Gå til innhold

Søsken som har vært i Oslo i en uke og doper seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, så var det tid igjen for at et av mine søsken igjen skulle på «date,» og har vært borte i Oslo siden 16.mai. Jeg, eks-kona(som han har to barn med) og mamma har prøvd å delvis overtale, lokke og true ham til å kutte ut og komme seg hjem og tilbake på jobb (møtte ikke opp på jobben sin hverken mandag, tirsdag eller i dag. Tror ikke han engang har sagt ifra og gitt noen som helst forklaring til sjefen i går eller i dag.

Men han er fortsatt i Oslo, og mamma kontaktet politi som ringte ham og forklarte at det er best om han drar hjem....

nei, han er fremdeles der og sannsynligvis doper seg. Han fikk lønning 15, og reiste altså 16....påstod han skulle komme tilbake dagen etter.

Han har vært deler av tiden hos en utenlands student på Kringsjå studentby, fant ekskona ut. Har sendt meldinger til denne personen også, sagt at broren min har barn han er ansvarlig for å forsørge, men hun reagerte med å blokkere meg.

Han har blokkert meg for dagevis siden, men har ikke blokkert mamma. Han sier han nå skal gjøre hva han selv vil uten at han skal trenge å forsvare seg. Ganske egoistisk og sykt, med tanke på at han har forsørgeransvar for to små barn....

Ekskona har kontaktet SiO med navnet til studenten han besøker, og sagt ifra om at det brukes dop på hybelen. Men hun har ikke hørt noe fra de....

Dette er noe han har holdt på med i 5-6 år. Jobbet i noen måneder, så begynt å gå på «date» som blir til flere dager i strekk med fravær fra jobb. Og så får han sparken. Flytter tilbake til ekskona. Får en ny jobb etter noen måneder, for så å ødelegge det arbeidsforholdet også med å gå på «dater» som utarter til å bli mange dager borte fra jobb, tusener av kroner han later som om han har brukt på «mat» på noen dager...

og nå igjen altså.

Hva faen skal man gjøre? Kjenner jeg hater folk som er så dumme og svake og egoistiske at de blir narkomane, og en del av meg ønsker han blir rundjult av en eller annen langer, eller tar overdose så vi endelig er kvitt dette problemet. Men det vil jo være trist for barna og ekskona, samtidig som det kanskje er bedre for dem å ikke ha noen far fremfor å ha en ondskapsfull, egoistisk, løgnaktig junkie som far som ikke er glad i annet enn sprøyta.

Anonymkode: c50ad...34c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hater? 

Tror du bør lese deg opp om rusavhengighet. 

Anonymkode: cd66d...d28

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hater? 

Tror du bør lese deg opp om rusavhengighet. 

Anonymkode: cd66d...d28

Du mener det ikke er noe galt i å ødelegge for familien sin, at det er synd på han og ikke barna hans? Nei, det blir for lettvint og overflatisk politisk korrekt. Han velger jo å dope seg, ingen tvinger han. Vi har ikke hatt en vanskelig oppvekst engang, han har høyere utdannelse og har(hadde?) en godt betalt jobb. Finnes ingen unnskyldning for dette. Så hvordan få han bort og tilbake på jobb?

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det bare hvert så enkelt TS. Så klart gjør rusen at han blir en selvsentrert drittsekk. Men er det noen som lurer på hvorfor?  De fleste rømmer fra noe og inn i rusen. Er ikke snakk om en svakhet eller dumhet, men for dem er det det enkleste. Eneste er å la han synke. Ekskona må holde barna vekk fra han og koble inn barnevernet så han ikke møter barna rusa. Han må få slengt virkeligheten i trynet. Å mase hjelper ikke. 

Anonymkode: e2467...d70

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Men ruser han seg hjemme også, eller er det bare når han er på disse «datene» et par ganger i året?

Anonymkode: aedbf...cb4

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener det ikke er noe galt i å ødelegge for familien sin, at det er synd på han og ikke barna hans? Nei, det blir for lettvint og overflatisk politisk korrekt. Han velger jo å dope seg, ingen tvinger han. Vi har ikke hatt en vanskelig oppvekst engang, han har høyere utdannelse og har(hadde?) en godt betalt jobb. Finnes ingen unnskyldning for dette. Så hvordan få han bort og tilbake på jobb?

sprøyter. Er det heroin eller amfetamin? Å dope seg er ikke et valg når man har kommet til et visst punkt. Det er en grunn til at mange i helsesektoren viser til narkomani som en sykdom. Han må selvfølgelig inn til rusbehandling, dreier deg seg om sprøyter vil han aldri kunne slutte ved egen hjelp. 

Anonymkode: cf18e...48a

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ruser han seg hjemme også, eller er det bare når han er på disse «datene» et par ganger i året?

Anonymkode: aedbf...cb4

Ruser seg noen ganger hjemme, men da er det visst «bare» hasj....han er på «dater» langt oftere enn et par ganger i året. Men med noen måneders mellomrom skjer det at han vil ruse seg så mye og lenge at han får sparken

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sprøyter. Er det heroin eller amfetamin? Å dope seg er ikke et valg når man har kommet til et visst punkt. Det er en grunn til at mange i helsesektoren viser til narkomani som en sykdom. Han må selvfølgelig inn til rusbehandling, dreier deg seg om sprøyter vil han aldri kunne slutte ved egen hjelp. 

Usikker, men tror det er amfetamin - om speed hører innunder der? Ekskona sier i alle fall han tar speed via sprøyter 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde iallefall reist til Oslo og hentet min bror om dette hadde skjedd meg. Jeg hadde så holdt han fast til han var nede fra rusen, og sørget for at han ble innlagt et sted. Å skrive her hjelper ingen. Ikke holdningene dine heller.

Anonymkode: cd009...27d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting dere kan gjøre nå. Det eneste dere kan gjøre er å vente på at han har brukt opp pengene sine, da kommer han tilbake. 

Høres ut som om det dreier seg om heroin, og da vil han ikke klare å plutselig slutte å dra hjem (pga abstinensene) før han ikke har noe valg (har bltt blakk).

Jeg var sammen med en sprøytenarkoman og heroinist i flere år og vet godt hvordan dette foregår. Det dere driver med nå hjelper ikke en dritt, bli de kastet ut fra hybelen finner de et nytt sted å ruse seg.

Anonymkode: a0391...b78

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde iallefall reist til Oslo og hentet min bror om dette hadde skjedd meg. Jeg hadde så holdt han fast til han var nede fra rusen, og sørget for at han ble innlagt et sted. Å skrive her hjelper ingen. Ikke holdningene dine heller.

Tror du seriøst at man sånn uten videre som pårørende kan tvangsinnlegge et annet menneske? Tror du at avrusning og rusbehandling fører noe sted hen dersom den rusavhengige selv ikke er motivert for behandlingen?

Anonymkode: 4613f...c8b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha, og hvordan foreslår du at jeg som er fysisk mindre og kvinne bare skal holde fast  og ta ham med bort fra Oslo?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du seriøst at man sånn uten videre som pårørende kan tvangsinnlegge et annet menneske? Tror du at avrusning og rusbehandling fører noe sted hen dersom den rusavhengige selv ikke er motivert for behandlingen?

Anonymkode: 4613f...c8b

Jeg hadde selvsagt klart å overtale han. Han er jo ikke en som har vært på plata i årevis. Han har vært rusa noen dager. De har ikke slutta å være mennesker selv om de bruker narkotika.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha, og hvordan foreslår du at jeg som er fysisk mindre og kvinne bare skal holde fast  og ta ham med bort fra Oslo?

Som søsteren hans, vil han høre på deg, om du sier de rette ordene.

AnonymBruker
Skrevet

Har han vært en litt sånn « oppfinnsom» type i perioder hele livet? Ikke med dop nødvendigvis, men andre periodiske og plutselige utskeielser? 

Anonymkode: 50807...eb5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usikker, men tror det er amfetamin - om speed hører innunder der? Ekskona sier i alle fall han tar speed via sprøyter 

speed er amfetamin. Når du har gått over til amfetamin via sprøyter er det ILLE. forferdelig avhengighetsskapende. Jeg vet om en jente som mistet sønnene pga amfetaminavhengighet. Sprøyter. Avhengigheten var så stor at amfetaminen gikk foran barna. så avhengighet er ikke er så sort hvitt som du tenker. Fetteren min som er ex- narkoman sa til meg at omtrent ingen greier slutte når de har begynt med sprøyter. Han sniffet amfetamin. Abstinensene når han sluttet var masse angst, søvnproblemer og han lå og nisvettet. Jeg kjenner ingen andre med så sterk jevnvilje enn han så jeg har masse respekt for de som greier komme seg ut av det. Jeg tror broren din må nå bunnen før han vil ha hjelp

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så var det tid igjen for at et av mine søsken igjen skulle på «date,» og har vært borte i Oslo siden 16.mai. Jeg, eks-kona(som han har to barn med) og mamma har prøvd å delvis overtale, lokke og true ham til å kutte ut og komme seg hjem og tilbake på jobb (møtte ikke opp på jobben sin hverken mandag, tirsdag eller i dag. Tror ikke han engang har sagt ifra og gitt noen som helst forklaring til sjefen i går eller i dag.

Men han er fortsatt i Oslo, og mamma kontaktet politi som ringte ham og forklarte at det er best om han drar hjem....

nei, han er fremdeles der og sannsynligvis doper seg. Han fikk lønning 15, og reiste altså 16....påstod han skulle komme tilbake dagen etter.

Han har vært deler av tiden hos en utenlands student på Kringsjå studentby, fant ekskona ut. Har sendt meldinger til denne personen også, sagt at broren min har barn han er ansvarlig for å forsørge, men hun reagerte med å blokkere meg.

Han har blokkert meg for dagevis siden, men har ikke blokkert mamma. Han sier han nå skal gjøre hva han selv vil uten at han skal trenge å forsvare seg. Ganske egoistisk og sykt, med tanke på at han har forsørgeransvar for to små barn....

Ekskona har kontaktet SiO med navnet til studenten han besøker, og sagt ifra om at det brukes dop på hybelen. Men hun har ikke hørt noe fra de....

Dette er noe han har holdt på med i 5-6 år. Jobbet i noen måneder, så begynt å gå på «date» som blir til flere dager i strekk med fravær fra jobb. Og så får han sparken. Flytter tilbake til ekskona. Får en ny jobb etter noen måneder, for så å ødelegge det arbeidsforholdet også med å gå på «dater» som utarter til å bli mange dager borte fra jobb, tusener av kroner han later som om han har brukt på «mat» på noen dager...

og nå igjen altså.

Hva faen skal man gjøre? Kjenner jeg hater folk som er så dumme og svake og egoistiske at de blir narkomane, og en del av meg ønsker han blir rundjult av en eller annen langer, eller tar overdose så vi endelig er kvitt dette problemet. Men det vil jo være trist for barna og ekskona, samtidig som det kanskje er bedre for dem å ikke ha noen far fremfor å ha en ondskapsfull, egoistisk, løgnaktig junkie som far som ikke er glad i annet enn sprøyta.

Skjønner ikke ekskona som gidder å ta han inn igjen da. Hvorfor gidder hun det? Ellers hadde jeg unngått han og aldri åpnet for han hvis han kom tilbake til deg. Så da slipper jo både du og barna dine å ha det sånn. Må være bedre for de å ha den utryggheten han sikkert gir de. 

Anonymkode: 9017a...461

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En godt betalt jobb? Du skrev jo at han får sparken jo. Make up your mind. :rolleyes:

AnonymBruker
Skrevet

Syns han høres helt rar ut jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ruser seg noen ganger hjemme, men da er det visst «bare» hasj....han er på «dater» langt oftere enn et par ganger i året. Men med noen måneders mellomrom skjer det at han vil ruse seg så mye og lenge at han får sparken

Kan du ikke heller kalle det: han er utro et par ganger nå og da, som du vet om. Hvis du igjen og igjen godtar det syns man ikke så synd på deg lenger. Da syns jeg du tar alt for lite hensyn til barna dine. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...