Gå til innhold

Frykter jeg har blitt HIV-smittet??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Mann på 25 her. Siste helg i april gjorde jeg noe så dumt å suge en mann. 
Traff han på Grindr, null info om han, vet han har noe omgang med menn.  

Han kom i munnen min og jeg spyttet alt ut med en gang. 

Nå tenker jeg på at han kan ha vært smittet med noe, og det verste jeg kan tenke er jo HIV. 

Jeg har de siste dagene følt meg litt forkjølet, og verking i muskler. Dette er jo symptomer på primærsmitte av HIV. 

Har bestilt tester, men er så redd..vet ikke hva jeg skal gjøre nå..

Anonymkode: 5d0b8...8fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du sår i munnen? Eller han sår på penis?

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligheten for at du har fått hiv av det her er veldig lav... Skal faktisk mye til, hiv er veldig lite smittsomt

Anonymkode: a27db...eae

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

De fleste homser/bifile (og heterofile, for den del) har ikke HIV. Den eneste måten du kan finne ut om du er smittet, er ved å teste deg.

Anonymkode: d9caa...afb

AnonymBruker
Skrevet

En liten vekker for deg dette. Bruk kondom med ny partner. Sjekk deg for kjønnssykdommer ved partnerbytte. 

Anonymkode: 90ec4...64f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det danner seg ikke antistoffer for HIV før om opptil et halvt år, så å ta test som går på bare antistoffer bortkasta.

Så skaff en test som tester på antigener også 

Anonymkode: 9256b...8b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Bimle skrev:

Hadde du sår i munnen? Eller han sår på penis?

Hadde spist potetgull et par timer før, pleier jo gjøre sitt i et stakkars kinn. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligheten for at du har fått hiv av det her er veldig lav... Skal faktisk mye til, hiv er veldig lite smittsomt

Er det? Trodde det var veldig smittsomt jeg. 😔

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også vært overbevist om at jeg hadde HIV, etter et ubeskyttet samleie med en ferieflørt. Kjente liksom symptomene og lymfeknutene som vokste.. :P Det var så klart ingenting, bare psyken som spilte meg et puss. Vet om flere venner som har følt på den samme angsten etter å ha vært for slepphendt med beskyttelse, det er ganske klassisk. 

Det skal veldig, veldig mye til for å bli smittet av HIV via oralsex. Jeg kan nærmest garantere deg at du er helt frisk. Noen få er selvsagt uheldige, så det er riktig å bruke kondom med tilfeldige partnere, men den lærepengen har du sikkert lært nå. Ta testen, og så er du mer påpasselig neste gang - så du kan kose deg, uten å måtte være redd etterpå. :) 

Anonymkode: f4d8e...f89

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man smitter ikke andre når man går på medisiner 

Anonymkode: e89e3...464

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man smitter ikke andre når man går på medisiner 

Anonymkode: e89e3...464

Prep? 

Nja, en fare vil det vel alltids være, men sjansen er betydelig mindre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tanken om smitte kan du bare slå ifra deg. Men fint at du tester så du får beroliget deg selv. 

Anonymkode: f539c...27c

Skrevet

Man kan tenke på seg symptomer også, så ikke ta sorgene på forskudd.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det danner seg ikke antistoffer for HIV før om opptil et halvt år, så å ta test som går på bare antistoffer bortkasta.

Så skaff en test som tester på antigener også 

Anonymkode: 9256b...8b5

Moderne tester slår inn etter noen få uker bare

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prep? 

Nja, en fare vil det vel alltids være, men sjansen er betydelig mindre. 

Nei, om man går på medisiner mot hiv og tar de som man skal, er man ikke smittsom, da har ,man så lite virus i blodet at man vil teste negativt om man tester seg for hiv.

Anonymkode: 8fff0...363

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det? Trodde det var veldig smittsomt jeg. 😔

Det er lite smittsomt faktisk, bare å google litt det. De aller fleste virus smitter mye lettere. Ved oralsex er sannsynligheten svært lav, selv om han hadde hatt hiv.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også vært overbevist om at jeg hadde HIV, etter et ubeskyttet samleie med en ferieflørt. Kjente liksom symptomene og lymfeknutene som vokste.. :P Det var så klart ingenting, bare psyken som spilte meg et puss. Vet om flere venner som har følt på den samme angsten etter å ha vært for slepphendt med beskyttelse, det er ganske klassisk. 

Det skal veldig, veldig mye til for å bli smittet av HIV via oralsex. Jeg kan nærmest garantere deg at du er helt frisk. Noen få er selvsagt uheldige, så det er riktig å bruke kondom med tilfeldige partnere, men den lærepengen har du sikkert lært nå. Ta testen, og så er du mer påpasselig neste gang - så du kan kose deg, uten å måtte være redd etterpå. :) 

Anonymkode: f4d8e...f89

Akkurat sånn jeg har det nå. Alt som er lest opp som symptomer, føler jeg at jeg har. 
Det er absolutt en lærepenge jeg har fått! Aldri igjen.

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, om man går på medisiner mot hiv og tar de som man skal, er man ikke smittsom, da har ,man så lite virus i blodet at man vil teste negativt om man tester seg for hiv.

Du skrev når man går på medisiner. Hvorfor det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet og ble utsatt for blodsprut fra en HIV-smittet pasient på øyne og slimhinner. Det ble tatt blodprøver med en gang etter hendelse mtp hepatitt, og ny blodprøve for HIV etter 6 mnd. Da først fikk jeg vite at jeg ikke var smittet. Var ikke noe poeng i å sjekke før det. Dette var nå for bare noen måneder siden. 

Anonymkode: 5e3a6...669

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Gent82 skrev:

Du skrev når man går på medisiner. Hvorfor det?

Hva mener du "hvorfor det"? Jeg sier når man går på medisiner, fordi det er når man går på medisiner man ikke er smittsom. Hvis man ikke går på medisiner er man smittsom, men det skal fortsatt en del til for å bli smittet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...