AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #21 Skrevet 22. mai 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva syntes dere om å spare penger kontant? Jeg har sparekonto, men har begynt å spare litt kontant også. Det har lenge vært snakk om et kontantfri samfunn, men jeg føler likevel at staten ikke trenger å vite hvor mye jeg egentlig har. Ikke at jeg er millionær eller noe, men er alenemor og tenker når den tiden kommer å jeg skal kjøpe meg bolig så må jeg bruke alt av sparepengene jeg har på konto på bolig og da er det greit å ha litt kontanter ved siden av. Jeg tar ut en viss sum hver måned nå som jeg ikke bruker. Er det flere der ute som sparer kontant? Anonymkode: ad661...0f8 Den setningen henger ikke på greip. Kan du utdype? Anonymkode: 897fe...2b0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #22 Skrevet 22. mai 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes du at en forbrytelse kan gjøres fordi det eventuelt er liten sjanse for å bli tatt for den? Jeg synes IKKE det. Anonymkode: 897fe...2b0 Hva lov bryter man og hva straff kan man få ved å ha penger hjemme? Anonymkode: a9481...735 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #23 Skrevet 22. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva lov bryter man og hva straff kan man få ved å ha penger hjemme? Anonymkode: a9481...735 Jeg snakker om kontantbeholdning som enkelte ulovlig lar være å føre opp på selvangivelsen. Anonymkode: 897fe...2b0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #24 Skrevet 22. mai 2019 Jeg har alltid en 20.000-30.000 liggende hjemme, ikke bryr jeg meg on å oppgi det, og ikke var det store jobben å veksle de inn i nye sedler. Har hatt så mye som 200.000 i kontanter på det meste. Ts, spar og kos deg, drit i de som sier du taper renter eller hva det skulle være, du vil fort bli kvitt kontantene om du faktisk vil. Anonymkode: 4e97d...11c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #25 Skrevet 22. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker om kontantbeholdning som enkelte ulovlig lar være å føre opp på selvangivelsen. Anonymkode: 897fe...2b0 Så man har plutselig ikke lov å ha noen tusenlapper hjemme nå? Anonymkode: aa648...99d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #26 Skrevet 22. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så man har plutselig ikke lov å ha noen tusenlapper hjemme nå? Anonymkode: aa648...99d Lovbruddet skjer i det du ikke fører opp kontantbeholdningen på selvangivelsen, hvis jeg ikke har misforstått. Og slik har det da vært i "alle år". Anonymkode: 897fe...2b0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #27 Skrevet 22. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva syntes dere om å spare penger kontant? Jeg har sparekonto, men har begynt å spare litt kontant også. Det har lenge vært snakk om et kontantfri samfunn, men jeg føler likevel at staten ikke trenger å vite hvor mye jeg egentlig har. Ikke at jeg er millionær eller noe, men er alenemor og tenker når den tiden kommer å jeg skal kjøpe meg bolig så må jeg bruke alt av sparepengene jeg har på konto på bolig og da er det greit å ha litt kontanter ved siden av. Jeg tar ut en viss sum hver måned nå som jeg ikke bruker. Er det flere der ute som sparer kontant? Anonymkode: ad661...0f8 1. Kan du forklare hvorfor du ikke vil at staten skal "vite hvor mye du egentlig har" ? 2. Hvordan og hvor vil du oppbevare kontantene? (Pengene dine kan brenne opp hjemme eller bli stjålet - det kan de ikke i banken) 3. Hvorfor må du bruke alt av spreapengene du har på konto til boligkjøp? - Kan du ikke ha flere kontoer eller budsjettere pengene? 4 Jeg sparer kanskje litt kontant bare for gøy, dersom jeg skal unne meg noe - som feks en ny tattovering. (Har et sånt glass jeg putter cash i, av og til....) Anonymkode: d3d62...235 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #28 Skrevet 22. mai 2019 Eg synest det er lurt å spara litt kontant. Du veit aldri når økonomien kjem til å kollapsa fullstendig. Det er teikn på at det kjem til å skje i nær framtid, spesielt i USA. Høyrest kanskje ekstremt ut. Ein pose med ris blir fort verdt meir en pengar når ting virkelig faller i grus. Anonymkode: a5170...516 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #29 Skrevet 22. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker om kontantbeholdning som enkelte ulovlig lar være å føre opp på selvangivelsen. Anonymkode: 897fe...2b0 Og jeg spør igjen hva dette "lovbruddet" fører til? Anonymkode: a9481...735
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #30 Skrevet 22. mai 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eg synest det er lurt å spara litt kontant. Du veit aldri når økonomien kjem til å kollapsa fullstendig. Det er teikn på at det kjem til å skje i nær framtid, spesielt i USA. Høyrest kanskje ekstremt ut. Ein pose med ris blir fort verdt meir en pengar når ting virkelig faller i grus. Anonymkode: a5170...516 Eg kjem for å ta risen din. Anonymkode: a9481...735
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #31 Skrevet 22. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Eg kjem for å ta risen din. Anonymkode: a9481...735 Det er jo det som kjem til å skje med preppers Berre tull å ha fleire hundre tusen heima i huset forresten. 12 minutter siden, AnonymBruker said: Og jeg spør igjen hva dette "lovbruddet" fører til? Anonymkode: a9481...735 Eg er ikkje jurist, men sikkert ein eller anna form for underslag? Anonymkode: a5170...516
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #32 Skrevet 22. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette fra NAV? De sender da alt av penger elektronisk. De bruker ikke giro-utbetalingsblanketter i 2019 Anonymkode: 897fe...2b0 Jeg får giro-utbetaling pga. barnet mitt ikke har «egen» konto enda. Anonymkode: ad661...0f8
Apis Skrevet 22. mai 2019 #33 Skrevet 22. mai 2019 Kanskje lurere å spare i kobber, sølv eller gull mynter? 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #34 Skrevet 22. mai 2019 Jeg skjønner meg ikke på folk. Takk for alle svar, men hva er greia med at folk skal nesten stemple meg som kriminell? Jeg har ikke tenkt å spare flere 100.000 kr for å så sette det inn på konto. Har heller ikke tenkt å lure staten eller hva enn folk poengterer her. Alle har vel lov å ha kontanter på seg, hvertfall når det ikke er snakk om svarte penger. Vi får garantert beskjed på forhånd når dagen nærmer seg og vi ikke lenger kan bruke kontanter. Jeg er garantert ikke den eneste som sparer noe kontant og ikke melder fra på selvangivelsen. Ts Anonymkode: ad661...0f8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #35 Skrevet 22. mai 2019 Det er jo ulovlig å ikkje oppgi formue til skattemyndighetene. Når det er sagt så skal du ha ganske mykje pengar stappa i madrassa før du er plikta til å betala formueskatt. Det er over 1.4m. Kvifor kan du ikkje føra det opp da? Nei du er såklart ikkje den einaste. Anonymkode: a5170...516
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #36 Skrevet 22. mai 2019 Spar i vei du, folk gjør så mye "ulovlig " hele tiden og ulovlig også for å nevne det i samme slengen, så at du sparer tar ikke livet av noen. Anonymkode: 753b1...9c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå