Gå til innhold

Nordic Choice Hotels bonusprogram

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det flere enn meg som er medlem og som har det som hobby å samle bonuspoeng?

Jeg finner stadig nye favoritthotell og koser meg med å spare opp poengene. 

Jeg synes Petter Stordalen har gjort en god jobb med å finne historiske bygninger som han har forvandlet til flotte hotell i alle prisklasser.

Anonymkode: e8f60...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå har jeg klart å krabbe meg opp på sølvnivå og har tilbud om gratis bonusnatt. Men jeg får jo ikke booket noe bonusnatt!! På hotellene jeg vil booke står det alltid 'ikke mulig å booke bonusnatt' fordi antall bonusbookinger er overskredet. Det er noe juks her, føler jeg. 

Jeg kan ta ut bonusen som 300 kr rabatt hvis jeg kjøper koffert hos Morris, liksom, 'juhuu' .. 

Nylig booket jeg rom på et choice hotell i Sverige - da stod det at hotellet var fullbooket på Nordic choice sin hjemmeside, men hos booking.com var det 5 ledige rom! Altså. 

Bortsett fra at jeg ikke får brukt bonusen til noe, så er jeg fornøyd med de andre fordelene da, og hotellrommene og slikt. 

Anonymkode: 07807...9b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg klart å krabbe meg opp på sølvnivå og har tilbud om gratis bonusnatt. Men jeg får jo ikke booket noe bonusnatt!! På hotellene jeg vil booke står det alltid 'ikke mulig å booke bonusnatt' fordi antall bonusbookinger er overskredet. Det er noe juks her, føler jeg. 

Jeg kan ta ut bonusen som 300 kr rabatt hvis jeg kjøper koffert hos Morris, liksom, 'juhuu' .. 

Nylig booket jeg rom på et choice hotell i Sverige - da stod det at hotellet var fullbooket på Nordic choice sin hjemmeside, men hos booking.com var det 5 ledige rom! Altså. 

Bortsett fra at jeg ikke får brukt bonusen til noe, så er jeg fornøyd med de andre fordelene da, og hotellrommene og slikt. 

Helt enig! Jeg har også reagert på det med å ta ut bonusnetter.. Ikke bra! Er stort sett fornøyd med rommene, jeg også. Av og til får jeg oppgradert rom uten kostnad selv om jeg kun har silvernivå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo fordi Booking.com kjøper et visst antall rom som selges. Da kan det være utsolgt når du bestille direkte hos hotellet.

Forstår du? :) 

Anonymkode: 7fa6e...49e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo fordi Booking.com kjøper et visst antall rom som selges. Da kan det være utsolgt når du bestille direkte hos hotellet.

Har skjønt det, men det er en merkelig praksis av hotell i en av Nordens største byer i en meget populær langhelg. I dette tilfellet må hotellet ha solgt alle rommene sine til booking.com 14 dager før denne langhelgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Jeg har også reagert på det med å ta ut bonusnetter.. Ikke bra! Er stort sett fornøyd med rommene, jeg også. Av og til får jeg oppgradert rom uten kostnad selv om jeg kun har silvernivå. 

Hvordan får du oppgradert, egentli? Spør du bare? Eller tilbyr de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får du oppgradert, egentli? Spør du bare? Eller tilbyr de? 

"Det hadde vært hyggelig med et rom med vannkoker, er det mulig?" Og så smiler du pent 🙂 Funker omtrent halvparten av gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samler kun til ‘bonusovernatting’ via hotels.com. Jeg nekter å låse meg til en kjede, spesielt en kjede som eies av tidens hykler! 

Anonymkode: 73648...3e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte det, og hotell.com men fant ut at det var andre kjeder og tilbud som var bedre.

Bla Radisson som er min favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare tull. Om du får bestilt via b.com og ikke choice.no er det fordi det er en delay i stengingen av booking kanalen. Om du ser et hotell du ønsker å booke hos men det er fullt på egen web anbefaler jeg å bestille direkte hos hotellet. Vanligvis stenger man for bookinger på web for å unngå overbook fordi det er delay på reservasjonene, og selger de siste rommene per tlf/epost/walk-ins. 

B.com er ingenting annet enn en glorified reiseagent. 

Det samme gjelder bonusnetter. Selv om det i utgabgspunktet er utsolgt for bonusrom er det alltid greit å ta en telefon til kundeservice eller sende mail til hotellet da de selvsagt kan selge flere bonusnetter enn de må. 

Anonymkode: 0377e...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer i mange ulike program, og Choice-hotellene og deres bonusprogram er et av de. Er generelt mest fornøyd med deres hoteller, i tillegg til at jeg får ekstra rabatter på overnatting både via firmaavtale via jobben og via lofavør. Til høsten vil jeg oppnå gullmedlemskap igjen, gleder meg til det.

Og etter å ha bodd på mange ulike Choice-hotell i spesielt Oslo har jeg opparbeidet meg en del kontakter, så til bursdagen min har jeg fått booket rom med oppgradering (suite) uten å betale ekstra. De vet å ta seg av stamgjestene sine, det skal de ha. ;)

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare tull. Om du får bestilt via b.com og ikke choice.no er det fordi det er en delay i stengingen av booking kanalen. Om du ser et hotell du ønsker å booke hos men det er fullt på egen web anbefaler jeg å bestille direkte hos hotellet. Vanligvis stenger man for bookinger på web for å unngå overbook fordi det er delay på reservasjonene, og selger de siste rommene per tlf/epost/walk-ins. 

B.com er ingenting annet enn en glorified reiseagent. 

Det samme gjelder bonusnetter. Selv om det i utgabgspunktet er utsolgt for bonusrom er det alltid greit å ta en telefon til kundeservice eller sende mail til hotellet da de selvsagt kan selge flere bonusnetter enn de må. 

Anonymkode: 0377e...3c8

Jeg synes jo hotellkjedens bookingsystem må kunne fungere for booking (hvordan de skal få bedret det vet ikke jeg). Å måtte ringe opp hotellet er noe herk, særskilt når hotellet er utenlands. Og dersom jeg må sende en e-post til hotellet må jeg gjerne vente til dagen etter med å få svar. I mitt tilfelle var det enklere å booke hotellet hos booking.com der og da. Spesielt siden det var 14 dager til avreise. 

Jeg har lest et sted at hotellene selger rom til booking.com til (f.eks.) halv pris fordi hotellet frykter å sitte igjen med usolgte rom. Og at det er bedre å selge til 50% enn å tape 100%. Hotellene bruker en algoritme, basert på tidligere års tilstrømning av gjester i perioden, som beregner når hotellet bør selge gjenværende hotellrom til booking.com - ofte sier algoritmen 14 dager før. Er dette helt feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...