AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #21 Skrevet 22. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinner avskyr svakhet hos menn noe de selvsagt aldri vil innrømme og måten de gjør det på er blant annet å kalle alle menn for incels osv. En mystiks greie at når kvinner opplever utfordringer som diskriminering og vold da er det et sammfunsansvar å fikse det, men når det gjelder menn så er det deres eget problem. Mens menn blåaser hodet av seg gnåler feminister om at de føler seg objektivsisert, mens de står med trutmunn på selfien eller at menn har sitter for breibent på bussen. Anonymkode: 22679...d96 Og du har misset poenget totalt. Huff... Anonymkode: 5ad7f...ca8 2
Gent82 Skrevet 22. mai 2019 #22 Skrevet 22. mai 2019 Når dere som klager på menn her og at det er så mange incels, bla bla bla, fryder dere over at dere fikk kapret en bra mann. Hva om dere som klager får en sønn, som kanskje ikke er flott/kul nok og ikke får seg kjæreste, kanskje er han for lav, feil ditt feil datt. Det jeg lurer på er, vil dere si at sønnen deres er en incel og taper også? Eller skjer noe så villt at dere møter dere selv i døra en dag...? 8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #23 Skrevet 22. mai 2019 46 minutter siden, Gent82 skrev: Når dere som klager på menn her og at det er så mange incels, bla bla bla, fryder dere over at dere fikk kapret en bra mann. Hva om dere som klager får en sønn, som kanskje ikke er flott/kul nok og ikke får seg kjæreste, kanskje er han for lav, feil ditt feil datt. Det jeg lurer på er, vil dere si at sønnen deres er en incel og taper også? Eller skjer noe så villt at dere møter dere selv i døra en dag...? Jeg poengterer i innlegget mitt at det er mange som er bitre. Der er også en del som er incels, men naturligvis ikke like mange som menn som er bitre. De er ikke akkurat i flertall. Den største forekomsten av incels er heller ikke i Norge. Fryder meg ikke over å ha kapret en bra mann, men er glad fordi jeg har en mann som ikke er bitter på kvinner for hvordan samfunnet er i dag. En mann med selvinnsikt. Det er ikke alle menn som har. Jeg vet ikke hva du definerer som bra mann, men for meg er det jeg nettopp beskrev en ganske flott mann. Jeg har møtt mange menn, og det er sjelden vare å finne en oppegående, reflektert mann som klarer å se en sak fra flere sider og som tar ansvar for seg selv og livet sitt, og ikke skylder på alle andre om hvorfor ting ble så det ble. Jeg ønsker også å være en slik kvinne. Fordi å være offerlam lønner seg aldri. Feil ditt og feil datt. Du vet at slik er det blant kvinner også? Menn er ikke enestående når det kommer til å bli utstøtt av samfunnet. Jeg vet ikke hvorfor du nevner det, men kanskje det er for å rettferdiggjøre det å være bitter? I så tilfelle så kan det ikke rettferdiggjøre det, nei. Akkurat som det ikke rettferdiggjør en kvinnelig mannehater som er bitter. Jeg skal ikke ha barn, så angående det med sønn kan jeg ikke svare på. Jeg ser ikke på enkeltindivider som tapere. Det er en dårlig holdning å ha. Anonymkode: 5ad7f...ca8 5
Jalp Skrevet 22. mai 2019 #24 Skrevet 22. mai 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ingen grunn til å latterliggjøre deg, du svarer jo på en saklig måte. Men hva mener du er løsningen her? Og hvorfor tror du så mange menn skylder spesifikt på kvinner, ene og alene? Høres ikke ut som du gjør det. Jeg har møtt menn som gjør kvinner til syndebukker når det kommer til alt. Dette er ikke gøy for kvinner å høre heller. Det har seg også slik at mye av det du skriver gjelder også for kvinner... Selv er jeg en kvinne som har følt meg utstøtt fra samfunnet helt siden jeg var liten. Aldri følt at jeg passa inn som alle de andre kvinnene. Føler meg ulik alle. Det er mange som meg. At kvinner blir favorisert er jeg delvis enig i. Kjønnspoeng for å komme inn på studier er for eksempel helt tullete. Anonymkode: 5ad7f...ca8 Man må ha med seg historikken. Feminismens radikale forklaringsmodeller på diskriminering av kvinner har vært veldig spesifikt rettet mot menn generelt. Og er man hvit middelaldrende mann som meg, er man automatisk en del av problemet og ikke en del av løsningen. Man er en del av et patriarkat og medlem av gutteklubben grei. Det er grovt stigmatiserende og urettferdig da de fleste norske menn er tilhengere av like muligheter og rettigheter uansett kjønn. Meg innbefattet. Problemet er sammensatt og tildels strukturelt. Jeg har nevnt at vi ikke har en kjønnsnøytral likestillingslov. Det er et sterkt signal om at diskriminering av menn ikke er så viktig. Dernest har vi over flere tiår sett at premissene for politikken har vært basert på påstander som ikke har rot i virkeligheten. Etterhvert som forskning avdekker dette, blir det forsøkt bagatellisert. Det er bl.a en grov ubalanse mellom kjønnene der det forskes på kjønn. Ni av ti er kvinner og da står mannsperspektivene svakt. Akkurat denne kjønnsubalansen er ikke ensidig kvinners feil da dette også handler om at menn ikke tar relevant utdanning innenfor denne forskningen. Men resultatet er det samme. Mannsperspektivet taper. Å bekjempe utstøting og radikalisering i visse grupper av menn starter med å se dem, anerkjenne problemene og å inkludere dem i løsningen. I dag blir de latterliggjort og stemplet som usexy sutrere. Dette skal ikke gå på bekostning av annen bekjempelse av diskriminering - for eksempel diskriminering av kvinner. Vi trenger en felles kamp mot diskriminering men da må man endre dagens lovverk og politikk. 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #25 Skrevet 22. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo spørre de og snakke med de, så kanskje du kan danne deg en mening på den bakgrunnen. Altså snakke med i stedet for om de.... Anonymkode: 91d75...938 Å spørre menn som er bitre om hvorfor de er bitre er ikke så enkelt som du tror. Svært få av disse mennene har selvinnsikt og klarer ikke å sette ord på følelsene sine, i stedet angriper de meg som kvinne som spør om noe så forferdelig dumt, i følge dem. Se på noen av svarene i tråden her, så skjønner du nok. Det er svært irriterende når man ønsker å samle litt kunnskap, men i stedet blir møtt av barnslige herseteknikker. Anonymkode: 5ad7f...ca8 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #26 Skrevet 22. mai 2019 Vær så snill å slutt å bruk ordene bitter og incel hele tida da 😂 Ellers er jo dette er jo et typisk trolleinnlegg, designet for å prøve å provosere folk. Ls det dø ut i stillhet Anonymkode: c184c...399 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #27 Skrevet 22. mai 2019 Feministene har visst ikke bruk for menn lenger. Anonymkode: 9946a...f6b 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #28 Skrevet 22. mai 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å spørre menn som er bitre om hvorfor de er bitre er ikke så enkelt som du tror. Svært få av disse mennene har selvinnsikt og klarer ikke å sette ord på følelsene sine, i stedet angriper de meg som kvinne som spør om noe så forferdelig dumt, i følge dem. Se på noen av svarene i tråden her, så skjønner du nok. Det er svært irriterende når man ønsker å samle litt kunnskap, men i stedet blir møtt av barnslige herseteknikker. Anonymkode: 5ad7f...ca8 Her tilegner du en gruppe en lang rekke svært negative personlighetstrekk. Du har tilegnet de bitterhet, manglende selvinnsikt, du har tilegnet de manglende evne til å sette ord på følelser, du tilegner de agresivitet. Slik du skriver det framstår det konkluderende. Tror du selv at disse "sannhetene" du har laget for deg selv om denne gruppen gjør deg i bedre eller dårligere stand til å ha en åpen og fordomsfri dialog med dem? Anonymkode: 91d75...938 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #29 Skrevet 22. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vær så snill å slutt å bruk ordene bitter og incel hele tida da 😂 Ellers er jo dette er jo et typisk trolleinnlegg, designet for å prøve å provosere folk. Ls det dø ut i stillhet Anonymkode: c184c...399 Hvorfor skal det dø ut når folk svarer på det såpass bra som det gjøres hittil i tråden? Det må være noe du ikke har fått med deg. Anonymkode: 6405b...b8f
Camlon Skrevet 23. mai 2019 #30 Skrevet 23. mai 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor er halvparten av mennene i Norge bitre? Hvorfor er der så mange incels? Heldigvis er ikke samboeren min blant denne gruppen menn, og kontrastene er virkelig store. Har diskutert dette med samboeren min flere ganger. Han er usikker selv, og klarer ikke helt å sette seg i incels og bitre menns situasjon. Han forstår det rett og slett ikke. De mennene jeg kjenner, som så klart hverken er bitre eller incels, står som et like stort spørsmålstegn som oss kvinner. Føler de seg truet av feminismen? Vet mange menn vil fnyse av denne kommentaren. Men det må jo være litt spesielt å bli likestilt med kjønnet du har sett ned på og som du anser som svakere enn deg selv? Er det det som er problemet eller ligger det mer bak? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Jeg syns det er et spesielt fenomen. Jada, finnes bitre kvinner også.. Men de er litt mer, hva skal man si. Stille. De dreper ikke og voldtar ikke pga de er bitre på kvinner, og de mener heller ikke at menn fortjener å bli drept og voldtatt. Det gjør incels som henger på hardbarka incels forum. Er det for lite forskning på incel fenomenet? Hvor er psykologene og forskerne her? Anonymkode: 5ad7f...ca8 Det som egentlig har skjedd er at du har blitt radikalisert. Det finnes ikke masse incels, bitre menn har alltid eksistert og de som faktisk er bitre pleier ikke å drepe eller voldta. Jeg anbefaler sterkt at du slutter å henge på incel forum, og prøver å få erfaring med menn fra det virkelige liv. 5
Tøytigern Skrevet 23. mai 2019 #31 Skrevet 23. mai 2019 Mennene fant Kg, leste litt der for seg selv og ble avskrekket. Det var det som skjedde. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #32 Skrevet 23. mai 2019 En god, stødig og trygg mannemann er det kanskje litt færre av enn før, men når jeg ser hvordan mange utlendinger oppfører seg (spesielt balkanland) er jeg glad jeg ikke er kvinne der. Jeg vil ikke være en underkuet kjøkkenslave som skal kontrolleres døgnet rundt mens han flyr rundt og er utro, og er glad det ikke er så vanlig her til lands. Anonymkode: 3ed0f...78a 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #33 Skrevet 23. mai 2019 Når det gjelder summen av incels tror jeg faktisk dette var ganske likt på 80 tallet som nå. Problemet nå er at internett lettere gjør at de rotter seg sammen. Og jeg tror det finnes langt færre incels enn kvinner tror. Problemet er at likestillingen har gått i hode på kvinner og i 2019 så er ikke kvinner vant til menn som sier dem i mot. Dette gjør at hvis en mann sier de i mot eller har en mening om noe har kvinner for det første lav terskel på å definere det som kvinnehat(noe som tyder på at de ikke er 100% sikker på at likestillingen er i havn) og for det andre får "prinsessesyndromet" en knekk, og bare en ørliten egen mening fra menn gjør at de finner en ekstern forklaring om at en mann er bitter incels. Jeg har opplevd det selv etter jeg fortalte en kvinne hva jeg syntes om hennes oppførsel, noe som var litt rart siden jeg er forlovet med ei uten en slik oppførsel. Man kan referere til KG for eksempel. Det finnes både tråer om kvinner og menn som klager på preferanser hos motsatt kjønn. Lager en mann en slik tråd blir han automatisk definert som bitter incels. Lager en kvinne en slik tråd blir det diskusjon om at menn sikter høyere enn de selv befinner seg og videre til at dette er grunnen til at noen menn er incels. Hovedpoenget er at det har ikke skjedd så mye med menn som mange tror. Eneste er at husmorrollen er borte. Men incels har eksistert før internets tid. Anonymkode: ed2a7...0bc 4
Isambard Skrevet 23. mai 2019 #34 Skrevet 23. mai 2019 Det er litt pussig å lese en tråd om hvorfor noen menn bitre og forakter kvinner, og så kommer det så mye dritt om menn. Litt ironisk, spør du meg. TS mener halvparten er bitre incels. Andre tror de har kuppet den eneste normale mannen som var igjen. Det er jo ikke sånn. 6
MortenMinstelønn Skrevet 23. mai 2019 #35 Skrevet 23. mai 2019 (endret) På 22.5.2019 den 19.46, AnonymBruker skrev: Hvorfor er halvparten av mennene i Norge bitre? Er de virkelig det? Det tror jeg ikke noe på. Menn smiler på sin vei gjennom grusomme hendelser som krig eller at datteren henger seg. De overlever. Det er utrolig hva noen av mine venner har gått igjennom Og fikser det. Ikke fordi det er forventet. Men fordi vi ønsker det. Vi skal hele tiden videre. Og sutrer ikke. Du tenker kanskje på den delen av menn som skriver på nett. Det er ikke et representativt utvalg av menn. De er nok noe mer bitre. De representerer ikke menn! Endret 23. mai 2019 av MortenMinstelønn 3
herzeleid Skrevet 24. mai 2019 #36 Skrevet 24. mai 2019 På 22.5.2019 den 19.46, AnonymBruker skrev: Hvorfor er halvparten av mennene i Norge bitre? Hvorfor er der så mange incels? Heldigvis er ikke samboeren min blant denne gruppen menn, og kontrastene er virkelig store. Har diskutert dette med samboeren min flere ganger. Han er usikker selv, og klarer ikke helt å sette seg i incels og bitre menns situasjon. Han forstår det rett og slett ikke. De mennene jeg kjenner, som så klart hverken er bitre eller incels, står som et like stort spørsmålstegn som oss kvinner. Føler de seg truet av feminismen? Vet mange menn vil fnyse av denne kommentaren. Men det må jo være litt spesielt å bli likestilt med kjønnet du har sett ned på og som du anser som svakere enn deg selv? Er det det som er problemet eller ligger det mer bak? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Jeg syns det er et spesielt fenomen. Jada, finnes bitre kvinner også.. Men de er litt mer, hva skal man si. Stille. De dreper ikke og voldtar ikke pga de er bitre på kvinner, og de mener heller ikke at menn fortjener å bli drept og voldtatt. Det gjør incels som henger på hardbarka incels forum. Er det for lite forskning på incel fenomenet? Hvor er psykologene og forskerne her? Anonymkode: 5ad7f...ca8 De som kan defineres som incels, og som dreper og voldtar fordi de er bitre, tror jeg utgjør en ekstremt liten gruppe. Det en nok ser vokse frem i større grad er motreaksjoner på en del feministiske dogmer og "likestillingstiltak". Den siste dokumentaren på "brennpunkt" illustrerer problemet godt: En sprer myter om diskriminering, manglende likestilling eller stiller menn i et dårlig lys, og viljen til å belyse disse feilene, eller ta det innover seg, virker ofte liten. Da er det klart det bygger seg opp en viss frustrasjon, når du vet den "andre siden" tar feil og ikke forholder seg til fakta, men sjelden blir stilt til ansvar for det. Heldigvis kommer nok dette til å snu, og med en mer sannferdig offentlig diskusjon rundt disse temaene tror jeg mye av frustrasjonen vil legge seg. 3
Miklo Velka Skrevet 24. mai 2019 #37 Skrevet 24. mai 2019 On 5/22/2019 at 7:46 PM, AnonymBruker said: Hvorfor er halvparten av mennene i Norge bitre? Link? On 5/22/2019 at 7:46 PM, AnonymBruker said: Hvorfor er der så mange incels? Hvor mange incels finnes det i Norge? Eller i din hjemby? Hvor stor andel er det av den mannlige voksne befolkningen? 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #38 Skrevet 24. mai 2019 Min teori er at såkalte bakmenn har gjennom 2 verdenskriger tappet Europa for maskulin kapasitet, i og med at ‘de beste dør flrst’, dvs, de med best gener, handlekraftige gener, dør først. Lett match å ‘ta’ menn når de svakeste er tilbake. Er som å utarme kvinnebefolkningen i Europa også etterpå skal menn sitte på sin høye hest og få det de peker på. Så frekt? Så flaut? Vi hadde vært dritdeprimerte kvinner Bakmennene frydet seg over at de kunne kontrollere gjennom kvinner, for kvinner kontrollerer barna, og kvinner tenker med følelser og er lettere å lede. Jeg tror disse folka har allverdens tid jeg. Det er en del av moroa deres. Mens vi tullinger ‘tror’ på menneskerettigheter osv, noen sitter og ler høyt og har intelligens vi bare kunne drømme om. George Orwell klarte å se frem i tid. Det finnes slike .... ehhhh ... men flotte damer fra Norge bare vifter med hendene og bare: hihi Anonymkode: 81f4c...727
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #39 Skrevet 24. mai 2019 1 time siden, Miklo Velka skrev: Link? Hvor mange incels finnes det i Norge? Eller i din hjemby? Hvor stor andel er det av den mannlige voksne befolkningen? Slike som han her som spør om ’er det flere tomatsuppeposer på kiwi enn på rema 1000?’ hvem gidder å svare slike eklinger Anonymkode: 81f4c...727 1
Miklo Velka Skrevet 24. mai 2019 #40 Skrevet 24. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Slike som han her som spør om ’er det flere tomatsuppeposer på kiwi enn på rema 1000?’ hvem gidder å svare slike eklinger Anonymkode: 81f4c...727 Var ikke det jeg spurte om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå