LilleMy Skrevet 26. april 2005 #1 Skrevet 26. april 2005 Er det noen som har forsøkt bruk av muskelstimulator som vil si litt om utgangspunkt og resultater - gode og dårlige sådann? Jeg er i gang med behandling, men vet ikke helt hva og OM, jeg kan forvente noe av dette. Det koster jo endel penger, så HÅPER i det lengste!
Gjest Gjesta Skrevet 26. april 2005 #2 Skrevet 26. april 2005 Jeg kjøpte meg også en dyr sak fra Ellos, som man fester med strikker og remmer, og setter på strømmen, men jeg ble ikke noe fastere i fisken. Det var et jævla styr å sette på seg alle de elektrodene også. Det er i alle fall min erfaring. Tenk på det slik: alt det styret med å feste elektrodene var jo en form for trening i seg selv!
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2005 #3 Skrevet 27. april 2005 Jeg har prøvd en slik, og den hjalp ikke i det hele tatt! Bruk heller pengene på noe annet, aerobickurs el.l.
Felixa Skrevet 27. april 2005 #4 Skrevet 27. april 2005 En muskelstimulator har ikke noe effekt på "vanlige" trente/utrente. Det er til hjelp for mennesker som ikke har kunnet brukt musklene sine på en god stund av forskjellige årsaker. Du får brukt musklene dine mye mer i løpet av en helt vanlig hverdag enn en time med muskelstimulator.
LilleMy Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2005 Hei igjen, tenkte bare jeg skulle dele min erfaring etter 15 behandlinger med den nevnte muskelstimulatoren; DET FUNKER ABSOLUTT!!!! Siden jeg begynte har jeg krympet adskillige cm rundt livet, og kommer inn i klær jeg ikke kom inn i for to mnd. siden. I tillegg har jeg gått ned i vekt, men det kommer av endret kosthold. Er i det hele tatt super fornøyd, og skal ta 4 behandlinger til før jeg reiser til Spania om en uke.
Gjest Virvel Skrevet 2. juni 2005 #6 Skrevet 2. juni 2005 Det at du har krympet kommer vel kanskje av vekttapet, da, og du sier jo selv at det skyldes endret kosthold... Ellers har ikke muskelstimulatorer noen annen effekt enn at de bedrer signaloverføringen i muskelcellene, dvs at de kommuniserer litt bedre og raskere, så du kan muligens oppleve deg selv som litt sterkere, men du får ikke større muskler, og du får ikke økt forbrenning.
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2005 #7 Skrevet 2. juni 2005 En muskelstimulator har ikke noe effekt på "vanlige" trente/utrente. Det er til hjelp for mennesker som ikke har kunnet brukt musklene sine på en god stund av forskjellige årsaker. Du får brukt musklene dine mye mer i løpet av en helt vanlig hverdag enn en time med muskelstimulator. Amen. Muskelstimulatorer er kjempebra for mennesker som har vært sengeliggende lenge (og selv de apparatene er sterkere enn de man får kjøpt). Men for friske personer, nei...
LilleMy Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #8 Skrevet 2. juni 2005 Det at du har krympet kommer vel kanskje av vekttapet, da, og du sier jo selv at det skyldes endret kosthold... Ellers har ikke muskelstimulatorer noen annen effekt enn at de bedrer signaloverføringen i muskelcellene, dvs at de kommuniserer litt bedre og raskere, så du kan muligens oppleve deg selv som litt sterkere, men du får ikke større muskler, og du får ikke økt forbrenning. Musklene strammes til og blir faste. DET utgjør tap av cm! Jeg har født to barn, og det som ligger på magen forsvinner ikke bare ved hjelp av endret kosthold! Ant. kg. ned er ikke mer enn to-tre heller. Endret kosthold og de kg jeg har gått ned sees først og fremst i ansiktet, deretter mage/rumpe. Har forøvrig fått veldig flott rumpe ut fra utgangspunktet ved hjelp av nettopp muskelstimulatoren.
Arkana Skrevet 2. juni 2005 #9 Skrevet 2. juni 2005 Jeg vil bare tilføye at en professor ved UiO fortalte oss (noen lurte på dette under en forelesning) at slike stimulatorer faktisk kan være farlige. Selv små strømstyrker, over tid, kan skade kroppen din. Og skal det ha noen nevneverdig effekt på musklene, må du ha ganske sterke strømstyrker, som igjen er enda mer skadelig.
Mathias Skrevet 2. juni 2005 #10 Skrevet 2. juni 2005 Har ikke noe å tilføye her.Gode svar (mot) stimulator!
LilleMy Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #11 Skrevet 2. juni 2005 Men hvor mange av dere som faktisk har svart har faktisk forsøkt dette SELV, og kan fortelle egne erfaringer? Jeg sitter i alle fal med en egen erfaring, og forteller utifra det....
Mathias Skrevet 2. juni 2005 #12 Skrevet 2. juni 2005 Men hvor mange av dere som faktisk har svart har faktisk forsøkt dette SELV' date=' og kan fortelle egne erfaringer? Jeg sitter i alle fal med en egen erfaring, og forteller utifra det.... [/quote'] Jeg har prøvd. Og jeg vet hvor mange prosent bellasing som må til for å få hvilken type effekt. Statisk belasting er mye bedre for den effekten du er ute etter enn en stimulator. Nårdet er skrevet, så er det klart at en stimulator også vil ha en visuell effekt på magen etter en graviditet bla.a MEN effekten vil fort stagnere, og statisk trening vil uansett være mer effektiv Statisk trening vil forøvrig ha mindre effekt enn dynamisk når det kommer til å "stramme opp" muskler.
LilleMy Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #13 Skrevet 2. juni 2005 Joda Mathias, det støtter jeg. Så kombinasjonen av de to.... vil vel ikke være så dum, ei heller nødvendigvis "usynlig" eller ikke mulig? Eller?
Mathias Skrevet 2. juni 2005 #15 Skrevet 2. juni 2005 Joda Mathias' date=' det støtter jeg. Så kombinasjonen av de to.... vil vel ikke være så dum, ei heller nødvendigvis "usynlig" eller ikke mulig? Eller?[/quote'] er man tilstrekkelig utrent vil det virke Det brukes egentlig til rehabilitering. Kombinasjon av stimulator og trening? Det vil være unødvendig og lite egnet for noe formål dessverre...
Sillcat Skrevet 2. juni 2005 #16 Skrevet 2. juni 2005 Man blir vel rimlig rask "immun" mot disse impulsene? En muskel må hele tiden utsettes for økt belastning for at man skal ha fremgang eller så vil man stagnere, den må utfordres, og det er begrenset hvor mye strøm man kan sende gjennom kroppen. Ser på det som et bra alternativ som har vært lenket til sykeseng eller lignende for å bygge seg sakte opp ellervedlikeholde det lille man har. Uansett så kan det ikke sammenlignes med den effekten fysisk aktivitet har på kroppen! Er det kun for å bli slankere folk her trener eller er det for man vil ha et rikt, lengere og sunnere liv? Kroppen vår er konstruert for å beveges, ikke for å innta atten vanndrivende urter på en gang, eller utsettes for tortur "light" i form av strøm. Det er jo ikke rart vi blir mer og mer overvektige her i samfunnet når vi hele tiden motarbeider vår egen kropp!!!!! Dette var ikke rettet spesielt mot noe, bare generell frustrasjon på en torsdag kveld..... tilgi med :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå