Gå til innhold

Kjøttaroma? Vegetarianere og muslimer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget plutselig at det var kjøttaroma i potetgullet (mexican fiesta, leste bak posen når telefonen sto på ladning). Sikkert mange andre ting som inneholder kjøttaroma.

Er dette noe som er kunstig, som vegetarianere også kan spise? Det er vel ordentlig kjøtt? Kan muslimer spise det eller er det «haram»?

Spiser alt selv, men kjenner folk som kanskje ikke kan. Greit å vite liksom

Anonymkode: 0ecfd...124

Skrevet (endret)

Har aldri hørt at kjøttaroma er haram. Det kommer sikkert an på hva som er basen for aromaen. Dersom det er kjemisk framstilt er det neppe hverken haram eller galt for veggiser. Se på hvilket e-stoff det dreier seg om, også googler du det og finner ut hva det består av.

Lykke til :)

Endret av Tøytigern
Skrevet

Kjøtt- og andre aromaer er som regel ikke kunstige. 

Mexican fiesta har naturlig kjøttaroma og er derfor haram og ikke egnet for veg*anere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har spist Superchips med salt fra Maarud i "alle år" og trodd det var ok, men nå skal jeg altså sende mail til produsenten.

Takker som tok opp dette :takke:

Skrevet
2 minutter siden, Tøytigern skrev:

Jeg har spist Superchips med salt fra Maarud i "alle år" og trodd det var ok, men nå skal jeg altså sende mail til produsenten.

Ikke kast bort produsenten sin tid, ingen skade har skjedd...

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Ikke kast bort produsenten sin tid, ingen skade har skjedd...

Men jeg bør jo vite hva jeg spiser på i framtiden :) Dessuten tror jeg de liker litt forbrukerkontakt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Tøytigern said:

Er det kjøttaroma på vanlig salt potetgull også? Det synes jeg høres rart ut. Post svaret du får her da?

Anonymkode: 6616c...b84

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det kjøttaroma på vanlig salt potetgull også? Det synes jeg høres rart ut. Post svaret du får her da?

Anonymkode: 6616c...b84

Det kan jeg gjøre :)

Skrevet
1 time siden, Tøytigern skrev:

Maarud superchips salt er halal og vegansk. De endret krydderet i 2015, mener jeg det var. 

Skrevet
3 minutter siden, FantasDick skrev:

Maarud superchips salt er halal og vegansk. De endret krydderet i 2015, mener jeg det var. 

Å, men det var godt å høre :) Da kan jeg mumse videre på det med god samvittighet. 👍 Takker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...