AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #1 Skrevet 22. mai 2019 Jeg gikk i en periode på flere år til en behandler som var veldig raus på nærhet. Han trøstet meg når jeg var lei meg ved fysisk å holde meg, stryke meg over håret osv. Han klemte meg mange ganger ved å holde lenge rundt meg stryke meg over ryggen, eller bare stå tett inntil. Jeg oppfattet aldri dette som seksuelt, noe det heller ikke var. Det var ikke flørt med i bildet, og heller aldri hentydninger om det. Jeg tenkte ikke over at dette var uvanlig. Men leser i andre tråder her at det er no, no og slikt skal ikke skje. Derfor lurer jeg på hvor vanlig det er? Hvordan var din behandler i forhold til slike ting. Anonymkode: 727b7...229
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #3 Skrevet 22. mai 2019 Dette er individuelt, men da var det ikke psykolog du gikk til. Anonymkode: a3316...cdb
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #4 Skrevet 22. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er individuelt, men da var det ikke psykolog du gikk til. Anonymkode: a3316...cdb Jo det var psykolog Ts Anonymkode: 727b7...229
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 22. mai 2019 #5 Skrevet 22. mai 2019 Ga du uttrykk for at det var et behov du hadde? Kunne gjerne tenke meg å få klemmer selv når ting blir for vanskelig, men jeg tror han bevisst med alle pasienter ikke har fysisk kontakt fordi det kan være ubehagelig for noen og noen andre kan mistolke signalene.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #6 Skrevet 22. mai 2019 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Ga du uttrykk for at det var et behov du hadde? Kunne gjerne tenke meg å få klemmer selv når ting blir for vanskelig, men jeg tror han bevisst med alle pasienter ikke har fysisk kontakt fordi det kan være ubehagelig for noen og noen andre kan mistolke signalene. Nei jeg ga nok ikke noe inntrykk av det, men jeg kan jo ubevisst ha gitt uttrykk for det. Det var ,er en spontan reaksjon på situasjonen fra hans side fikk jeg inntrykk av. Men det skapte jo en nærhet mellom oss jeg er usikker på om var sunn eller ikke. Jeg ble forvirret i forhold til grenser og hva vi var for hverandre. Ts Anonymkode: 727b7...229
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 22. mai 2019 #7 Skrevet 22. mai 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg ga nok ikke noe inntrykk av det, men jeg kan jo ubevisst ha gitt uttrykk for det. Det var ,er en spontan reaksjon på situasjonen fra hans side fikk jeg inntrykk av. Men det skapte jo en nærhet mellom oss jeg er usikker på om var sunn eller ikke. Jeg ble forvirret i forhold til grenser og hva vi var for hverandre. Ts Anonymkode: 727b7...229 Oi, ja det forstår jeg. Jeg synes alltid det er noe man burde snakke om på forhånd og avtale rundt grenser. Jeg er veldig glad i klemmer, men ellers kan jeg bli veldig trigget av at noen tar på meg. Hadde ikke likt om han plutselig begynte å stryke meg på lårene f.eks, selv om det for noen kan oppfattes som trygt. Derfor bør man avklare på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #8 Skrevet 22. mai 2019 Jeg gikk til en psykolog som kunne stryke meg over håret eller over ryggen. Jeg oppfattet det veldig positivt, det var trygt å gå til ham. Så hvis man reagerte positivt på det, og det overhodet ikke føltes seksuelt så synes jeg man skal slå seg til ro med at det var noe man trengte der og da, istedet for å begynne å gruble på om det var bra eller ikke basert på hva andre sier. Anonymkode: 82a96...3f5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #9 Skrevet 22. mai 2019 Vil helst ha terapauten på to meters avstand. Anonymkode: 78f1d...628
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå