Gå til innhold

Treningssenter - prishopp på 50% etter ett år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sitter her litt irritert. Jeg kjøpte medlemskap på et treningssenter. Bindingstiden var 1 år og medlemskapet er nå i ferd med å gå ut. Jeg tenkte derfor å forlenge medlemskapet, og tenkte at det var naturlig at jeg skulle få fortsette der til samme pris. Det var det visst ikke. Jeg leste på nettsiden at dersom jeg skulle få fortsette til samme pris måtte jeg binde meg i enda ett år. Det er uaktuelt for meg siden jeg flytter bort for å studere til høsten. Det beste tilbudet de hadde var et prishopp fra 269 kr/md til 399 kr/md. Jeg synes det var veldig merkelig, og sendte en e-post og forklarte situasjonen min. De bekreftet imidlertid bare at dersom jeg ville fortsette å trene der måtte jeg betale 399 kr/md siden jeg ikke kunne binde meg. Er dette normal praksis for treningssentre? Jeg må innrømme at jeg synes det er dårlig kundebehandling å belønne ett års medlemskap med ett prishopp på 50%...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt opp. Binding er noe herk. Synes medlemsskap på treningssentre er veldig dyrt nå. Folk bør sette foten ned.

Anonymkode: c88e8...0f9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja de fleste treningssentre har hatt forskjell i pris på binding og ikke binding. 

Men pga konkurranse har flere og flere gått over til uten binding heldigvis. 

Og noen opererer med oppsigelsestid på 1 mnd eller flere mnd, dette er nyttig å spørre om. Unngå dem med lang oppsigelsestid. 

Anonymkode: 80fa6...861

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt at treningssenter har rimeligere alternativ om man binder seg til en viss tid, desverre. Det gjør treningssenter svindyrt for dem som ikke skal trene der i et år eller bare vil teste ut om det er noe for dem. 

Anonymkode: 12d6f...cb7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke dette er så rart jeg da. De fleste abonneringstjenester opererer med samme stil, billigst pris om man kjøper medlemskap for 12 mnd, dyrere for 6 mnd og dyrest per måned. VPN-tjenesten min er slik og det mener jeg at Spotify også er? Eller er det kanskje Apple pay. Jeg synes det gir mening.

Anonymkode: 2c74c...021

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke dette er så rart jeg da. De fleste abonneringstjenester opererer med samme stil, billigst pris om man kjøper medlemskap for 12 mnd, dyrere for 6 mnd og dyrest per måned. VPN-tjenesten min er slik og det mener jeg at Spotify også er? Eller er det kanskje Apple pay. Jeg synes det gir mening.

Anonymkode: 2c74c...021

Kan være at jeg tenker feil, men når jeg tenker bindingstid så tenker jeg at det er en periode der man må være bundet, og deretter fortsetter medlemskapet bare at man nå kan avslutte når man har lyst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...