Gå til innhold

Har Birkenstock endret på modellene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et par Birkenstock, er 95% sikker på at det er modellen Arizona. De er flere år gamle og svært mye brukt, så de er ganske slitne. I fjor kjøpte jeg meg et par nye, Birkenstock Arizona i akkurat samme størrelsen som jeg hadde. Men, de var ikke like gode! Var liksom for store, selv om de var akkurat samme strl. Nå har jeg prøvd igjen, samme strl og modell - men denne gangen gjorde jeg et forsøk på den smale varianten. De passet bedre, men er heller ikke like gode som de gamle. 

Noen som vet om de har endret noe på modellene? 

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette har faktisk jeg lurt på også. Jeg hadde et par eldre Arizona som var megagode, myke og behagelige å bruke. Kjøpte et nytt par nå i sommer som skal være nøyaktig samme modellen, soft footbed og narrow fit. Samme farge og størrelse. Men de er altså helt annerledes å bruke, ikke like gode og de fremstår som mye hardere enn de gamle. 

Anonymkode: 7c301...3d2

AnonymBruker
Skrevet

De er definitivt hardere enn før.

Anonymkode: 878ca...af1

AnonymBruker
Skrevet

De finnes med bred og smal lest så kanske dere kjøpt motsatt av det dere hadde fra før?

Anonymkode: b5ceb...252

AnonymBruker
Skrevet

Som bruker over skriver; de finnes i bred og hard lest, og også i hard og myk såle. Så smart å prøve før man kjøper 😊

Også stor forskjell i mykheten i skinnet. Noen farger er skikkelig stive, mens andre er helt myke. 

Anonymkode: 72080...633

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel færre modeller i skinn og flere i det de kaller birko-flor (eller noe i den duren) 

Jeg fikk akkurat et par av en ny modell med rem bak, og selv om jeg kjøpte de i samme størrelse som jeg pleier så var det større 🤔

Anonymkode: 07ae4...372

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...