Gå til innhold

gps og halsbånd til katt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om noen har erfaring med gps og halsbånd til katt? katten min nærmer seg året og jeg tenkte at i sommer så skal hun få begynne å gå ut. Jeg tar henne med ut i sele flere ganger i uken. Har også sett på katteluke som skal registrere chippen på katten. Vet noen om den katteluken registrerer chippen selv om katten bruker halsbånd?

Jeg har sett på dette halsbåndet: https://www.hcpet.no/produkt/5568/rogz-halsband-alleycat-rosa-m-refleks-s-11-mm-x-20-31-cm/

og denne gpsen: https://www.tailit.com/nb/gps-til-katt/

Virker halsbåndet og gpsen greit? har noen erfaringer med katteluke som registrerer chip og bruk av halsbånd samtidig?

Anonymkode: 06080...53c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

og en ting til. Hva er den tryggeste måten å frakte katt i bil? har tidligere brukt et vanlig plastbur til katter, men finnes det et ordentlig kattebur som er testet? vil ikke at katten skal dø om vi er i en ulykke. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

og en ting til. Hva er den tryggeste måten å frakte katt i bil? har tidligere brukt et vanlig plastbur til katter, men finnes det et ordentlig kattebur som er testet? vil ikke at katten skal dø om vi er i en ulykke. 

Så lite bur som mulig som kan plasseres på gulvet mellom forsete og baksete. Da er katten så trygg som den kan bli. Dere også. 

Anonymkode: e84a3...cc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så lite bur som mulig som kan plasseres på gulvet mellom forsete og baksete. Da er katten så trygg som den kan bli. Dere også. 

Ja, det er det jeg har gjort hittil. Så det er altså det tryggeste? ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det jeg har gjort hittil. Så det er altså det tryggeste? ts

Ja

For da kan ikke buret bli slengt rundt i bilen. Og katten kan ikke bli slengt rundt i buret. 

Gjest Promqueen
Skrevet

Når det gjelder bur til bil er vario cage det aller beste. Det er kollisjonstestet. Det er beregnet for hund men kan så klart brukes til katt også. Dette er jo bur som må stå i bagasjerommet. Og det koster. Så om man frakter katten mye kan det jo være verdt det. 

Husk endelig kastrering før katten slippes ut. Og bruk halsbånd beregnet for katt. Det er slike som løsner lett om den henger seg fast. Et annet tips er å ikke skrive navnet på katten på en evt. tag som henges på halsbåndet. Siden hvis katten har lært seg å lyde på navet sitt kan ikke fremmede rope på den. Beste å skrive på er telefonnummer og at den er merket med ID-chip.

Gjest Promqueen
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Buret bør være såpass at katten kan snu seg. Ikke greit å presse katten inn i et bittelite bur.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Promqueen skrev:

Når det gjelder bur til bil er vario cage det aller beste. Det er kollisjonstestet. Det er beregnet for hund men kan så klart brukes til katt også. Dette er jo bur som må stå i bagasjerommet. Og det koster. Så om man frakter katten mye kan det jo være verdt det. 

Husk endelig kastrering før katten slippes ut. Og bruk halsbånd beregnet for katt. Det er slike som løsner lett om den henger seg fast. Et annet tips er å ikke skrive navnet på katten på en evt. tag som henges på halsbåndet. Siden hvis katten har lært seg å lyde på navet sitt kan ikke fremmede rope på den. Beste å skrive på er telefonnummer og at den er merket med ID-chip.

Hun er kastrert, chippet og vaksinert. Jeg bruker vario cage til min hund. Burde jeg kanskje kjøpe den minste størrelsen til katt da? Ser det halsbåndet greit ut? det ligger link i hovedinnlegget. ts.

Gjest Promqueen
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er kastrert, chippet og vaksinert. Jeg bruker vario cage til min hund. Burde jeg kanskje kjøpe den minste størrelsen til katt da? Ser det halsbåndet greit ut? det ligger link i hovedinnlegget. ts.

Ja, halsbåndet er til katt så det kan brukes. Om vario cage buret du allerede har ikke er veldig stort kan du nok bruke det til katten også. Hvordan hund brukes det til?

Endret av Promqueen
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Promqueen skrev:

Ja, halsbåndet er til katt så det kan brukes. Om vario cage buret du allerede har ikke er veldig stort kan du nok bruke det til katten også. Hvordan hund brukes det til?

Bruker det til en liten hund. Hun veier 3 kg.

Gjest Promqueen
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruker det til en liten hund. Hun veier 3 kg.

Da skal det gå greit å bruke det til katt også tenker jeg 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...