Gå til innhold

Hva ligger i kostnaden "nettilgang" på bredbånd hos telenor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bredbånd 50 fra telenor til 449kr og fikk nå mail hos telenor at månedsprisen vil bli økt til 489kr i måneden fra 1. juli.
Slik jeg har forstått det er det telenor som leverer tv/internett til den leiligheten jeg har kjøpt i Tromsø sentrum og jeg må dermed bare ha telenor.. eller? Ser på første fakturaen fra telenor at det står:

Bredbånd 50: 449kr
Nettilgang: 150kr

Hva er den der nettilgang?

Og hva skal eventuelt til for at jeg kan ha en annen leverandør enn telenor til adressen min? Noen som vet om det finnes noen andre rimeligere som ikke skal ha 489kr + 150kr i nettilgang per måned, altså totalt 689kr i måneden, og det er bare for internett. (Har ikke TV). Denne leiligheten er en pendlerbolig og jeg er student, så for meg er dette veldig dyrt i måneden når jeg bruker internett i leiligheten kanskje 10 dager i måneden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

??

AnonymBruker
Skrevet

Hvem som kan tilby Internett der du bor avhenger av hvor du bor.

Anonymkode: aec8c...0db

AnonymBruker
Skrevet

Telenor er ikke en lavprisaktør.

Telenor eier nok kablene i området du bor, men du kan bruke leverandør som ikke trengs bakkenett - rikstv, icenet etc

Nettilgang er noe kunder som kun abonnerer på bredbånd har, det er inkludert i tjeneste for TV. 

Ergo, ingen TV abonnement = 150,- i nettleie + mnd pris på bredbånd.

Anonymkode: 600f4...b81

Skrevet

Kan være at fastlinjene er kostbare å vedlikeholde, så kunden må betale litt mer. Kobberlinjene skal fases ut i løpet av noen få år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...