Gå til innhold

Når legen aldri svarer NAV ang legeerklæring.Uføretrygd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer da? Er gått over 1 mnd nå og legen min svarer jo ikke på forespørselen fra NAV om legeerklæring de skal ha for å kunne åpne opp for uføretrygd. Kjenner det stresser meg litt selv om jeg enda har AAP 

Anonymkode: fc893...c7f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du selv purret på legen? 

Anonymkode: 29b08...5be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det som skjer er at det automatisk sendes ut purringer, med jevne mellomrom, helt til han svarer. Det som skjer om han svarer alt for seint, er at det går utover deg, fordi saken ikke kan belyses og dokumenteres. Men i mellomtiden, så ringer jeg eller en av kollegaene mine på landets NAV-kontor og maser på legen, flere ganger om nødvendig, slik at saken skal ordne seg til beste for deg. :) Og da begynner han å mule, og veier til slutt opp tiden det tar for han å skrive en slik erklæring opp mot ubehaget og tiden det tar å bli purra på av oss. Og så gjør han det.

Mas du og. Det er faktisk mer effektivt.

Anonymkode: 70f6e...660

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og du.. En måned er INGENTING, det er helt normalt, og selv om jeg skjønner at du stresser, så hjelper det kanskje å høre det?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som skjer er at det automatisk sendes ut purringer, med jevne mellomrom, helt til han svarer. Det som skjer om han svarer alt for seint, er at det går utover deg, fordi saken ikke kan belyses og dokumenteres. Men i mellomtiden, så ringer jeg eller en av kollegaene mine på landets NAV-kontor og maser på legen, flere ganger om nødvendig, slik at saken skal ordne seg til beste for deg. :) Og da begynner han å mule, og veier til slutt opp tiden det tar for han å skrive en slik erklæring opp mot ubehaget og tiden det tar å bli purra på av oss. Og så gjør han det.

Mas du og. Det er faktisk mer effektivt.

Problemet er at jeg aldri får tak i legen og ikke får snakke med han, men må sende mld på helsenorge som aldri blir besvart dessverre.

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du.. En måned er INGENTING, det er helt normalt, og selv om jeg skjønner at du stresser, så hjelper det kanskje å høre det?

Ja det hjelper å høre at det er normalt, takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Bestill deg en legetime da. 

Anonymkode: c87b6...c93

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at jeg aldri får tak i legen og ikke får snakke med han, men må sende mld på helsenorge som aldri blir besvart dessverre.

Ja det hjelper å høre at det er normalt, takk :)

Da kan jo du bestille en time hos fastlegen, og ta det opp? At det i tillegg stresser deg, er jo relevant i hans behandlingsforhold til deg som pasient.

Anonymkode: b43b7...b00

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mann måtte bestille time til legen og han nektet å dra derfra før legen hadde skrevet under. Da hadde han vært 5 mnd uten en krone. 

Anonymkode: 4d7ff...e9b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan jo du bestille en time hos fastlegen, og ta det opp? At det i tillegg stresser deg, er jo relevant i hans behandlingsforhold til deg som pasient.

Anonymkode: b43b7...b00

Jeg har vært hos legen og tatt det opp før jeg tok det opp med NAV.Han sa jeg skulle få NAV til å sende , men så svarer han ikke på det han selv sa jeg skulle få NAV til å gjøre. Blir litt oppgitt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Purr på legen selv. Bare begrunn det med at det viktig at legen får litt fortgang på sin del, fordi behandlingstiden er så lang hos Nav eller noe sånt, så virker det ikke masete om det er det som bekymrer deg.

Anonymkode: 5d07b...7d3

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mann måtte bestille time til legen og han nektet å dra derfra før legen hadde skrevet under. Da hadde han vært 5 mnd uten en krone. 

Anonymkode: 4d7ff...e9b

Det er jo helt sykt, heldigvis har jeg  2 år igjen av AAP

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt sykt, heldigvis har jeg  2 år igjen av AAP

Har vedtak på to år til? 

AnonymBruker
Skrevet

Ring legekontoret og si til sekretæren at du trenger å snakke med legen ang. lege-erklæring. Så sier hun at legen er opptatt. Så svarer du når passer det å ringe? Så svarer hun f.eks imorgen, kanskje med et tidspunkt. Så sier du at da ringer jeg imorgen, og så gjør du det. Hver gang før du legger på, så får du dem til å angi et tidspunkt enten når du kan nå legen, eller når erklæringen skal være skrevet. Så sier du flott, da ringer jeg tilbake til dere da og får bekreftet dette. Så presser/fotfølger du dem på den måten til de blir dritlei og får det gjort. Ring hver dag om nødvendig.

Anonymkode: 6a521...c83

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vedtak på to år til? 

Vedtak på 1 år i slengen, men har i 4 år etter gamle regler tilsammen. Har hatt AAP i 2 år

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring legekontoret og si til sekretæren at du trenger å snakke med legen ang. lege-erklæring. Så sier hun at legen er opptatt. Så svarer du når passer det å ringe? Så svarer hun f.eks imorgen, kanskje med et tidspunkt. Så sier du at da ringer jeg imorgen, og så gjør du det. Hver gang før du legger på, så får du dem til å angi et tidspunkt enten når du kan nå legen, eller når erklæringen skal være skrevet. Så sier du flott, da ringer jeg tilbake til dere da og får bekreftet dette. Så presser/fotfølger du dem på den måten til de blir dritlei og får det gjort. Ring hver dag om nødvendig.

Anonymkode: 6a521...c83

Dessverre er det ikke så lett. Har forsøkt, får bare svar at jeg må sende mld til legen på helsenorge. Og der svarer han ikke. De på legekontoret sier at det er der jeg må kontakte legen og at de ikke gir beskjed videre. Og helsenorge , der så svarer legen aldri Sist jeg skrev var 6 mnd siden og enda ikke svar så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Må bare bestille ny legetime og det er to mnd ventetid på den legen dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Ring på morgenen å få en øhjelp time da 🙄

2 mnd ventetid? Da hadde jeg bytta fastlege asap.

Anonymkode: 04725...1f0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når er fristen på erklæringen da? Legen må prioritere hele tiden, så hvis det er lenge til fristen som er satt og hn har annet som haster mer må erklæringen din vente. Har legen all informasjon som trengs eller venter hn på noe fra andre? Ville bestilt meg en legetime og tatt det derfra. 

Anonymkode: 17de3...c9d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om ikke du får svar på helsenorge som de sier at du skal få, må det være å forvente at legesekretærene kan hjelpe deg med ett svar fra legen. Legekontorene er jo tross alt en servicebedrift, merkelig serviceinnstilling fra legekontoret sin side. 

Anonymkode: 8ee82...ca4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Trapp opp på legekontoret da! 

Anonymkode: 86176...2de

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror legene også glemmer det de skal gjøre når det er travelt. Min lege sendte heller aldri inn på den siste og avgjørende attesten. Fikk melding via Nav på nett at de hadde ikke fått den tross purring. Så tilslutt ringte jeg og fikk komme til en vikarlege som min lege har. Legen sjekka i systemet og så at det var brev fra Nav der. Legen kjente min historie og  sendte inn nødvendig dokumentasjon. Fikk da melding fra Nav etter en tid at dokumentasjon var mottatt og var i søkeprosess. Fikk det innvilget.

Du må bare purre via telefon eller møte opp og snakke med de i skranken. 

Anonymkode: 8a990...ef8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...