AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #1 Skrevet 22. mai 2019 Jeg har verdens nydeligste jente på snart syv år. Vi skal nå igang med oppfølging grunnet fedme. Hun ligger akkurat i grenseland mellom overvektig og fedme. Dette skjærer meg i hjertet, fordi hun har så lav selvtillit grunnet vekten sin. Hver dag er en kamp. Hun vil ikke på svømmetrening pga de store lårene sine, hun vil ikke på turntrening grunnet det samme. Hun gråter hver morgen før skolen grunnet klærne. Ingenting er bra nok fordi hun ikke føler seg vel i klærne. Hun får av og til kommentarer grunnet vekten sin fra jevnaldrende. Ikke mange, men nok til at det tærer på selvtilliten. Jeg har selvsagt tatt det direkte med foreldrene til de barna det gjelder, men mistenker at hun får mange flere kommentarer hun ikke forteller om. Hun er relativt lukket og lite åpen dersom det er utfordringer på skolen. Det rare er at ingen av oss foreldre er overvektige. Hun er mye aktiv i hverdagen, og hun spiser mindre enn det som er anbefalt i henhold til alder. Vi er også svært strenge på søtsaker. Det er kun forbeholdt lørdag. Virker rett og slett som om hun er allergisk mot kalorier. Utfordringen er at hun har søsken som er normalvektige, som er svært aktive idrettsbarn og som trenger kaloriene de får. Hvordan var prosessen ift oppfølgingen? Vi har vært hos helsesøster, lege ved helsestasjon som har sendt fastlege henvisning. Dit skal vi om ikke lenge. Hvordan skåne barnet for det det skal igjennom når det i utgangspunktet er vàr på vekten sin? Vi har null fokus på vekt og kalorier i hverdagen, men teller selvfølgelig slike ting i stillhet vi voksne. Redd dette fører til at hun føler seg enda mer annerledes og enda mer mislykket enn nå. Anonymkode: 8bd50...bc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå