Gå til innhold

Vaske jakke som ikke kan vaskes

Anbefalte innlegg

Gjest Khloe
Skrevet

Hei! Jeg kjøpte nettopp en jakke. Det er second hand, så jeg fikk en sinnsykt bra pris på den i forhold til å kjøpe ny. Jeg sparte en god del tusenlapper for å si det sånn.

Da jeg kom hjem merket jeg at jakken luktet veldig bål. Jeg ville uansett vaske den ettersom den er brukt. Men så leste jeg vaskeinstruksen hvor det stod: "do not wash". 

Så hva gjør jeg nå egentlig? Jeg kan jo ikke gå rundt å lukte grillpølse heller. 

Har noen erfaring med å vaske på håndvask? Det er en vaffeljakke.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør på et renseri hva de sier

Anonymkode: 910e5...4e3

AnonymBruker
Skrevet

Heng ut til lufting. Hvis det ikke hjelper, så få den renset.

Mange plagg som er merket "do not wash" kan likevel vaskes, men det er umulig å vurdere dette uten å vite hvilke materialer jakken er laget av (eventuelt pluss litt til - fargene kan flyte ut på noen mønstrete tekstiler).

Anonymkode: 04b63...ada

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Khloe skrev:

Hei! Jeg kjøpte nettopp en jakke. Det er second hand, så jeg fikk en sinnsykt bra pris på den i forhold til å kjøpe ny. Jeg sparte en god del tusenlapper for å si det sånn.

Da jeg kom hjem merket jeg at jakken luktet veldig bål. Jeg ville uansett vaske den ettersom den er brukt. Men så leste jeg vaskeinstruksen hvor det stod: "do not wash". 

Så hva gjør jeg nå egentlig? Jeg kan jo ikke gå rundt å lukte grillpølse heller. 

Har noen erfaring med å vaske på håndvask? Det er en vaffeljakke.

Jeg har vasket en jakke i ren ull som kun skulle renses. Den hadde flekker og jeg hadde kjøpt den i bruktbutikk og ville uansett vaske den. Vasket for hånd med milo, det gikk veldig bra. Jakka ble flekkfri og var like fin etterpå. 

Anonymkode: 2c5c5...ad2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...