AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #1 Skrevet 22. mai 2019 Er helt sykt hvordan det er blitt etter at det poppet opp nye bompenger her hvor vi bor. Vi får problemer økonomisk pga dette og jeg er mildt sagt steik forbanna på alle disse ekstraskattene vi får tredd over hodet. Jeg håper bompengepartiet i Bergen vinner frem og virkeligheten blir slått inn i ansiktet på de som sitter nå. Kanskje irrasjonelt å stemme på noe slikt, men er faktisk godt stemt for at nok faktisk er nok nå. Anonymkode: 6392a...910 6
Husholdning1 Skrevet 22. mai 2019 #2 Skrevet 22. mai 2019 Det er absolutt ikke irrasjonelt å stemme FNB. Problemet er at man vet lite om hvordan de vil stemme i øvrige saker. 5
Dodge Skrevet 22. mai 2019 #3 Skrevet 22. mai 2019 Då må du sykle til trening eller flytte. Eller, la idrettsgrenen din være sykling, løping eller kappgang. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #4 Skrevet 22. mai 2019 Jeg måtte si opp jobben, flytte, og selge bilen pga. bompenger og økte bensinpriser. Nå bor jeg på hybel og har deltidsjobb fremfor leilighet og fulltidsjobb. Jeg hadde rett og slett ikke råd til å komme meg til og fra jobb med øvrige utgifter på toppen. Buss var ikke et reelt alternativ. Området jobben lå i var for høyt priset til at jeg kunne flytte nærmere, og i et presset market fikk jeg ikke noe nærmere der jeg alt bodde, og måtte til slutt ta til takke med en deltidsjobb, selge bilen, og finne en hybel i nærheten av jobben. Så nå går jeg forsåvidt til jobb og hjem igjen. Og der blir jeg, for jeg har ikke råd til å gjøre så mye annet. Går ikke akkurat til sentrum på shopping eller kaffe, ut å spise, ta en dram osv., slik jeg kunne før,. Så der dør jo butikkene som døgnfluer. Anonymkode: 410fb...b44 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #5 Skrevet 22. mai 2019 Du får få deg en sykkel. FNB er ikke i stand til å styre noe som helst annet enn sin egen aksjon, så det er skremmende om de får så mange stemmer som meningsmåingene viser. Leser man partiprogrammet deres er det ikke måte på hvor mye de skal fikse innen flere ulike felt, samtidig som de skal fjerne bompenger, fjerne eiendomsskatt, fjerne egenandeler....og ikke ett sted i programmet deres står det hvor de faktisk skal få penger fra. I tillegg har de folk totalt uten politisk erfaring på listene sine, jeg kjenner flere som står relativt høyt på listen, og de virker ikke helt å forstå at å bli valgt inn i bystyret for det meste handler om helt andre ting enn bompenger. Anonymkode: 8fec1...6e9 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #6 Skrevet 22. mai 2019 1 time siden, Dodge skrev: Då må du sykle til trening eller flytte. Eller, la idrettsgrenen din være sykling, løping eller kappgang. Nei, det må jeg ikke. Faktisk kan det tenkes at jeg kommer til stemme FNB for å sende min lille beskjed innover systemet. Anonymkode: 6392a...910 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #7 Skrevet 22. mai 2019 Skaff deg mer penger. Anonymkode: c549a...66b 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #8 Skrevet 22. mai 2019 Noreg = NAIVT 👍 ler av dere. Nå først klages det. Vært forbanna i 10 år og sett lenge hvor det vil ende. Først nå våkner Olabo med klaging. Hahaha 😂😂👍👍 pass til dere!! Staten trenger kr til innvandring og det begynner å bli panikk på tinget. Men dere forstår vel ikke at det er der hele sannheten ligger heller. Hadde hatt nok kr om ikke olabo skulle redde hele verden. Fjellgeiter ass ✌️ Anonymkode: 5c415...cb6 1
Tøytigern Skrevet 22. mai 2019 #9 Skrevet 22. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noreg = NAIVT 👍 ler av dere. Nå først klages det. Vært forbanna i 10 år og sett lenge hvor det vil ende. Først nå våkner Olabo med klaging. Hahaha 😂😂👍👍 pass til dere!! Staten trenger kr til innvandring og det begynner å bli panikk på tinget. Men dere forstår vel ikke at det er der hele sannheten ligger heller. Hadde hatt nok kr om ikke olabo skulle redde hele verden. Fjellgeiter ass ✌️ Anonymkode: 5c415...cb6 Hva er det du roter med? 13
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #10 Skrevet 22. mai 2019 14 minutter siden, Tøytigern skrev: Hva er det du roter med? Klarer du ikke å se sammenhengen ? Som forventet av en naiv olabo ✌️ Anonymkode: 5c415...cb6
Tøytigern Skrevet 22. mai 2019 #11 Skrevet 22. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Klarer du ikke å se sammenhengen ? Som forventet av en naiv olabo ✌️ Anonymkode: 5c415...cb6 Olabo. Er det et møbel fra IKEA? 21
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #12 Skrevet 22. mai 2019 1 minutt siden, Tøytigern skrev: Olabo. Er det et møbel fra IKEA? Til og med jeg skjønte hva h*n mente, og jeg er ikke spesielt kjapp i huet 🥴 Anonymkode: 83172...7fb 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #13 Skrevet 22. mai 2019 2 minutter siden, Tøytigern skrev: Olabo. Er det et møbel fra IKEA? Stemmer og det kommer opprinnelig fra Sverige, men tipper du foretrekker netthandel slik at butikker kan nedlegges. Du er typen til det liksom ✌️ Anonymkode: 5c415...cb6
Tøytigern Skrevet 22. mai 2019 #14 Skrevet 22. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte si opp jobben, flytte, og selge bilen pga. bompenger og økte bensinpriser. Nå bor jeg på hybel og har deltidsjobb fremfor leilighet og fulltidsjobb. Jeg hadde rett og slett ikke råd til å komme meg til og fra jobb med øvrige utgifter på toppen. Buss var ikke et reelt alternativ. Området jobben lå i var for høyt priset til at jeg kunne flytte nærmere, og i et presset market fikk jeg ikke noe nærmere der jeg alt bodde, og måtte til slutt ta til takke med en deltidsjobb, selge bilen, og finne en hybel i nærheten av jobben. Så nå går jeg forsåvidt til jobb og hjem igjen. Og der blir jeg, for jeg har ikke råd til å gjøre så mye annet. Går ikke akkurat til sentrum på shopping eller kaffe, ut å spise, ta en dram osv., slik jeg kunne før,. Så der dør jo butikkene som døgnfluer. Anonymkode: 410fb...b44 Sånt som dette bør jo bli lagt fram for politikerne eller skrevet om i avisene. Stor skam. Leit at du måtte oppleve dette og ikke kan bo der du vil og ha din gamle jobb.
Tøytigern Skrevet 22. mai 2019 #15 Skrevet 22. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stemmer og det kommer opprinnelig fra Sverige, men tipper du foretrekker netthandel slik at butikker kan nedlegges. Du er typen til det liksom ✌️ Anonymkode: 5c415...cb6 Netthandel er greit så lenge man må gjennom bomringen for å få handlet. Alt blir jo mye dyrere. Dessuten er det en urettferdig fordelt utgift. (!)
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #16 Skrevet 22. mai 2019 1 minutt siden, Tøytigern skrev: Netthandel er greit så lenge man må gjennom bomringen for å få handlet. Alt blir jo mye dyrere. Dessuten er det en urettferdig fordelt utgift. (!) Akkurat det jeg forsøker å forklare. Hvorfor kjører dem på med avgifter??? Arb plasser går tapt vær dag og kjærring regjeringa sier at Norge aldri har gått bedre og mindre arb.ledighet. Sannheten er at flere og flere får kun deltidsjobber og klasseskille vil øke kraftig pga naiviteten. Tykkærna og co sier at våre nye landsmenn må ut i jobb og jeg spør hvordan når det ikke er arbeid til våre egne engang? Dem sitter kun å ser på tall og er fornøyde når tallene er på rett side. Eiendomsskatter / bomringer osv kommer kun pga Norge begynner å bli et MEGET dyrt land å drifte pga nettopp høy innvandring OL utgifter og olabo er faktisk så tjukke i hodet at dem sitter å tror på hva disse politikerne trykker ut. Husk mine ord 😊✌️ Anonymkode: 5c415...cb6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #17 Skrevet 22. mai 2019 Skal også bli bompenger her jeg bor. Jeg må nok flytte etterhvert så jeg blir naboen til jobben og kan gå til jobb og trening tror jeg. Det er dumt for jeg digger å bo her jeg bor nå. Anonymkode: e18cc...a17 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #18 Skrevet 22. mai 2019 Det er utrolig mye staten kunne kuttet av utgifter. Feks betaler de 1 million i året til 2 av 2 fiskeoppdretter jeg vet om for visningssenter for at skoler kan komme på besøk. Hvor mange får dette? Samtidig som disse betaler ut millioner i bonuser til ansatte for overskudd. U-hjelp i milliard klassen blir delt ut i hytt og pine. Luksus fengsler. Oppstart av bedrifter får milliarder (selv om de ikke har en sjanse eller mål). Hvor mye betaler staten for alle e-bay forsendelsene fra kina? Byrokrati kan kuttes. Å sette opp disse bomstasjonene koster. Det er mye å spare. Anonymkode: 00779...6a8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #19 Skrevet 22. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er utrolig mye staten kunne kuttet av utgifter. Feks betaler de 1 million i året til 2 av 2 fiskeoppdretter jeg vet om for visningssenter for at skoler kan komme på besøk. Hvor mange får dette? Samtidig som disse betaler ut millioner i bonuser til ansatte for overskudd. U-hjelp i milliard klassen blir delt ut i hytt og pine. Luksus fengsler. Oppstart av bedrifter får milliarder (selv om de ikke har en sjanse eller mål). Hvor mye betaler staten for alle e-bay forsendelsene fra kina? Byrokrati kan kuttes. Å sette opp disse bomstasjonene koster. Det er mye å spare. Anonymkode: 00779...6a8 Hvem er du til å komme men en slik påstand? "Oppstart av bedrifter får milliarder (selv om de ikke har en sjanse eller mål)? Dere er ikke til å tro her på forumet. Anonymkode: c549a...66b 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #20 Skrevet 22. mai 2019 Bompengepartiet har ikke noe realistisk partiprogram, de er helt ute å kjøre. Masse lovnader om alt mulig, men ikke ETT ord om hvor de skal ta pengene fra. Reduserte bompenger betyr at noe annet vil bli dyrere eller i verste fall forsvinne. Jeg skjønner at folk er sinte fordi de må ut med mer penger. Men de som reagerer sterkest er de som har sluppet helt unna bompenger i alle år. Folk har betalt bompenger til og fra jobb i årevis, mens andre har kunnet kjøre gratis både til jobb og fritidsaktiviteter. Er DET rettferdig? Og man glemmer jo helt en av de viktigere grunnene til flere bomstasjoner, og det er at man vil redusere biltrafikken, ikke bare i sentrum men også utenfor. Man kunne kanskje heller kalt det en forurensingsavgift? Anonymkode: ee9ae...33e 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå