AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #1 Skrevet 22. mai 2019 Har dere noen gang opplevd noe skummelt f.eks at du ble forfulgt hjem? Er dette vanlig? Jeg har opplevd noe jeg synes var svært ubehagelig, personen prøvde å finne ut om jeg bodde alene... De spurte rett ut liksom. Er dette vanlig? Det var ikke relevant i noen sammenheng. Så skjønner ikke hvorfor fremmende mennesker spør sånt... Kanskje jeg er paranoid, jeg vet ikke lenger. Man leser så mye dritt i nyhetene at det er ikke lett å vite lenger. Anonymkode: 35f2a...742
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #2 Skrevet 22. mai 2019 Aldri. Men ble litt mistenksom da en tinderdate insisterte på å følge meg hjem på første date (han var overhodet ikke kjent i området) Anonymkode: 1b32e...dc7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #3 Skrevet 22. mai 2019 Det jeg lurer på er om dere har hatt noen skumle opplevelser sånn som dette? Eller overreagerer jeg? Anonymkode: 35f2a...742
_popcorn_ Skrevet 22. mai 2019 #4 Skrevet 22. mai 2019 Ikke blitt forfulgt hjem den tiden jeg har bodd alene, men ble forfulgt hjem to ganger mens jeg hadde samboer. Om noen jeg synes er småskummel spør om jeg bor alene, så svarer jeg nei uansett om det er sant eller ikke...
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #5 Skrevet 22. mai 2019 Akkurat nå, _popcorn_ skrev: Ikke blitt forfulgt hjem den tiden jeg har bodd alene, men ble forfulgt hjem to ganger mens jeg hadde samboer. Om noen jeg synes er småskummel spør om jeg bor alene, så svarer jeg nei uansett om det er sant eller ikke... Kan du si noe om personene som forfulgte deg? Var det bare helt tilfeldige personer rundt fra nabolaget liksom? Er redd for at jeg ikke kan skilje mellom paranoia og virkelighet. Er så redd for å bli utsatt for et eller annet... Skjønner bare ikke hvorfor en random person trenger å spørre noen de ikke kjenner om de bor alene... Altså... Hæ? Anonymkode: 35f2a...742
_popcorn_ Skrevet 22. mai 2019 #6 Skrevet 22. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan du si noe om personene som forfulgte deg? Var det bare helt tilfeldige personer rundt fra nabolaget liksom? Er redd for at jeg ikke kan skilje mellom paranoia og virkelighet. Er så redd for å bli utsatt for et eller annet... Skjønner bare ikke hvorfor en random person trenger å spørre noen de ikke kjenner om de bor alene... Altså... Hæ? Anonymkode: 35f2a...742 Nå stopper ikke jeg opp å prater med folk som forfølger meg, så jeg har ingen anelse om det var tilfeldige folk fra nabolaget eller hva greia var. Folk spør fordi dem er nysgjerrig, hensiktene videre kan være både gode og dårlige. Kanskje dem vil ha helt uskyldig nach, kanskje dem vil følge deg hjem fordi dem synes det er skummelt at jenter går alene, eller kanskje dem hadde uærlig hensikt. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #7 Skrevet 22. mai 2019 2 minutter siden, _popcorn_ skrev: Nå stopper ikke jeg opp å prater med folk som forfølger meg, så jeg har ingen anelse om det var tilfeldige folk fra nabolaget eller hva greia var. Folk spør fordi dem er nysgjerrig, hensiktene videre kan være både gode og dårlige. Kanskje dem vil ha helt uskyldig nach, kanskje dem vil følge deg hjem fordi dem synes det er skummelt at jenter går alene, eller kanskje dem hadde uærlig hensikt. Det er jo skummelt at de forfulgte deg og du ikke vet hvorfor. Håper det er lenge siden og at de er borte nå! Joda, men jeg fikk dårlige vibber.. Det var liksom ikke relevant til noe.. Om noen jeg ikke kjenner bor alene er ikke for meg interessant i det hele tatt. Hva skal jeg med den informasjonen? Anonymkode: 35f2a...742
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #8 Skrevet 22. mai 2019 Er også redd for innbrudstyver i det siste... Leste en artikkel på vg om noen som ble angrepet med øks og ranet... Får jo helt noia haha. Er innbrudd så vanlig som nyheten får det til å fremstå som? Anonymkode: 35f2a...742
_popcorn_ Skrevet 22. mai 2019 #9 Skrevet 22. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er jo skummelt at de forfulgte deg og du ikke vet hvorfor. Håper det er lenge siden og at de er borte nå! Joda, men jeg fikk dårlige vibber.. Det var liksom ikke relevant til noe.. Om noen jeg ikke kjenner bor alene er ikke for meg interessant i det hele tatt. Hva skal jeg med den informasjonen? Anonymkode: 35f2a...742 Om noen forfølger meg, så er det å stoppe å ta kontakt med dem det siste jeg vil... Da har jeg heller mye mer fokus på å komme meg hjem, og ringer eventuelt en venn. Noen har ingen interesse av å vite om andre bor alene, andre har interesse av det. Hva man skal med informasjonen kommer an på hvilken intensjoner man har. Dessuten er det jo du selv som velger om du vil dele informasjonen med fremmede eller ikke... At dem spør deg om slik informasjon betyr ikke at du er tvungen til å oppgi noe som helst, og du er heller ikke tvungen til å være ærlig.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #10 Skrevet 22. mai 2019 1 minutt siden, _popcorn_ skrev: Om noen forfølger meg, så er det å stoppe å ta kontakt med dem det siste jeg vil... Da har jeg heller mye mer fokus på å komme meg hjem, og ringer eventuelt en venn. Noen har ingen interesse av å vite om andre bor alene, andre har interesse av det. Hva man skal med informasjonen kommer an på hvilken intensjoner man har. Dessuten er det jo du selv som velger om du vil dele informasjonen med fremmede eller ikke... At dem spør deg om slik informasjon betyr ikke at du er tvungen til å oppgi noe som helst, og du er heller ikke tvungen til å være ærlig. Takk for svar, vel jeg trodde liksom ikke dette var så utbredt i Norge, men jeg blir redd når jeg hører hva slags folk som er der ute... Ja, kanskje jeg bare overragerer litt og at det ikke var noe spesielt bak det.. Anonymkode: 35f2a...742
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå