.no/vegetar/dinespørsmål/aroma_og_vegetarisme Det lønner seg å sjekke.
Tøytigern Skrevet 22. mai 2019 #4 Skrevet 22. mai 2019 Her står det oppgitt at potetgull fra Maarud er haram om det inneholder smaksforsterkerne e627, e631 og e635. https://halalharamguide.wordpress.com/tag/kjøttaroma/
FantasDick Skrevet 22. mai 2019 #5 Skrevet 22. mai 2019 Kjøtt- og andre aromaer er som regel ikke kunstige. Mexican fiesta har naturlig kjøttaroma og er derfor haram og ikke egnet for veg*anere. 1
Tøytigern Skrevet 22. mai 2019 #6 Skrevet 22. mai 2019 Jeg har spist Superchips med salt fra Maarud i "alle år" og trodd det var ok, men nå skal jeg altså sende mail til produsenten. Takker som tok opp dette
abc123detvardet Skrevet 22. mai 2019 #7 Skrevet 22. mai 2019 2 minutter siden, Tøytigern skrev: Jeg har spist Superchips med salt fra Maarud i "alle år" og trodd det var ok, men nå skal jeg altså sende mail til produsenten. Takker som tok opp dette Ikke kast bort produsenten sin tid, ingen skade har skjedd... 1
Tøytigern Skrevet 22. mai 2019 #8 Skrevet 22. mai 2019 7 minutter siden, abc123detvardet skrev: Ikke kast bort produsenten sin tid, ingen skade har skjedd... Men jeg bør jo vite hva jeg spiser på i framtiden Dessuten tror jeg de liker litt forbrukerkontakt. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #9 Skrevet 22. mai 2019 15 minutter siden, Tøytigern said: Jeg har spist Superchips med salt fra Maarud i "alle år" og trodd det var ok, men nå skal jeg altså sende mail til produsenten. Takker som tok opp dette Er det kjøttaroma på vanlig salt potetgull også? Det synes jeg høres rart ut. Post svaret du får her da? Anonymkode: 6616c...b84
Tøytigern Skrevet 22. mai 2019 #10 Skrevet 22. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det kjøttaroma på vanlig salt potetgull også? Det synes jeg høres rart ut. Post svaret du får her da? Anonymkode: 6616c...b84 Det kan jeg gjøre
FantasDick Skrevet 22. mai 2019 #11 Skrevet 22. mai 2019 1 time siden, Tøytigern skrev: Jeg har spist Superchips med salt fra Maarud i "alle år" og trodd det var ok, men nå skal jeg altså sende mail til produsenten. Takker som tok opp dette Maarud superchips salt er halal og vegansk. De endret krydderet i 2015, mener jeg det var.
Tøytigern Skrevet 22. mai 2019 #12 Skrevet 22. mai 2019 3 minutter siden, FantasDick skrev: Maarud superchips salt er halal og vegansk. De endret krydderet i 2015, mener jeg det var. Å, men det var godt å høre Da kan jeg mumse videre på det med god samvittighet. 👍 Takker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå