AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #1 Skrevet 22. mai 2019 Min far har bodd alene nesten hele livet. Han har vært mye ensom, noe som har vært helt grusomt for meg. Jeg har prøvd mitt beste å hjelpe, men med 4 barn så begrenser det seg jo såklart. Han har to søsken, begge godt gift, har store eneboliger, flere hytter, og de bor i samme by. Ikke en gang har de invitert han eller kommet på besøk. Ingen julelunsj, ingen kaffe på en lørdag osv. De inviterte han på julaften mens foreldrene levde, men etter de døde og jeg og bror fikk egne hjem er det vi som har invitert. Uansett, han er nå innlagt grunnet alvorlig sykdom 😓 Jeg bør vel ringe de, men jeg kjenner og på et enormt sinne for at de ikke kunne vært der når han var vital og sprek. Han lever nok trolig gjennom dette og får noen år til, heldigvis. Men hvorfor skal de bry seg nå da, når de aldri ellers gjør det? De kommer til å bli sint om jeg ikke sier noe, og det skjønner jeg.. åååh, hva kan jeg gjøre!?! Anonymkode: 3eed8...161
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #2 Skrevet 22. mai 2019 Du gir de beskjed. Anonymkode: 53cea...885 13
Gjest Krampus Skrevet 22. mai 2019 #3 Skrevet 22. mai 2019 Du må gi beskjed. Det er bare sånn man må gjøre selv om det er irriterende.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #4 Skrevet 22. mai 2019 Så de har ikke invitert ham, men har han invitert dem? Det er ikke bare den enes ansvar å holde kontakten. Ellers er det vel mer naturlig å feire jul med sine barn enn sine søsken i voksen alder. Men ja, du bør gi de beskjed så sant det er det din far ønsker. Anonymkode: 0d0d4...a07 13
SansaS Skrevet 23. mai 2019 #5 Skrevet 23. mai 2019 Tenk på din far og ikke dine egne følelser. Situasjoner som dette skaper valg man kan angre på resten av livet. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #6 Skrevet 23. mai 2019 Han har ikke invitert, men min far har slitt psykisk, og han har vært innlagt grunnet det. Og han har slitt økonomisk, så jeg tror ikke han har villet invitere de i sin lille leilighet.. Anonymkode: 3eed8...161 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #7 Skrevet 23. mai 2019 Skjønner ikke hvorfor du er irritert på søskene hans. Det er da ikke deres ansvar alene å sørge for å opprettholde kontakten. Selv om han sliter psykisk, så har også han et ansvar. Når det gjelder julefeiring så er det naturlig å feire denne med egne barn om man har det, så du har ingen grunn til å klandre de. Selvsagt ringer du å informerer om innleggelsen. Anonymkode: 610d2...f1b 3
Antoinette Skrevet 23. mai 2019 #8 Skrevet 23. mai 2019 Her er det nok mer som ligger bak..... men du gir selvsagt beskjed. 2
Gjest HappyWaffle Skrevet 23. mai 2019 #9 Skrevet 23. mai 2019 Du gir da selvsagt beskjed! Dette er ikke riktig sted og tid å ta «hevn» på
Gent82 Skrevet 23. mai 2019 #10 Skrevet 23. mai 2019 Ser hva du mener, ts og forstår dilemmaet.. Vrien beslutning det der..
Leo Skrevet 23. mai 2019 #12 Skrevet 23. mai 2019 Du gir beskjed enkelt og greit. I slike sammenhenger får man la evt. konflikter ligge og vise litt storsinn. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #13 Skrevet 23. mai 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Min far har bodd alene nesten hele livet. Han har vært mye ensom, noe som har vært helt grusomt for meg. Jeg har prøvd mitt beste å hjelpe, men med 4 barn så begrenser det seg jo såklart. Han har to søsken, begge godt gift, har store eneboliger, flere hytter, og de bor i samme by. Ikke en gang har de invitert han eller kommet på besøk. Ingen julelunsj, ingen kaffe på en lørdag osv. De inviterte han på julaften mens foreldrene levde, men etter de døde og jeg og bror fikk egne hjem er det vi som har invitert. Uansett, han er nå innlagt grunnet alvorlig sykdom 😓 Jeg bør vel ringe de, men jeg kjenner og på et enormt sinne for at de ikke kunne vært der når han var vital og sprek. Han lever nok trolig gjennom dette og får noen år til, heldigvis. Men hvorfor skal de bry seg nå da, når de aldri ellers gjør det? De kommer til å bli sint om jeg ikke sier noe, og det skjønner jeg.. åååh, hva kan jeg gjøre!?! Anonymkode: 3eed8...161 Hva om, ts, du bruker momentet? Dette er onklene dine. Ring. Si "Pappa er innlagt på sykehus. Jeg håper du tar deg tid til å besøke han. Jeg vil også si at det har vært en skuffelse og en påkjenning de siste årene når far som du vet har vært så ensom og nedfor at du ikke har tatt deg tid til han, så jeg håper du kan være der hans siste år" Familie, ts, er ofte som oss andre. De tar seg tid til seg selv først, og at de glemmer andre er mer ubetenksomhet enn en bevisst handling. Anonymkode: c5cc4...b5a 7
Gent82 Skrevet 23. mai 2019 #14 Skrevet 23. mai 2019 (endret) Synes ikke det er så bastant 'selvsagt' at hun skal gi beskjed, jeg da. Mulig de er snobbete selvgode assholes..hvorfor er det selvsagt ? Kanskje bør hun, kanskje la være. Vet ikke nok til å gi et svar egentlig Endret 23. mai 2019 av Gent82 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #15 Skrevet 23. mai 2019 Jeg syns du skal gi beskjed. Tenk på faren din. Han har sikkert ett savn etter de. Hvis de "våkner" opp nå og besøker han og er der for han så kan det bety enormt for han. Anonymkode: 6c85f...f25 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #16 Skrevet 23. mai 2019 Men hvis han ikke har invitertdem, kan du da ikke klandre dem for å ikke ha invitert?? Det går begge veier, og for alt du vet så har de hatt sitt og stri med også!! Gi beskjed, det er faktisk ikke du som skal bestemme hvordan forholdet dem imellom skal være. Anonymkode: 92aaa...6ac 4
Tøytigern Skrevet 23. mai 2019 #17 Skrevet 23. mai 2019 Du har mao tenkt å hevne deg på dem ved å ikke informere dem. Det vil bare slå tilbake på deg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #18 Skrevet 23. mai 2019 Skjønner godt at du er sint. Hjerteskjærende å lese 🥺 kanskje dette kan bli en oppvekker for dem? Anonymkode: 42f4d...ed1
Frida Skrevet 23. mai 2019 #19 Skrevet 23. mai 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Min far har bodd alene nesten hele livet. Han har vært mye ensom, noe som har vært helt grusomt for meg. Jeg har prøvd mitt beste å hjelpe, men med 4 barn så begrenser det seg jo såklart. Han har to søsken, begge godt gift, har store eneboliger, flere hytter, og de bor i samme by. Ikke en gang har de invitert han eller kommet på besøk. Ingen julelunsj, ingen kaffe på en lørdag osv. De inviterte han på julaften mens foreldrene levde, men etter de døde og jeg og bror fikk egne hjem er det vi som har invitert. Uansett, han er nå innlagt grunnet alvorlig sykdom 😓 Jeg bør vel ringe de, men jeg kjenner og på et enormt sinne for at de ikke kunne vært der når han var vital og sprek. Han lever nok trolig gjennom dette og får noen år til, heldigvis. Men hvorfor skal de bry seg nå da, når de aldri ellers gjør det? De kommer til å bli sint om jeg ikke sier noe, og det skjønner jeg.. åååh, hva kan jeg gjøre!?! Anonymkode: 3eed8...161 Hva ønsker din far? Jeg ville latt ham avgjøre det om han er i stand til å si hva han vil du skal gjøre.
Tøytigern Skrevet 23. mai 2019 #20 Skrevet 23. mai 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner godt at du er sint. Hjerteskjærende å lese 🥺 kanskje dette kan bli en oppvekker for dem? Anonymkode: 42f4d...ed1 Det tviler jeg dessverre på at det blir. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå