SunnivaOslo Skrevet 26. mai 2019 #61 Skrevet 26. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: ace6f...802 Du hadde ikke noe poeng m.a.o Flott😁
Anusnym Skrevet 26. mai 2019 #62 Skrevet 26. mai 2019 Standard drittslenging mellom kvinner og menn på Internett 😜 Noen få slenger dritt om det motsatte kjønn fordi de føler seg tråkka på og vil hevne seg. Det oppfattes som om alle kvinner / menn mener det slik, realiteten et at de som skrev det ikke mener det selv engang. Dette er et typisk drittslengingsinnlegg mot menn, med standardfrasene om bitre incels. Hun som skrev det later som om det er et seriøst innlegg, de fleste skjønner jo at det er forsøk på å såre menn. Og kanskje for å hevde seg ved å tråkke på andre. Samme med menn som sier alle norske kvinner er overvektige og vil forbli ensom etter fylte 40.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #63 Skrevet 26. mai 2019 43 minutter siden, SunnivaOslo said: Du hadde ikke noe poeng m.a.o Flott😁 Jeg har skrevet poenget flere ganger. At du ikke klarer å se det, for at det går så langt over hodet på deg, får du ta på din egen kappe. Anonymkode: ace6f...802 2
KapteinJ Skrevet 26. mai 2019 #64 Skrevet 26. mai 2019 Har ikke giddet å lese alle innlegg i tråden her, men skal prøve meg på en forklaring, når du sier incel så føler jeg du bruker det som generell substitutt for "taper"/misogynist e.l, men en incel er en mann som av en eller annen grunn har totalt feilet når det kommer til kjærligheten. Denne gruppen utgjør nok ikke på langt nær 50% av den mannlige befolkningen, men det er heller ikke en rent liten del som har dårlige odds på å få seg en dame. Ta en titt på denne grafen om hvordan kvinner og menn rangerer hverandre når det kommer til utseende: Her ser en veldig klart at en stor andel av menn blir rangert som særdeles lite attraktive av kvinner, mens på den andre siden rangerer menn kvinner relativt normalfordelt rundt 3/5. Hvis du legger dette sammen med kvinners tendens til å bare gå etter menn som er like attraktive eller mer enn seg selv, så forstår en fort at det blir en ganske betydelig andel tapere her, så lenge disse kurvene ikke overlapper 1:1 så blir noen "tapere" som ikke kan matches enkelt. Et annet problem som blir mer og mer merkbart ettersom kvinner inntar og så overtar høyere utdanning er at lavt utdannede menn faller av, som en generell observasjon gifter høyt utdannede kvinner seg med minst like høyt utdannede menn. Menn har ikke det samme kravet om at kvinner må være like høyt utdannet og ha like høy inntekt som de selv, derfor var ikke dette et stort problem når menn dominerte høyere utdanning, mens når kvinner utgjør 3/5 i høyere utdanning så er det innlysende at markedet blir bra for menn med høy utdanning og status, mens menn som ikke når opp blir valgt bort. Dette er i alle fall de to faktorene jeg vil trekke frem for å forklare problemet med ufrivillig single menn. 2
herzeleid Skrevet 26. mai 2019 #65 Skrevet 26. mai 2019 1 time siden, KapteinJ skrev: Har ikke giddet å lese alle innlegg i tråden her, men skal prøve meg på en forklaring, når du sier incel så føler jeg du bruker det som generell substitutt for "taper"/misogynist e.l, men en incel er en mann som av en eller annen grunn har totalt feilet når det kommer til kjærligheten. Denne gruppen utgjør nok ikke på langt nær 50% av den mannlige befolkningen, men det er heller ikke en rent liten del som har dårlige odds på å få seg en dame. Ta en titt på denne grafen om hvordan kvinner og menn rangerer hverandre når det kommer til utseende: Her ser en veldig klart at en stor andel av menn blir rangert som særdeles lite attraktive av kvinner, mens på den andre siden rangerer menn kvinner relativt normalfordelt rundt 3/5. Hvis du legger dette sammen med kvinners tendens til å bare gå etter menn som er like attraktive eller mer enn seg selv, så forstår en fort at det blir en ganske betydelig andel tapere her, så lenge disse kurvene ikke overlapper 1:1 så blir noen "tapere" som ikke kan matches enkelt. Et annet problem som blir mer og mer merkbart ettersom kvinner inntar og så overtar høyere utdanning er at lavt utdannede menn faller av, som en generell observasjon gifter høyt utdannede kvinner seg med minst like høyt utdannede menn. Menn har ikke det samme kravet om at kvinner må være like høyt utdannet og ha like høy inntekt som de selv, derfor var ikke dette et stort problem når menn dominerte høyere utdanning, mens når kvinner utgjør 3/5 i høyere utdanning så er det innlysende at markedet blir bra for menn med høy utdanning og status, mens menn som ikke når opp blir valgt bort. Dette er i alle fall de to faktorene jeg vil trekke frem for å forklare problemet med ufrivillig single menn. Enig i dette. Samtidig tror jeg to andre veldig viktige faktorer er innstillingen vi som samfunn har til forhold, og økonomi. Mange unge vokser i dag opp med et ideal om å være "ung og fri", og dette gjør nok at mange ikke finner noen før sent i livet. Dette er nok særlig negativt for kvinner, som har kortere tid på seg til å få barn og der, som du er inne på, deres attratktivitet på mange måter går nedover samtidig som deres krav til en partner blir høyere. Det er en potensielt lei miks. Samtidig ser en en del feminister som er negative til kjernefamilien og mener dette er et "patriarkalsk" verktøy, noe som nok ikke akkurat bidrar til bedre familieforhold. Samtidig er måten menn forsørger kvinner endret. Der det før var mer direkte foregår det i dag indirekte gjennom velferdsstaten. Med andre ord er det en del faktorer som legger til rette for at kvinner kan velge bort menn og få barn uten menn i sitt liv, samtidig som de samme mennene må forsørge henne om hun velger å få et barn via donor eller med en tilfeldig mann på byen. Det tror jeg godt vi kan komme til å se mer til fremover. 2
Miklo Velka Skrevet 26. mai 2019 #66 Skrevet 26. mai 2019 2 hours ago, KapteinJ said: Dette er i alle fall de to faktorene jeg vil trekke frem for å forklare problemet med ufrivillig single menn. 52 minutter siden, herzeleid said: Enig i dette. Samtidig tror jeg to andre veldig viktige faktorer er innstillingen vi som samfunn har til forhold, og økonomi. Takk for gode innspill, det kan ofte være langt mellom de her når dette temaet dukker opp. Forfriskende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå