Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne fra vi gikk på videregående. Vi hang sammen det meste av tiden til vi var rundt 26 år. Vi var stort sett single men det var perioder hun hadde kjæreste. Etterhvert var hun mer og mer sammen med en annen venninde. Jeg fikk også nye venninner i ny jobb osv. Vi holdt forsatt kontakten, men hun ville ikke bli med meg ut lenger, alene eller med de andre. Hun ble bare med sin venninde ut. Etterhvert har det vært andre venninner men hun vil sjelden besøke meg, verken når jeg har eller ikke har kjæreste. Hun vil også sjelden ha besøk når jeg spør selv om hun er veldig mye hjemme. Det er nesten alltid en eller annen grunn til at det ikke passer. Enten er hun for sliten, telefonen er på rep eller det var ikke batteri igjen slik at hun ikke hørte telefonen osv. Jeg spør ikke ofte, så jeg maser ikke. Hun holder litt kontakt på tlf. eller mail men det er jeg som har holdt liv i "forholdet" i de 8 siste årene (er nå 34 år). Jeg er nå så lei! Er 90% sikker på at alle problemene med tlf. er løgn. Har vel bestemt meg for ikke å ta kontakt lenger. Jeg synes det er trist men orker ikke å bli holdt for narr lenger. Det er ikke så lett å si ifra til henne heller, for hun er en person som kommer i forsvar med en gang, og da er alt min feil. Liker derfor ikke konfrontasjoner med henne. Egentlig vil jeg fortsatt ha henne som venninne men føler det helt feil! Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Kanskje hun føler dere har vokst fra hverandre..

Eller bare er vant med at du tar kontakt, og derfor gjør lite selv.

Har du prøvd å la være å ta kontakt for å se om du hører noe?

Skrevet

Det høres ikke ut som noe godt venninneforhold i alle fall... Er vel som Dark Angel skriver, at dere kanskje har glidd fra hverandre. Slik skjer... selv om det er trist.

Du trenger vel uansett ikke ta kontakt for å avslutte vennineforholdet? Det høres jo ut som at hvis du slutter å ta kontakt, vil dere ikke ha noen kontakt lenger. Jeg syns i alle fall det er greiere å la slike ting bare gli over... kanskje finner dere tonen igjen seinere?

Skrevet

Jeg har to ganger tidligere bestemt meg for ikke å ta kontakt igjen. Plutselig ringer hun og er kjempeblid og hyggelig å snakke med og da er på en måte alt glemt fra min side. Neste gang jeg spør om hun kommer på besøk eller ønsker besøk er vi der igjen. Alltid en dustete unnskyldning. Jeg får vel bare prøve igjen og ikke gå i samme fella selv om hun ringer

Skrevet

Jeg ville droppet henne. Dvs. jeg ville ikke latt høre fra meg, og latt neste trekk være opp til henne. Det høres ut som du de siste 8 årene har mistet mer energi enn du har fått tilbake i dette vennskapsforholdet og 8 år med ubalanse ville ihvertfall fått meg til å gi opp. (Har selv droppet venninner som åpenbart ikke har vært interessert i å bevare vennskapet. ) Det er ikke lett når man har en lang felles historie, men i det lange løp tror jeg det er bedre enn å gå og irritere seg.

Skrevet

Vet hvordan du har det :trøste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...