AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #1 Skrevet 22. mai 2019 For et par år siden fikk jeg et 1-års vikariat i en stilling som viste seg å være rene drømmejobben for min del, både faglig og sosialt. Men det var hele tiden klart at det var et vikariat uten noe mulighet for forlengelse der og da, siden hun jeg var vikar for var i mammapermisjon. Sjefen indikerte flere ganger at hun gjerne ville beholdt meg om hun hadde hatt mulighet. Jeg fikk mye ros av henne for jobben jeg gjorde og en god sluttattest. Har også fått bruke henne som referanse i ettertid. Nå er det utlyst en fast stilling ledig på denne arbeidsplassen, og den er helt identisk med stillingen jeg hadde som vikar. Jeg tenker selvfølgelig på å søke på denne, men lurer på hva som er strategisk lurt å gjøre nå. Bør jeg ringe sjefen før jeg søker, og gjøre henne oppmerksom på at jeg vil søke (har noen mindre spørsmål til stillingen som ikke fremgår av stillingsannonsen, f.eks. oppstart), eller bør jeg bare sende inn søknaden som alle andre uten å kontakte henne først? Hun var nylig referanse for meg på en annen jobb jeg var på intervju til (men ikke fikk), så det er ikke lenge siden jeg var i kontakt med henne. Blir jo en litt spesiell situasjon siden hun er en av referansene jeg har, og nå også er den som skal ta i mot søknaden. Noen som har vært i en lignende situasjon?Setter pris på konstruktive innspill. Anonymkode: a5d0b...410
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #2 Skrevet 22. mai 2019 Ja ta en tlf og spør om de tingene du lurer på. Men rart huhn ikke nevnte at de kommer til å lyse ut stilling der da, sist du var i kontakt med henne? Anonymkode: f92d6...6a2 4
Gjest loveli Skrevet 22. mai 2019 #3 Skrevet 22. mai 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et par år siden fikk jeg et 1-års vikariat i en stilling som viste seg å være rene drømmejobben for min del, både faglig og sosialt. Men det var hele tiden klart at det var et vikariat uten noe mulighet for forlengelse der og da, siden hun jeg var vikar for var i mammapermisjon. Sjefen indikerte flere ganger at hun gjerne ville beholdt meg om hun hadde hatt mulighet. Jeg fikk mye ros av henne for jobben jeg gjorde og en god sluttattest. Har også fått bruke henne som referanse i ettertid. Nå er det utlyst en fast stilling ledig på denne arbeidsplassen, og den er helt identisk med stillingen jeg hadde som vikar. Jeg tenker selvfølgelig på å søke på denne, men lurer på hva som er strategisk lurt å gjøre nå. Bør jeg ringe sjefen før jeg søker, og gjøre henne oppmerksom på at jeg vil søke (har noen mindre spørsmål til stillingen som ikke fremgår av stillingsannonsen, f.eks. oppstart), eller bør jeg bare sende inn søknaden som alle andre uten å kontakte henne først? Hun var nylig referanse for meg på en annen jobb jeg var på intervju til (men ikke fikk), så det er ikke lenge siden jeg var i kontakt med henne. Blir jo en litt spesiell situasjon siden hun er en av referansene jeg har, og nå også er den som skal ta i mot søknaden. Noen som har vært i en lignende situasjon?Setter pris på konstruktive innspill. Anonymkode: a5d0b...410 Vanskelig. Det er jo litt rart at hun ikke nevnte at de snart skulle lyse ut stillingen dersom hun visste det sist dere hadde kontakt. Men vet hun at du vil tilbake? Hvis hun ikke vet det så hadde jeg ringt henne og sagt ifra at jeg tenker å søke på stillingen. Kan jo være hun tror du er nyansatt det andre stedet og at hun derfor ikke har tatt kontakt med deg. Uansett dumt å ikke prøve seg. Endret 22. mai 2019 av loveli
Gjest #Rasshøl Skrevet 22. mai 2019 #4 Skrevet 22. mai 2019 Jeg syns du skal ringe henne, det viser interesse. Du har ikke noe å tape på det. Lykke til! 😊
Nooni Skrevet 22. mai 2019 #5 Skrevet 22. mai 2019 Du ringer hvis du lurer på noe, ellers ikke. Det blir bare dumt.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #6 Skrevet 22. mai 2019 Jeg ansetter for tiden, og synes det er hyggelig med en e-post fra de jeg kjenner som sier «nå har jeg sendt inn søknad, venter spent» eller ønsker lykke til i prosessen. Hvis du har reelle spørsmål må du gjerne ringe helt kort, det er hyggelig å snakke med tidligere og godt likte kolleger. Det kan jo hende sjefen også vil si noe til deg, som kan gi deg en pekepinn. F.eks at du i denne omgangen blir mindre relevant fordi de søker en med annen type bakgrunn for en mer sammensatt stab, eller at kriteriene har endret seg siden sist. Det kan være fint å få høre direkte, for å styre forventningene. Men er det en populær bransje og mange søkere, er det bare irriterende med de som ringer for å ringe 😬 Lykke til! Anonymkode: e6d28...08c 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #7 Skrevet 23. mai 2019 Takk for svar. Tenker det kan vel ikke skade å ringe for en kort samtale rundt det jeg lurer på. Å ringe bare for å si Hei jeg vil søke blir litt teit. Må liksom ha en grunn til å ta kontakt tenker jeg. Noen andre som har innspill? Ts Anonymkode: a5d0b...410
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå