Gå til innhold

Hvor ofte er det "lov" å bytte barnehage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn som snart skal begynne i barnehage, når barnet har gått i barnehagen i et halvt år så skal vi flytte på oss til et annet sted (pga jobb og studier), og barnet må da bytte barnehage. Kan man bli meldt til BV for noe sånt? Og hvor ofte er det "lov" å bytte barnehage.

Jeg leser så mange skrekkhistorier om BV det er derfor jeg stiller et så teit spørsmål 🙈

Jeg håper at noen som vet kan svare meg.

Anonymkode: 35b55...68d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå snakker du om ett bytte begrunnet med flytting. Det er kanskje ikke helt ideelt, men ingen kommer til å reagere på det. Slik er jo bare livet av og til. 

• Liker 4
Skrevet

Nei, absolutt ikke grunn alene. Er det mye annet som skurrer i tillegg, kan det være noe som kan være utløsende for en melding. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En vennine av meg har en sensitiv gutt som reagerer veldig på store forandringer i livet,likevel har hun flyttet 6 ganger med barnet som nå er 8 år 😮 At hun ikke er meldt til barnevernet enda er rart.

Anonymkode: 2d90b...3a2

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et barn som snart skal begynne i barnehage, når barnet har gått i barnehagen i et halvt år så skal vi flytte på oss til et annet sted (pga jobb og studier), og barnet må da bytte barnehage. Kan man bli meldt til BV for noe sånt? Og hvor ofte er det "lov" å bytte barnehage.

Jeg leser så mange skrekkhistorier om BV det er derfor jeg stiller et så teit spørsmål 🙈

Jeg håper at noen som vet kan svare meg.

Anonymkode: 35b55...68d

Du vil ikke bli meldt til bv for å bytte barnehage etter seks måneder, men hvis det er snakk om en ettåring kan det hende at du såvidt rekker å gjøre barnet trygt i første barnehagen før dere skal flytte. Dette kan forsåvidt gjelde større barn også.
Jeg ville sett på om det var mulig å unngå at barnet må bytte barnehage så fort. Vet dere forresten om dere får plass i barnehage på det nye stedet? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mamma til Michelle bytta jo barnehage minimum tre ganger på sin datter så å tro at man mister barna på grunn av noe slikt er jo bare tull

Anonymkode: 60bd4...799

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...